Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo ms ukr

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Обласний онлайн фестиваль  художнього слова «Чарівний світ Слобожанської казки».
 

New in the Virtual Gallery

Новая фотогалерея Центра

 

Upcoming Events

No events

Calendar of Events

August 2020
M T W T F S S
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Article rating:
( 1 Vote )

Філософське есе, втілене у формі: відкрилася виставка скульптури Олександра Фролова

E-mail Print
Article without translation

Aleksandr Frolov otkritieВисоке і амбітне завдання, зламати кригу байдужості і оголити глибинні переживання людини, взяв на себе молодий скульптор Олександр Фролов. Його перша персональна виставка «Вартість часу» відкрилася 9 жовтня 2014 годя у галереї «Мистецтво Слобощанщіні» центру культури і мистецтва.

Метою своєї творчості художник вважає пошук рівноваги між формою і змістом – це те, що, на його погляд, може врятувати сучасну скульптуру від тотальної комерціалізації, а глядача від порожнечі, що ховається за поверхнею форми.

Aleksandr Frolov - DorogaЛюдина, згідно філософії екзистенціалізму, приречений на свободу, а значить, на самостійність вибору. Для художника часто стає питання вибору між матеріальними благами і розвитком себе як творчої одиниці, альтернатива між функціонуванням в системі художніх інституцій і свободою самовираження.

«Більшість художників роблять просто річ, я хочу докопатися до глибин. Щось чіпає мене, вражає, я прагну передати це,– каже скульптор,– всі композиції давно існують, вони існували до мене. Я просто підмічаю деякі моменти, які, може бути, інші не бачать або не так гостро відчувають».

Прагнення Олександра Фролова до чесності перед самим собою і глядачами створює ідеалістичний світ його емоційних образів. Вони здатні повернути людини до людини, нагадуючи про важливість щирого спілкування, співчуття, любові. Незважаючи на те, що скульптор часто в своїй творчості використовує зображення літніх людей, а теми, які він зачіпає, не мають терміну давності, його роботи знаходять більший відгук у молодих людей.

Aleksandr Frolov otkritie2«Діти та молодь – відкриті для сприйняття мистецтва. Їхні почуття і емоції оголені. На мій погляд, чим старше людина стає, тим складніше її вразити, важче достукатися до його глибин»,– зазначає Олександр.

В дипломній роботі «Розійшлись від бід дороги» автором зачіпається проблема відстороненості людей один від одного. Він піднімає глобальну проблему байдужості людини до людини, і до свіжих ран суспільства. Відвернутий безликий натовп стає стіною до трун, розташованих на величезному зрізі дерева, на якому читається знакова форма серця. Дерево в даному випадку використовується як матеріал, який відсилає до зрізу долі, що підсилює і підкреслює думку художника.

«Мені часто задають питання, звідки в твоєму віці такі важкі теми і образи. Думаю, це пов'язано з тим, що багато хто з глядачів і митців не дивляться в глибину, задовольняючись ковзанням по тонкій, як лід, поверхні і формою без змісту. Я хочу проявити смислове навантаження образу, наповнити його для того, щоб глядач не насолоджувався і милувався, а міг замислитися. Так, у створених мною скульптурах, що зображують людей похилого віку, містяться людські страхи, переживання – це оболонка, символ, через який я передаю ідеї».

Aleksandr Frolov - Razoshlis ot bed dorogiРозуміння молодим скульптором категорії «ідеї» перегукується з платонівської філософією, хоча сам Олександр приходить до своїх роздумів без безпосереднього звернення до праць античного мислителя. Під ідеями Платон розуміє не просто поняття абстрактної речі, він розглядає причини і цілі її існування, очевидно, що з цими класичними поглядами перегукується розуміння Олександра.

«Ідея, в моєму розумінні, це щось не проявлене, невидиме. Це те, що може відчувати глядач, завдяки виявленому крізь роботи. Процес створення скульптури для мене нагадує проявлення плівки або написання пісні, в якій думка – це текст, а форма – музика, і вони повинні бути в гармонії»,– пояснює свою позицію скульптор.

В експозиції «Ціна часу» представлені роботи, зроблені автором за останні чотири роки. По них можна простежити трансформацію від захопленості і милування формою до її лаконічності і точності, яка співзвучна з вмістом, закладеним автором. При цьому скульптор підкреслює спрямованість своїх робіт до глядача і дає свободу для інтерпретацій. Така відкритість творів актуалізує їх у контексті сучасності.

Роботи Олександра Фролова без конкретного адресата. На думку їх автора, питання людського буття і сам час є їх основним замовником.

Нагадаємо, що творча зустріч з автором виставки «Вартість часу» пройде в галереї «Мистецтво Слобожанщини» 24 жовтня о 17.00.

e-max.it: your social media marketing partner