Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Обласний онлайн фестиваль  художнього слова «Чарівний світ Слобожанської казки».
 

New in the Virtual Gallery

Новая фотогалерея Центра

 

Новая фотогалерея Центра

Upcoming Events

No events

Calendar of Events

July 2020
M T W T F S S
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Article rating:

Лекція Олега Коваля «Ню: природа і можливості жанру»

E-mail Print

kov01

 9 грудня 2016 року в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з мистецтвознавства з циклу лекцій «Предмет в мистецтві, взаємодія знаків», тема: «Ню: природа і можливості жанру». Лектор - мистецтвознавець Коваль О.В.

За допомогою історико-хронологічного і стилістичного підходу, Олег Коваль розглянув у лекції ключові питання формування жанру ню і його природи.

Мистецтво ню цікавило людство починаючи зі стародавніх часів. В античну епоху найбільш повно оголена натура проявила себе в скульптурі. Хоча, повсякденне публічне оголення не було характерно для греків, а здійснювалося в основному тільки під час спортивних змагань, в мистецтві йому приділялася важлива увага, як безпосередньому прояву фізичної сили і могутності. З куросов і кор, для яких була характерна деяка умовність, давньогрецька пластика переросла в прекрасні зразки класики та еллінізму, з великою увагою до індивідуальних або ідеалізованих особливостей людини,  більш реалістичним і вільним трактуванням.

У Середньовіччі ню не отримало великого розвитку через суворі релігійні канони. Хоча, не дивлячись на це, у Візантії мистецтво ню не викликало засудження.

Актуальність оголеної натури, як форми, повернулася в епоху Відродження. Мистецтво того часу орієнтувалося на античні ідеали. Часто, маючи міфологічний підтекст, в ню велика увага приділялася фізичним особливостям, які зображувалися з високою майстерністю і опрацюванням.

Поступово ню стало вільніше від прив'язок до міфологічних і релігійних тематик. У мистецтві бароко, і особливо – рококо, головним об'єктом стала краса оголеного тіла як така, та виступала як об'єкт насолоди.

В епоху класицизму художники знову повернулися до зразків античності. В цей же час ню склалося як важлива частина художньої академічної освіти.

На початку 20 століття, в період різких змін, коли в мистецтві панували авангардні напрямки і сюрреалізм, оголеність візуально не завжди показувалася в буквальному сенсі, а могла усвідомлюватися абстрактно, асоціативно і символічно, часто будучи не об'єктом, а інструментом.

На думку лектора, ню може продовжити свій розвиток, не замикаючись виключно в самому собі, а поєднуючись з іншими жанрами. Як приклад такого поєднання, О. Коваль привів творчість художника Костянтина Сомова, в картинах якого  оголена натура часто вписана в детально зображений інтер'єр, і знаходиться поруч з натюрмортними і пейзажними мотивами. У цьому плані його творчість перегукується з творчістю Зінаїди Серебрякової, яка як і він, також була у складі об'єднання «Світ Мистецтва».

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

e-max.it: your social media marketing partner