Знайомство з італійським творцем епохи бароко Берніні відбулося в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного центру культури і мистецтва. В рамках виставки «Пінзель і барочна Європа» 9 липня 2014 пройшов показ художньо-документального фільму «Великий скульптор епохи бароко - Берніні». Це геніальне трактування фіксації піку людської чуттєвості, емоційності і драматизму, що застигло в мармурі.
Продовжуючи традицію майстрів Відродження, які славилися своєю універсальністю в різних областях мистецтва і науки, Лоренцо Берніні також був різносторонньою особистістю. Архітектор, скульптор, живописець, декоратор, він швидко освоїв основні завдання, які ставила церква перед мистецтвом свого часу, а саме, зробити доступною розкіш і відобразити з'єднання духовного і плотського в людині. У ньому теж уживалося два начала: перше - творче, піднесене, а друге - честолюбне і зарозуміле. Можливо, саме це дозволило йому виділитися серед інших видатних, але менш претензійних сучасників. Однак якраз впевненість у власній неперевершеності мало не погубило його кар'єру.
Берніні навіть не допускав думки про те, що хтось може перевершити його віртуозність. Підсумком стало таке ж стрімке падіння кар'єри, як і зліт. Перша з двох спроектованих ним веж, які є частиною ансамблю площі поряд з собором Св. Петра в Римі, почала руйнуватися незабаром після її будівництва. Він не врахував особливості грунту, і його інженерний розрахунок виявився несумісним з місцевістю. Берніні знехтував можливістю отримати пораду від ще одного генія свого часу в галузі архітектури - Барроміні. Було проведено розслідування причин помилки Берніні. Борроміні представив всі докази проти Берніні. Підсумком стало знищення вежі, яке тривало болісні для Берніні 11 місяців. Емоційний надлом, зрив з п'єдесталу пошани, загроза забуття надали ще більшу драматичність і чуттєвість його творами.
Фільм «Великий скульптор епохи бароко - Берніні» концентрує увагу глядача на дуалізм, як характеру скульптора, так і створених ним образів. Апогеєм його творчого доробку стало створення скульптури «Екстаз Святої Терези». Ця мармурова група являє собою досконалий зразок барочного духу в камені, який ніби плавився і ставав текучим в руках Берніні. Створений ним образ Святої Терези наповнений драматизмом і душевним хвилюванням, пік фізичного задоволення і душевне очищення злилися в єдиному пориві, блискуче відображеном Берніні. Цей твір дозволив йому повернутися на художню арену і знову стати центральною фігурою італійського бароко. Протягом століть «Екстаз Святої Терези», на думку дослідників, залишається одним з найяскравіших образів любові божественної і земної.
На фотовиставці Ферранте Ферранті «Пінзель і барочна Європа», яка об'єднала твори епохи бароко, можна побачити і фотографії робіт Лоренцо Берніні. Виставка експонується до 12 липня в стінах галереї «Мистецтво Слобожанщини», також її можна побачити у віртуальній галереї.