Філософське есе, втілене у формі: відкрилася виставка скульптури Олександра Фролова | The Regional Organizing and Methodic Center of Culture and Arts

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Article rating:
( 1 Vote )

Філософське есе, втілене у формі: відкрилася виставка скульптури Олександра Фролова

Article without translation

Aleksandr Frolov otkritieВисоке і амбітне завдання, зламати кригу байдужості і оголити глибинні переживання людини, взяв на себе молодий скульптор Олександр Фролов. Його перша персональна виставка «Вартість часу» відкрилася 9 жовтня 2014 годя у галереї «Мистецтво Слобощанщіні» центру культури і мистецтва.

Метою своєї творчості художник вважає пошук рівноваги між формою і змістом – це те, що, на його погляд, може врятувати сучасну скульптуру від тотальної комерціалізації, а глядача від порожнечі, що ховається за поверхнею форми.

Aleksandr Frolov - DorogaЛюдина, згідно філософії екзистенціалізму, приречений на свободу, а значить, на самостійність вибору. Для художника часто стає питання вибору між матеріальними благами і розвитком себе як творчої одиниці, альтернатива між функціонуванням в системі художніх інституцій і свободою самовираження.

«Більшість художників роблять просто річ, я хочу докопатися до глибин. Щось чіпає мене, вражає, я прагну передати це,– каже скульптор,– всі композиції давно існують, вони існували до мене. Я просто підмічаю деякі моменти, які, може бути, інші не бачать або не так гостро відчувають».

Прагнення Олександра Фролова до чесності перед самим собою і глядачами створює ідеалістичний світ його емоційних образів. Вони здатні повернути людини до людини, нагадуючи про важливість щирого спілкування, співчуття, любові. Незважаючи на те, що скульптор часто в своїй творчості використовує зображення літніх людей, а теми, які він зачіпає, не мають терміну давності, його роботи знаходять більший відгук у молодих людей.

Aleksandr Frolov otkritie2«Діти та молодь – відкриті для сприйняття мистецтва. Їхні почуття і емоції оголені. На мій погляд, чим старше людина стає, тим складніше її вразити, важче достукатися до його глибин»,– зазначає Олександр.

В дипломній роботі «Розійшлись від бід дороги» автором зачіпається проблема відстороненості людей один від одного. Він піднімає глобальну проблему байдужості людини до людини, і до свіжих ран суспільства. Відвернутий безликий натовп стає стіною до трун, розташованих на величезному зрізі дерева, на якому читається знакова форма серця. Дерево в даному випадку використовується як матеріал, який відсилає до зрізу долі, що підсилює і підкреслює думку художника.

«Мені часто задають питання, звідки в твоєму віці такі важкі теми і образи. Думаю, це пов'язано з тим, що багато хто з глядачів і митців не дивляться в глибину, задовольняючись ковзанням по тонкій, як лід, поверхні і формою без змісту. Я хочу проявити смислове навантаження образу, наповнити його для того, щоб глядач не насолоджувався і милувався, а міг замислитися. Так, у створених мною скульптурах, що зображують людей похилого віку, містяться людські страхи, переживання – це оболонка, символ, через який я передаю ідеї».

Aleksandr Frolov - Razoshlis ot bed dorogiРозуміння молодим скульптором категорії «ідеї» перегукується з платонівської філософією, хоча сам Олександр приходить до своїх роздумів без безпосереднього звернення до праць античного мислителя. Під ідеями Платон розуміє не просто поняття абстрактної речі, він розглядає причини і цілі її існування, очевидно, що з цими класичними поглядами перегукується розуміння Олександра.

«Ідея, в моєму розумінні, це щось не проявлене, невидиме. Це те, що може відчувати глядач, завдяки виявленому крізь роботи. Процес створення скульптури для мене нагадує проявлення плівки або написання пісні, в якій думка – це текст, а форма – музика, і вони повинні бути в гармонії»,– пояснює свою позицію скульптор.

В експозиції «Ціна часу» представлені роботи, зроблені автором за останні чотири роки. По них можна простежити трансформацію від захопленості і милування формою до її лаконічності і точності, яка співзвучна з вмістом, закладеним автором. При цьому скульптор підкреслює спрямованість своїх робіт до глядача і дає свободу для інтерпретацій. Така відкритість творів актуалізує їх у контексті сучасності.

Роботи Олександра Фролова без конкретного адресата. На думку їх автора, питання людського буття і сам час є їх основним замовником.

Нагадаємо, що творча зустріч з автором виставки «Вартість часу» пройде в галереї «Мистецтво Слобожанщини» 24 жовтня о 17.00.

Сховати метелика