Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Вічне слово Кобзаря
 
ІV Обласний фестиваль малих сценічних форм «Колібрі»
 
XІХ ВІДКРИТОГО ФЕСТИВАЛЮ ТРАДИЦІЙНОЇ НАРОДНОЇ КУЛЬТУРИ „КРОКОВЕЄ КОЛО” для дітей та молоді

New in the Virtual Gallery

Новая фотогалерея Центра

Upcoming Events

No events

Calendar of Events

May 2020
M T W T F S S
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

karantin 22.06

A+ R A-
Article rating:
( 1 Vote )

Лекція Шелкової Н.В. «Стародавній Єгипет як колиска сакрального символізму»

E-mail Print

 DSC 0015

27 січня 2016 року у галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з культурології Н.В. Шелкової «Стародавній Єгипет як колиска сакрального символізму».

Поняття сакрального − це релігійне, священне, потойбічне, що викликає благоговійний трепет, божественне. Сакральна музика − священна музика, сакральна архітектура − архітектура храмів, сакральні тексти − священні тексти різних релігій.

Витоки давньоєгипетської цивілізації і релігії йдуть в IV тис. до н.е. «Єгипет» − слово грецизоване. Самі єгиптяни називали свою країну «Та-Кемет» − «Чорна земля», тобто родюча, жива земля, − на противагу «Червоної землі», пустелі.

Сакральними текстами Єгипту є насамперед Тексти пірамід, Тексти саркофагів, Єгипетська книга мертвих, Амдуат (опис Дуата − житла душ померлих) та ін. Всі священні тексти символо-насичені в силу неможливості опису духовних смислів фізичною мовою. Єгипетські сакральні тексти не тільки символо-насичені, але їх важко розшифрувати в силу особливого типу письма − рисункового, ієрогліфічного, розшифровка якого не тільки багатозначна, але й багато в чому не доступна сучасникам. При цьому впливі символізму давньоєгипетської релігії на інші релігії та культури дуже велика і не підлягає сумніву. Лектор розкрила лише деякі символи сакральних давньоєгипетських текстів, що зробили вплив на інші релігії і, насамперед, християнство.

Її символи анх, уас, джед, уаджет, птиця Бену і змій Апоп, її боги Пта, Тот, Осіріс, Ісіда, Гор і Сет; її ідеї боротьби Світла і Темряви, загробного суду та загробного світу (Дуат), вічного життя, викладені в «Текстах пірамід», «Текстах саркофагів», «Книзі мертвих», «Книзі Амдуат» і описах давньогрецького філософа і посвяченого Плутарха, зримо або незримо присутні в багатьох культурах і релігіях світу.

Наукове вивчення єгипетської релігії почалося після того, як в 1822 році Франсуа Шампольон, «батько єгиптології», зробив вирішальний крок на шляху дешифрування єгипетських ієрогліфів.

Довідка: Шелковая Наталія Валеріївна − кандидат філософських наук, доцент, філософ, релігієзнавець; автор понад 100 наукових праць, опублікованих у Росії, Японії, Україні, Білорусії, Молдові, у тому числі 2-х підручників з релігієзнавства. Сфера наукових інтересів: релігієзнавство, філософія релігії, психологія релігії, компаративне релігієзнавство, етика, релігійна етика, філософська антропологія, російська релігійна філософія, соціальна філософія, соціальна психологія. Напрямок наукових досліджень: сутність і трансформації духовного світу особистості і духовного життя суспільства в світі, що змінюється.

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

Фотогалерея:

e-max.it: your social media marketing partner