Лекція О.Коваля з мистецтвознавства «Образи в живописі і графіці харківського художника О.Жолудя» | Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Лекція О.Коваля з мистецтвознавства «Образи в живописі і графіці харківського художника О.Жолудя»

 DSC 0254 copy

26 серпня в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з мистецтвознавства з циклу лекцій «Предмет в мистецтві, взаємодія знаків», тема: «Образи в живопису і графіки харківського художника Олександра Жолудя». Лектор - мистецтвознавець О.В. Коваль

Творчість Олександра Жолудя, одного з майстрів проектно - мистецького спрямування, займає досить нетипове місце. З ім'ям художника пов'язано звільнення від штампів.

Мистецтвознавець О.В. Коваль говорив, що при зовнішньому погляді на роботи О. Жолудя очі спершу відбирають форми, які можна назвати «вторинними»: варіації, пастіш, стилізації, репліки, цитати. Але О. Жолудь навмисно обирає такий спосіб самовираження, при якому мальовнича і графічна парафраза, що переходить згодом в аналітичну інтерпретацію твору образотворчого мистецтва, стає найбільш просунутою щаблем образотворчої діяльності художника. І, крім іншого, стає підставою для формування полісемантичної і цілком оригінальної мови зорових образів, активним суб'єктом якого є О. Жолудь.

Лектор стверджує, що сам акт живописного і графічного «перекладу» О. Жолудем картин «старих майстрів» та майстрів Новітнього часу, включаючи і авангардистський контекст, на мову власної творчості можуть бути помисли як акт текстуалізації творів візуального мистецтва. Він ґрунтується на особливому відчутті простору картини і \ або графічного листа, для якого станковізм і тісний, і визначений.

Олег Володимирович проаналізувавши творчість художника зауважив, що можна навіть сказати, що цей текстоцентрізм, перекладений в формат полотна або графічного листа, укупі з оповідальністю і сюжетністю, висуває в творчості А. Жолудя проблематику простору як найбільш істотну, якщо не головну - саме в ній ритм співвіднесення, символізує і символизируемо набирає свою чіткість, сувору періодичність і переконливість. У живописі та графіці «Веласкес» А. Жолудя набуває визначеність графічної схеми Виллара де Оннекура, з тим же геометризмом синтаксису і впізнаваністю іконографії. Він і тут виявляє дивовижну спритність і винахідливість, не кажучи вже про вибірковість композиції: знову кадр, відволікання від фігуративності і конкретності фону, формульність композиції. У парафразах на тему «Менин» немає «хижої пишності» форм, а, навпаки, явлена ​​аналітичність малюнка, мозаїка площини не дробить цілісний образ, але пред'являє як знак основні прикмети стилю.

Довідка. Олег Володимирович Коваль - мистецтвознавець, культуролог, семіотик, лінгвіст, член Національної спілки художників України (секція мистецтвознавство). Основна область його наукових інтересів - семіотика культури, мови та мистецтва. Займається також проблемами лінгвістики дискурсу і лінгвоестетікі. Автор понад 100 статей з питань загального мовознавства, теорії мистецтва і культури. Працює над дисертаційним дослідженням, присвяченим вербально-візуальному синтезу в теорії і практиці візуального мистецтва 20-21-го століть. Зараз Олег Коваль є зав. кабінету історії мистецтва, викладачем історії мистецтва Харківського художнього училища. Шеф-редактор журналу прикладного мистецтва та антикваріату «Anima Rerum / Душа речей».

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

Сховати метелика