12 квітня в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з циклу «Символізм Священних текстів», тема: «Символізм Євангелій. Загадка усікновення голови Іоанна Хрестителя». Лектор - канд. філософських наук, релігієзнавець Шелковая Наталія Валеріївна.
Всі події, які описуються в Біблії, в тому числі в Євангеліях – це багатогранні образи світу і людини, особистісної та соціальної психології, відображення безперервної спадкоємності релігійних традицій, найдавніших релігійних культів.
Напередодні I століття по Різдву Христову у всіх куточках світу дійсно чекали Царя. Майже у всіх країнах світу від Індії до Риму говорилося про появу Великого Царя. І волхви очікували Пришестя Великого Царя. «На Сході поширене було давнє і тверде переконання, що ... призначено в цю пору вихідцями з Юдеї заволодіти світом» (Геродот)
Лектор розповіла про волхвів, які були у царя Ірода Великого, про поклоніння волхвів, як ангел явився у сні Йосипу і про втечу до Єгипту.
Н.В. Шелковая розповіла про те, як Єлизавета з немовлям рятується в горі та про побиття немовлят у Віфлеємі.
Наталія Валеріївна поділилася аналізом своєї версії дати народження Христа. Коли Христос народився? У 750 році від заснування Риму (1 р. н.е.), як вирахував Діонісій Малий, і чому Діонісій вирахував саме цю дату? Але дані про ситуацію з народженням Христа суперечать цій даті. Так коли ж? І в який день? Взимку, восени або навесні і чому? Чому було обрано 25 грудня?
На лекції були розкриті питання хрещення Христа, його духовного народження і спокуси.
Лектор розповіла про дивну смерть Іоана Хрестителя. Чому усікновення його глави сталося на бенкеті, у день народження Ірода Антипи, після сексуального танцю Саломеї? Чому його голову подали на блюді до бенкетного столу? Чи було відсічення голови Іоана Хрестителя тріумфальною перемогою Ірода та Іродіади, а може це був тріумф Саломеї? Чи не перегукується образ Саломеї з образом Юдіфі? Або все ж це тріумф Іоана Хрестителя, як не парадоксально це звучить на перший погляд?
Шелковая Наталія Валеріївна – кандидат філософських наук, доцент, філософ, релігієзнавець; авторка 130 наукових праць, опублікованих в Росії, США, Японії, Україні, Білорусії, Молдавії, у тому числі 2-х підручників з релігієзнавства.
Сфера наукових інтересів: релігієзнавство, філософія релігії, психологія релігії, компаративне релігієзнавство, етика, релігійна етика, філософська антропологія, російська релігійна філософія, соціальна філософія, соціальна психологія. Напрямок наукових досліджень: сутність та трансформації духовного світу особистості і духовного життя суспільства в світі, що змінюється.
Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40