Польський театр починається не з вішалки, а з афіші: у Харкові - польські театральні плакати | The Regional Organizing and Methodic Center of Culture and Arts

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Article rating:
( 2 Votes )

Польський театр починається не з вішалки, а з афіші: у Харкові - польські театральні плакати

Якщо при слові Франція всім на думку приходить мода, то Польща асоціюється із мистецтвом виготовлення плакатів. 9 грудня 2014 року в центрі культури і мистецтва відкрилася виставка «Театральне есперанто: польський плакат» з колекції Генерального консульства Польщі у Харкові.

Польський театр у барвах Яна МлодожонцаВиставка є супутною акцією до прем'єрної вистави «Антигона у Нью-Йорку»,драматурга Януша Гловацького на сцені Харківського академічного театру ім. Т.Шевченка Відвідувачам експозиції пропонують ознайомитися з півсотнею експонатів колекції, яка є власністю консульства Польщі у Харкові. Плакати, що представлені на виставці, здебільшого створені у 70-80-ті роки кращими польськими художниками-оформлювачами, серед яких Генрих Томашевський, Анжей Понговський, Ян Млодоженць та інші.

Віце-консул Польщі у Харкові Якуб Коралевський, відзначив, що колекцію збирали майже 10 років, в результаті чого вона стала однією з найбільших у Європі. Навіть у Польщі немає подібних підбірок, відзначив пан Коралевський.

altКуратор виставки, доктор мистецтвознавства Світлана Рибалко зазначила, що успіх польського плакатного мистецтва зумовлений декількома факторами: «По-перше, це освіта авторів плакатів: всі вони є випускниками художніх академій великих міст: Варшава, Краків, Познань. По-друге, за часів соціалізму це була чи не єдина можливість митцю самовиразитися – завдяки відносній свободі театру, художник-плакатист мав змогу продемонструвати власний погляд, спираючись на театральну специфіку. Ну, і по-третє – після того, як у світі визнали польські плакати найкращими, керівництво республіки вирішило зробити їх брендом і усіляко заохочувало майстрів».

Якщо для поляків театральні плакати були засобом самовираження художників та певною «шпариною» у свободу творчості, то для радянських дизайнерів вони були певним еталоном.

« У 70- ті роки, коли я був студентом, польські плакати, які друкувалися у спеціалізованих виданнях, були для нас вікном у світ!» - пригадує гість виставки, професор Харківської академії дизайну та мистецтв Олег Векленко. – Можна сказати, що ми виросли на плакатах з Польщі».

Кожен з авторів театральних плакатів має свій неповторний стиль. Наприклад роботи Яна Млодоженца вирізняються гуашовими плакатними техніками, інші майстри використовують живопис та графіку. Художники ставилися до роботи над плакатами як до мистецтва, залишаючи власні автографи на кожній афіші.

Виставка працюватиме до 22 грудня 2014 року. Тож поспішайте подивитися на нестандартні афіші, які не залишають байдужими нікого та дозволять краще пізнати мистецьку культуру західних сусідів.

Відео з заходу можна переглянути тут

Сховати метелика