foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:
( 1 шт. )

Лекція з мистецтвознавства Коваля О. В. «Профіль і фас фігури в образотворчому мистецтві»

Понеділок, 18 липня 2016 р. Коментарів: 0

 epicurus copy copy copy

8 липня - в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва  відбулася лекція «Профіль і фас фігури в образотворчому мистецтві» з циклу  «Предмет у мистецтві, взаємодія знаків». Лектор – мистецтвознавець Коваль Олег Володимирович.

У різні часи художники по-різному зображували фігури людей.

Олег Володимирович запропонував почати розгляд теми лекції від первісного мистецтва до наших днів. Кожен період характеризувався своїми особливостями.

Найбільш давніми є контурні малюнки, що зображають червоною або чорною фарбою профіль тварини (епоха палеоліту). В епоху мезоліту вже зустрічається фас зображуваної фігури.

У іераконпольському розпису тварини зображені в профіль, а роги то в фас, то в профіль - в залежності від того, як більш точно може бути передана форма рогів. На тому ж зображенні у людей спостерігаються різні комбінації фасного і профільних видів різних частин тіла. Такий нюанс зображення виник тому, що художники малювали предмети не з натури, а по пам'яті.

Особливості мистецтва Стародавнього Єгипту утвердилися в рельєфах Стародавнього царства, як традиція своєрідного розпластання фігури на площині. Голова і ноги зображувалися в профіль, а торс розгорнутим; вся фігура змальована єдиною пружною лінією. Випадки, коли людська голова в розпису або в рельєфі зображувалася не в профіль, а в фас, були рідкісними винятками, і то вони з'являються тільки в епоху Нового царства.

У мистецтві Стародавньої Греції чітка фронтальність, підкреслені площини фаса і профілю, статика пози, розробка волосся нагадують давньоєгипетські статуї.

Від Леонардо да Вінчі нерідко ведуть нитки до експериментів сучасного живопису. Для нього важливо було абсолютно все - від загальної конструкції композиції людської фігури до кожного жесту або положення будь-якої її частини.

Далі тема висвітлювалася виходячи з творчості таких відомих художників, як Караваджо, Рафаель, Брейгель, Дюрер, Джотто, Рембрандт, Мікеланджело, Гойя, Курбе, Мілле, Матісс, Мунк, Петров - Водкін, Тишлер, Малевич і багатьох інших.

У цій лекції були розглянуті питання про побудову композиції творів образотворчого мистецтва, його сюжетного ладу, смислової цілісності з точки зору знакових положень фігури - профілю і фаса.

Довідка. Олег Володимирович Коваль - мистецтвознавець, культуролог, семіотик, лінгвіст, член Національної спілки художників України (секція мистецтвознавство). Основна область його наукових інтересів - семіотика культури, мови та мистецтва. Займається також проблемами лінгвістики дискурсу і лінгвоестетікі. Автор понад 100 статей з питань загального мовознавства, теорії мистецтва і культури. Працює над дисертаційним дослідженням, присвяченим вербально-візуальному синтезу в теорії і практиці візуального мистецтва 20-21-го століть. Зараз Олег Коваль є зав. кабінету історії мистецтва, викладачем історії мистецтва Харківського художнього училища. Шеф-редактор журналу прикладного мистецтва та антикваріату «Anima Rerum / Душа речей».

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40