Абсолютно різних художників у галереї «Мистецтво Слобожанщини» об'єднала одна ідея | Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Абсолютно різних художників у галереї «Мистецтво Слобожанщини» об'єднала одна ідея

1 039Дев'ять харківських художників різних стилів і напрямків, різних поколінь і навіть різної статі представили свої пейзажіна виставці «Стежками Харківщини», яка відкрилася вчора в художній галереї «Мистецтво Слобожанщини». Незважаючи на те, що кожен з авторів працює у своїй техніці, а багато з них були навіть не знайомі один з одним, загальна виставка вийшла витриманою по емоційному змісту і навіть за кольоровою гамою.

1 079 copyІніціаторами показати різні погляди на слобожанські пейзажі стали співробітники художньої галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури та мистецтва. На пропозицію галерейників взяти участь у такій спільній виставці відгукнулися дев'ять харківських художників. Директор центру Тетяна Іщенко особисто вибирала роботи для виставки.

1 012- Я з великою любов'ю ставлюся до всіх авторів, представлених тут. І саме моя суб'єктивна думка і висловлює підбір авторів і картин саме у тому поєднанні, в якому ми зараз зібрали цю експозицію. І мені здається, досить вдало підібрано всі роботи, незважаючи на те, що представлені різні техніки і різні стилі виконання, тим не менш, за колірною гамою, за емоційним змістом ці роботи дуже близькі, і всі вони об'єднані однією ідеєю – ідеєю любові до нашого міста, до нашої області,– каже Тетяна Іщенко.

Два погляди на один пейзаж зсередини однієї сім'ї

1 017З нею згодні й самі автори, які відзначили оригінальність ідеї та подякували за таке вдало підібране «сусідство». Вони з задоволенням поспілкувалися один з одним, деякі тут вперше познайомилися зі своїми колегами.

— Для нас із чоловіком взагалі це перша виставка в такому солідному представництві професійних художників, snapshot20110803193726адже ми все ж архітектори,  персональні виставки у нас були, але для нас дуже важливо, що ми вписалися в загальну концепцію цієї виставки,– каже художниця Наталя Меньшова.

Її «Золоті маківки» Успенського собору та Покровського монастирю проглядають крізь буйну природу – на першому плані все ж річка і безліч дерев. Її пейзажі сповнені радості. Вона сама весь час посміхається, як справжня жінка. Каже, що її жіночність проявляється і в живописі.

1 019- Ось пишемо ми з чоловіком один і той самий пейзаж, здавалося б, працюємо поруч, а картини виходять різні,– каже Наталя Меньшова.

— Не люблю, коли дружина критикує мої роботи, особливо ті місця, які самому мені подобаються,– підхоплює тему взаємин у сім'ї художників Павло Меньшов.– Хоча, потімподумаєш-подумаєш, а й справді, тут можна зробити по-іншому. Ні, добре все ж, що коли око замилюється, поруч є людина, яка може підказати.

Мистецтво заради мистецтва

1 031Окрім жіночого погляду на Харківщину, з реалістичного ряду більшості учасників цієї виставки вибиваються картини Євгена Сегала. На них немає чітких образів. Сам він порівнює своє мистецтво з періодом срібного віку.

— Деякі автори починають роботу від якогось концепту, від якоїсь ідеї, є ж чисто візуальні пошуки, коли тобою рухає те, що в радянські роки називалося формотворчістю чи мистецтвом заради мистецтва, от як у  період срібного віку,– каже Євген Сегал.– Можна сказати, що в мене теж мистецтво заради мистецтва. Оскільки ти snapshot20110803193733орієнтуєшся у своїх рухах тільки на внутрішнього суддю, тобто ти не намагаєшся для когось зробити, це не замовлені роботи, не якісь речі, які розраховуєш продати, просто ти робиш це, тому що хочеш це робити. Можна сказати, що мистецтво заради мистецтва. Тобто це якісь танці у порожнечі.

З приводу деякої похмурості на його картині «Примарний замок» Євген Сегал говорить філософськи:

— Художнику хочеться висловити все різноманіття життя, а воно складається не тільки з радісних моментів. Я не хочу сказати, що життя похмуре, але в ньому є все, і такі моменти, як скажімо на картині «Примарний замок».

Реалістичний напрямок – це стан душі

1 025Художнику Марку Константинопольському дуже подобається імпресіонізм і навіть абстракціонізм, дивлячись у чиєму виконанні. Хоча сам він в основному працює в стилі реалізму.

1 021— У мене були експерименти, але для цього теж потрібен особливий настрій. Поки більше виходить самовираження в реалістичній манері,–  говорить він.– Причому, мені більше до вподоби писати тихі вулички, дворики і живу природу – річку, ліс. Коли працюю, важливо, щоб була тиша.

На виставці представлені також реалістичні полотна таких маститих майстрів, як В'ячеслав Бабак, Віктор Ковтун, В'ячеслав Панов, а також відносно молодих авторів Олександра Сердюка і Дениса Чернова.

Нинішні пейзажі – лише початок циклу виставок про Слобожанщину

1 051Помилуватися різними пейзажами Харківщини в галері «Мистецтво Слобожанщини» можна буде до 17 серпня. А з 19 серпня, як пообіцяла директор центру культури та мистецтва Тетяна Іщенко, тут вже відкриється нова виставка, на якій будуть представлені роботи молодих художників.

— Поки хочу дотримати деяку інтригу, тому що кожна наша подальша виставка, безумовно, буде по-своєму цікавою, в кожній з них буде і новизна, і свіжі ідеї, і нові концепції,– каже Тетяна Іщенко.

Єдине, відомо, що пейзажі Харківщини – це лише перший крок, в галереї задуманий цикл тематичних виставок про Слобожанщину. Потім можуть бути виставлені тільки акварелі або тільки зображення архітектурних перлин рідного краю.

Сховати метелика