Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

portal info

logo

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

 

Календар подій

Січень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

Відділ дослідження та відродження декоративно-ужиткового мистецтва та виставкової діяльності

A+ R A-
Рейтинг статті:
( 7 шт. )

Майстер-клас з Петриківського розпису від Тамари Вакуленко: старовинні секрети

e-mail Друк


Петриківський роспис, майстер-клас Тамари ВакуленкоУ минулу суботу 27 жовтня 2012 року в Харківському обласному організаційно-методичному центрі культури і мистецтва відбувся майстер-клас з Петриківського розпису під керівництвом заслуженого майстра народної творчості України Тамари Олексіївни Вакуленко.

Майстер-клас почався з теорії: цікавого оповідання майстра про історію походження Петриківського розпису, адже художниця родом з села Петриківка на Дніпропетровщині - одне з небагатьох, де дбайливо зберігають традиції стародавніх народних промислів. Знаменитий Петриківський розпис давно став візитівкою України. Вона була заснована у XVIII столітті полтавським козаком Петриком.

Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко«... Все починалося з давньої традиції наших предків - розписувати білі хати-мазанки. Кожен малюнок відображав духовну єдність людини з природою. Багатий зміст закладався в кожен символ...», - розповідає Тамара Олексіївна.

В основі Петриківського мистецтва лежить образне сприйняття рідної природи, любов до української землі. Класичними елементами Петриківського живопису є рослини, що оточують художника, зображення яких не використовується ні в одному з існуючих видів розпису. Орнаментні мотиви, де переважають яскраві, насичені тони, привертають увагу не тільки колоритом, але й надзвичайною цілісністю творчої ідеї. А простота малюнка, яка здається на перший погляд, насправді приховує довгу й копітку роботу художника, що філігранно зображує дрібні деталі картини. Очевидно, саме так і повинно народжуватися диво, якому судилося сприйняття не очима, а душею та серцем. Основними мотивами розпису є польові квіти, гілки калини, мальви, півонії, айстри. Їх малювали пензлями, зробленими з котячої шерсті, сірниками, обмотаними м'якою матерією, або просто пальцями. Фарби розводили на яйцях і молоці, а кольори вибирали найяскравіші, під стать барвистій природі Придніпров'я.

Петриківський розпис. майстер-клас Тамари ВакуленкоДля розпису необхідний цілий перелік матеріалів, а саме:

- аркуші паперу;
- фарби гуашові;
- яєчний жовток;
- мастихін;
- піпетки;
- ватяні палички;
- баночка з водою;
- дитячі соски-пустушки (радянські);
- простий олівець і гумка для стирання;
- пальці майстра (замінюють дитячі соски-пустушки);
- саморобні пензлі з котячої шерсті;
- зубочистки (або гостро-заточені дерев'яні палички);
- білячі кисті (№ 3 і 4);
- шматок скла (для палітри).

Перед початком розпису треба розвести фарбу. На палітру мастихіном викладаємо невелику кількість гуаші, додаємо «на око» яєчний жовток, розмішуємо всі мастихіном і доводимо до густоти «магазинної» сметани.

Для перших тренувальних робіт достатньо розвести якусь одну фарбу.

1. «Цибульки».

Набираємо фарбу. Почавши мазок з тонкої лінії, натискаємо на пензель з плавним поворотом і, послаблюючи натиск, знову переходимо до тонкого кінчика. Повторюємо мазок, повертаючи пензель в інший бік. Такі напівкруглі мазки називаються "цибульки", ними можна намалювати листя і їх окремі елементи.

Цибульки, Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко

2. Перехідний мазок.

Для перехідного мазка знадобиться дві фарби. Беремо, наприклад, червону і жовту (або - зелену і жовту для листочка) фарби і розводимо на палітрі з жовтком. На кисть набираємо жовту фарбу, потім вмочаємо кінчик в червоний колір і виконуємо мазок. При цьому чим сильніше ми вмочаємо пензлик в червону фарбу, тим менше в мазку залишиться жовтого кольору і більше червоного.

Перехідний мазок, Петриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко

3. Робота з піпеткою.

Гумову частину піпетки натягуємо на скляний кінчик до такого рівня, щоб вона злегка пружинила, але не згиналася. Вмочаємо гумову частину піпетки в червону фарбу і вертикальним рухом робимо відбиток на папері. Виходить кругла ягідка. Багаторазовим повтором цієї операції створюємо групу ягідок і таким чином зображаємо кетяг калини або горобини.

Робота з пипеткою, Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко

 

Робота з пипеткою. Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко

Утворені квіти і листя оформлюються тоненьким пензликом більш темною фарбою, а маленькі жовті точки, що зображують тичинки, робляться зворотною стороною пензлика.

Далі Тамара Олексіївна видала всім учням хороший папір А4-формату і поставила завдання кожному скласти композицію на аркуші за допомогою вивчених раніше елементів.

Петриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачківПетриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачківПетриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Петриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Більш складні елементи, яким навчала майстер в другій половині заняття, Ви зможете освоїти на наших майстер-класах.

Попередній запис за тел.:

+38-066-189-00-97, (057)700-35-79.

Адреса центру: м.Харків, вул. Пушкінська, 62.

e-max.it: your social media marketing partner

Виставки

Немає звітів для показу