Виставка «КУТИІДУГИ» покликана розповісти про «принципи і структури світу»?!!! | Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:
( 4 шт. )

Виставка «КУТИІДУГИ» покликана розповісти про «принципи і структури світу»?!!!

Фото0605У Харківській муніципальній галереї відкрилася виставка художника, культуролога, викладача художньої школи ім. Рєпіна Костянтина Зоркіна. Автор назвав її «КУТИІДУГИ». Крім урочистого відкриття та фуршету, відвідувачі могли почути міні-лекцію про трактування робіт з вуст самого автора, що в даному контексті виявилося не зайвим.

В анонсі виставки було багато незрозумілого. По-перше, як може виглядати реалізація «пластичної концепції роботи», що «заснована на принципі елемента і комбінаторики»? По-друге, яким чином авторові вдається грати з «формами і смислами внутрішньої реальності»? І, по-третє, що це за роботи, що представляють собою смислові поля символів, стародавніх, сучасних і авторських? Так чи інакше, але загадкові формулювання анонса виставки манили своєю хитромудрістю, і виникало бажання побачити описані твори.

Фото0599Однак «пластичні модулі» і «символи-форми» розглянути в експозиції було складно. А ось те, що «виглядали вони як елементарні комбінації кутів і дуг, і в різних поєднаннях» - це так. Наприклад, скульптура у вигляді квадратних, трикутних і напівкруглих шматків дошки, скріплених цвяхами, за визнанням художника, ще за кілька днів до виставки виглядала інакше. Розібравши її, він перекомбінував різні бруски за принципом конструктора, і як нову роботу, що раніше не виставлялися, заніс в експозицію.

Дюралеві картини представляли собою аплікації, на яких повторювалися одні й ті самі символи: людська голова, чоловік і жінка (самому авторові нагадують знаки при вході до туалету), зірка та інші. Всі задіяні у роботах символи помістилися на одному «Екрані повторень», заявленому як «концептуальний висновок з усього зробленого раніше».

Фото0606Така не витіюватість форми Костянтину Зоркіну уявляється цілком виправданою. На його думку, у кожного художника є власний набір повторюваних образів, які в різних роботах виступають у різних комбінаціях.

«Взяти Пікассо: бик, Арлекін, білий кінь. У Далі теж є повторювані образи, - без зайвої скромності говорить Костянтин Зоркін. - Часто вони формуються взагалі на початку кар'єри, а потім просто комбінуються. Я подумав, що це непогано ... Я почав перебирати, яку форму можу використовувати я. Став брати образи з проектів, які я робив раніше».

Фото0604Позиціонуючи себе як художник, на тлі своєї авторської виставки у Муніципальній галереї Костянтин Зоркін підкреслив: «Тут немає мови про те, красиво я малюю чи ні. Я взагалі не малюю, ви помітили? Я працюю з інформацією ... Інформацію можна передавати таким чином. Це філософська модель».

звездная болезньІншими словами, проект являє собою «експерименти з різними шляхами передачі інформації». Після годинної лекції Костянтина Зоркіна, що роз'яснює задум, з цим ще можна погодитися. Але пояснення «внутрішньої реальності» в своїй творчості він так і не дав. Незрозумілим залишилося і те, чому ця виставка є «важливим кроком... до розуміння принципів і структури світу». Принаймні, форма виконання, тобто самі роботи, що володіють сумнівною художньою цінністю, досить претензійно поєднуються із заявленою концепцією, плутаною та непослідовною.

Поблукати у «КУТАХІДУГАХ» Костянтина Зоркіна можна буде до 3 листопада.

Автор: Маргарита Ізваріна

Сховати метелика