Фотовиставка Мстислава Чернова "Сезон дощів" - 14-30 березня 2013 року | Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Фотовиставка Мстислава Чернова "Сезон дощів" - 14-30 березня 2013 року

1 003

14 березня в галереї «Мистецтво Слобожанщини» обласного центру культури і мистецтва відкрилася виставка «Сезон дощів» фотохудожника Мстислава Чернова. Це експозиція першій частині дворічного проекту автора. Куратор виставки - відомий харківський фотохудожник Володимир Оглоблін.

На виставці представлено 50 робіт, які репрезентують життя південно-східних азійських країн - В'єтнаму, Камбоджі і Бірми. Більшість фотографій відображають руїни найбільшого в світі храмового комплексу Ангкор-Ват у Камбоджі. Цей грандіозний, площею понад 400 квадратних кілометрів, є найбільшою з коли-небудь створених культових споруд, і одним з найважливіших археологічних пам'яток світу. Він включений до списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Розташовується на заході Камбоджі, недалеко від міста Сиемреап.

1 074

На фотографіях Мстислава Чернова можна побачити, як час нещадно стирає сліди людської цивілізації. Колись могутня кхмерська імперія побудувала цей храмовий комплекс як свідчення процвітання і величі своїх богів. Унікальне поєднання брахманістскіх і буддійських вірувань застигло в химерних поєднаннях кам'яних статуй і дивних архітектурних ансамблях.

Але незабаром після побудови він був покинутий - люди пішли звідти. У XV столітті змінилася влада, а разом з нею і пануюча релігія. Оточені джунглями храми, обплетені корінням і порослі мохом, повільно руйнуються. З кожним роком творіння людських рук поглинається природою. А люди, які приходять у цей храм, - це діти сьогоднішнього дня. Вони приходять і йдуть в вічної плинності життя, але для цих місць вони чужі гості і вже не можуть вдихнути і оживити померлий дух цих храмів.

1 119

Дивовижні портрети місцевих жителів контрастують і підкреслюють безжиттєвість обіталіща богів. Благородну старість і відкритість дитинства об'єднують погляди, повні життєвої сили. Життя людського духу померло в камені, але продовжує жити в спадкоємцях стародавніх кхмерів - сучасних камбоджійців.

У країні дощів час схожий на воду. Час тече крізь камінь, змінюючи і руйнуючи його. Автору вдалося об'єднати документальність і художність. Мстислав Чернов не просто представляє іншу культуру, він намагається знайти і зобразити сутність священного місця. На думку фотографа, масштаб, унікальність і найглибше духовне значення спадщини кхмерської культури можна пізнати тільки через сюрреалізм метафор фотографії. На виставці поштою немає кольорових фотознімків. Лаконічний чорно-білий ритм фото і тонке опрацювання в сепії стирають яскраві прикмети часу, роблячи фотороботи позачасовими.

На жаль, автор не зміг бути присутнім на відкритті виставки, він як фотограф співпрацює з багатьма гуманітарними організаціями, і на той момент був у літаку по дорозі до Ірану.

1 136

Зате підтримати колегу прийшов молодий харківський художник Ленур Веліляєв. Він привніс незвичайну родзинку в відкриття виставки: музика стародавньої архітектури для гостей галереї оживала в барабанних ритмах. Ленур - не тільки талановитий живописець, але і відмінний барабанщик.

Довідка: Мстислав Чернов протягом 8 років займається фотографією, останні 4 роки знімав у більш ніж 40 країнах світу. На даний момент працює журналістом харківського агентства Медіапорт і київського агентства Українські новини (фріланс). Знімає документальні проекти для різних міжнародних гуманітарних організацій.

Виставка триватиме до 30 березня. Вхід вільний.

Сховати метелика