foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:

Лекція Коваля О.В. «Уявити чоловіче в мистецтві»

Четвер, 07 квітня 2016 р. Коментарів: 0

DSC 0091 1 квітня  - у галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з мистецтвознавства з циклу лекцій «Предмет в мистецтві, взаємодія знаків», тема: «Уявити чоловіче в мистецтві». Лектор - мистецтвознавець Коваль О.В.

Лектор охопив поняття чоловічого в мистецтві від античності до сучасності.

У давньогрецькій скульптурі оголене чоловіче тіло з'являється раніше і зображується частіше, ніж жіноче. Це стосувалося як богів, так і людей. Зевса могли виліпити нагим, Геру - ніколи.

У цей період стало модно зображати міфічних героїв і богів, а також реальних людей, які займали відповідальні посади - державні діячі, полководці, вчені, атлети або просто багаті люди, які бажали увічнити себе в століттях. Велика увага в той час приділялася оголеному тілу, так як існували в той час і в тій місцевості поняття про добро і зло саме зовнішню красу трактували, як відображення духовної досконалості людини.

Мистецтвознавець Коваль О.В. детально зупинився на роботах знаменитого давньогрецького скульптора Праксителя, Мікеланджело (самим знаменитим портретом Марка Аврелія є бронзова статуя, зображуюча його верхом на коні - єдина дійшла до нас кінна статуя римського імператора). Однією з найзначніших робіт Донателло є споруджена їм в 1443-1453 роках в Падуї кінна статуя кондотьєра Еразмо де Нарні, прозваного італійцями Гаттамелата («Хитра кішка»). Колосальна бронзова статуя кондотьєра на соборній площі в Падуї вважається першим кінним монументом Ренесансу і родоначальником всіх кінних статуй, споруджених в європейських містах в наступні століття.

Олег Володимирович розповів про одного з найбільших представників Раннього Італійського Відродження Андреи Мантеньї, про великого німецького художника - живописеця Ганса Гольбейна, про голландського живописця Рембрандта, про Мікеланджело італійського скульптора і живописця, про художників Північного Відродження і багатьох інших, доходячи до наших сучасників.

У висновку лектор зазначив, що чоловіче балансує (якщо можна так метафорично висловитися) між Христом і Сатаною, між голим і внутрішньо відкритим - нагим, між молодим і старим. Ось це три іпостасі, які складають ядро чоловічого, а потім вже приходить геройство, мужність, успішність та інше. Насправді таємниця чоловічого полягає не в зовнішньо гендерних особливостях.

Довідка. Олег Володимирович Коваль - мистецтвознавець, культуролог, семіотик, лінгвіст, член Національної спілки художників України (секція мистецтвознавство). Основна область його наукових інтересів - семіотика культури, мови та мистецтва. Займається також проблемами лінгвістики дискурсу і лінгвоестетікі. Автор понад 100 статей з питань загального мовознавства, теорії мистецтва і культури. Працює над дисертаційним дослідженням, присвяченим вербально-візуальному синтезу в теорії і практиці візуального мистецтва 20-21-го століть. Зараз Олег Коваль є зав. кабінету історії мистецтва, викладачем історії мистецтва Харківського художнього училища. Шеф-редактор журналу прикладного мистецтва та антикваріату «Anima Rerum / Душа речей».

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

Фотогалерея: