foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:
( 3 шт. )

Арт-шоу або академізм: форми діалогу художника і глядача обговорювали харківські митці

Субота, 09 листопада 2013 р. Коментарів: 0

tvorcheskaya vstrechaСучасне становище портретного жанру та його перспективи обговорили на творчій зустрічі з авторами виставки «Золота» в галереї « Мистецтво Слобожанщини» 1 листопада 2013 . Представники різних поколінь художників шукали золоту середину між сучасним мистецтвом і арт -шоу, класикою і потребами аудиторії, вихованої на модерністській традиції.

Портретний жанр є невід'ємною складовою творчості більшості художників, які отримали академічну школу. Портрет, як і більшість інших жанрів образотворчого мистецтва, трансформується з часом і зі зміною тенденцій у культурі. Сучасні його форми відрізняються від класичних уявлень широкої аудиторії. Сьогодні портрет відходить від натуралістичного подібності та репрезентує ту реальність, яку бачить і створює художник, очікує глядач і / або арт -середовище. Сучасне мистецтво переосмислює існуючі традиції, переломлює їх і знаходиться в постійному пошуку нових засобів і форм вираження. Присутні на заході автори виставки «Золота» Ніна Вербук, Костянтин Савченко, Олександр Мосін, Олег Омельченко, Сергій Кондратюк, Олег Станічнов розповіли, наскільки прийнятні для них ці тенденції.

«Жіночий портрет проходить через всю мою творчість. Якби мені запропонували участь у проекті, де експонувалися б чоловічі портрети, то сумніваюся, що у мене б знайшлося достатньо матеріалу для участі, - каже класик портерного жанру Ніна Семенівна Вербук. - Також для мене є табу перехід у площину модернізму, хоча багато з глядачів часто говорять про те, що хотіли б побачити щось нове від мене, але я залишаюся вірна традиційній школі образотворчого мистецтва».

tvorcheskaya vstrecha1Портрет в його класичному прояві залишається візитною карткою для пострадянської художньої школи, вихованої на прикладах Петербурзької академії мистецтв. Більшість програм у західних вузах орієнтовано на дизайн і нефігуративне мистецтво.

«Сучасне мистецтво спрямоване на організацію арт-шоу, яке має опосередковане відношення до мистецтва. Ті, хто беруть активну участь у таких виставах у ролі художників, в переважній більшості не мають уявлення про класичні законах образотворчого мистецтва, а без них, я впевнений, неможливі якісні роботи в будь-якому напрямку і жанрі. Наприклад, Пабло Пікассо закінчив художню академію, і в його роботах на всіх етапах творчості видно фундаментальні знання про закони композиції, поєднання кольорів», - міркує директор Харківського художнього училища Костянтин Юрійович Савченко.

Культурне поле нашого простору склало уявлення про те, що виставки з жіночою тематикою традиційно організовуються навесні. Експозиція «Золота» відкрила інший погляд на жіночність, залишаючись в рамках класичної художньої школи Харкова.

tvorcheskaya vstrecha2«Даний проект зацікавив мене, оскільки він виходить за рамки традиційних уявлень про жіночій портрет. Новий погляд на буденні теми завжди цікавий, він створює нове поле для творчості художників і глядацької інтерпретації, - зазначає художник Олег Омельченко. - А функція шоу у мистецтва завжди була і залишається, необхідно знайти прийнятні для себе форми і способи розмови з глядацькою аудиторією. Якщо будь-які форми мистецтва знаходяться за межею розуміння художника чи глядача, то це не означає, що вони не мають права на існування. На мій погляд , необхідно вибудовувати діалог художників та аудиторії, можливі варіанти такого спілкування були запропоновані галерей «Мистецтво Слобожанщини » у форматі майстер-класів, та через організацію подібних сьогоднішній творчих зустрічей».

Нагадаємо, що в рамках виставки пройшли майстер-класи з написання та малювання портрету від Костянтина Савченко, Олега Омельченка, Олега Станічного, Олександра Мосіна та Сергія Кондратюка.

«Серія майстер-класів стала хорошою можливістю для глядача побачити те, як створюється картина. Багато хто з художників не сприймають такий формат, оскільки вважають, що присутність глядача сковує , не дає художнику розкритися, але для мене це був цікавий досвід, на мій погляд, він був корисний як для мене, так і для тих, хто прийшов поспостерігати за моєю роботою , задати мені питання», підкреслив Олександр Мосін.

tvorcheskaya vstrecha3Сучасне мистецтво використовує різні способи вибудовування діалогічності з глядачем. Технічні інновації здатні впливати на всі органи чуття. Медіа з кожним днем розширює можливості вираження художників і створює мистецтво без кордонів в технічному і смисловому вираженні. Це дозволяє художнику спілкуватися з глядачем не тільки через візуальні знаки, а й через слух, тактильні відчуття і нюх. При всіх позитивних характеристиках прогресу, залишається небезпека його неадекватного використання і сприйняття, як з боку непідготовленої публіки, так і непрофесійних художників.

Фотографії з творчої зустрічі