Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

dovgenkofest

New in the Virtual Gallery

Новая фотогалерея Центра

Upcoming Events

No events

Calendar of Events

September 2019
M T W T F S S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

Division of Research and the revival of arts and crafts and exhibitions

A+ R A-
Article rating:
( 2 Votes )

Малюючи жар-птаха, учасники майстер-класу з петриківського розпису відпрацьовували перехідні мазки

E-mail Print

Майстер-класЧергове заняття з петриківського розпису у центрі культури і мистецтва 17 березня 2014 року було присвячене відпрацюванню перехідного мазка. Аби навчитися цій техніці, учасники майстер-класу під керівництвом художниці Тамари Вакуленко намалювали по декілька жар-птахів.

Спочатку розмішали фарби на палітрах за допомогою мастихінів.

«За умови додавання яєчного жовтка та води, консистенція фарби повинна бути як у магазинної сметани: капати з кінчика мастихіну, але й не бути занадто рідкою, – підказала майстриня петриківського розпису Тамара Вакуленко. – Від густини фарби та особливостей пензлика багато в чому залежить якість роботи».

Потім художниця роздала усім учасникам зразок малюнку жар-птаха, де показаний весь процес малювання. На основі цього малюнку Тамара Вакуленко запропонувала відпрацьовувати техніку перехідного мазка.

«Перехідний мазок виконується одним пензлем, але двома фарбами, – розповіла майстриня. – Ця техніка накладання фарб дуже ефектна, бо забезпечує гарний перехід між кольорами, і є основною у петриківському розписі. Спочатку пензлик умочують у фарбу основного світлого кольору, а потім частину пензлика – у більш темний колір. Є декілька способів накладання перехідних мазків. Темніший колір можна нанести на бік пензлика, а можна на кінчик, в залежності від вашої задачі».

Майстер-класПорядок виконання малюнку жар-птаха.

1. Простим олівцем малюється ескіз птаха.

2. Основним жовтим кольором розфарбовується тіло, хвіст, голова.

3. Перехідним мазком, де основна фарба, наприклад, жовта, а в зелений колір умочується один бік пензлика, розфарбовується хвіст і робляться контури шиї.

4. Перехідним мазком, де основна фарба жовта, а зелена фарба наноситься на самий кінчик пензлика, на шиї птаха малюються пір'я.

5. Перехідним мазком, де основна фарба червона, а в бордовий колір умочується кінчик пензля, виконуються пір'я хвоста жар-птаха та квіти.

6. Перехідним жовто-коричневим мазком (темна фарба на кінчику пензля) малюється крило. Перехідним бічним жовто-коричневим мазком робляться «лусочки» на грудях птаха.

7. Тонким пензликом малюються деталі: червоні дзьоб та лапи, зелене пір'я й рослинні елементи.

8. Додатково прикрасити зображення жар-птаха можна калиною, кінчиком гумової насадки від піпетки зробивши відбитки на папері.

Але це далеко не всі секрети, які розкрила майстер народної творчості Тамара Вакуленко. Більше інформації щодо тонкощів петриківського розпису можна дізнатися на її заняттях, які проходитимуть щотижня. Графік уточнюється. Усі охочі можуть приєднуватися!

Довідки за телефонами: (057) 700-35-79.

E-mail:  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

e-max.it: your social media marketing partner

Exhibitions

No records to display