Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

portal info

logo

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

 

Календар подій

Січень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

Відділ дослідження та відродження декоративно-ужиткового мистецтва та виставкової діяльності

A+ R A-
Рейтинг статті:
( 3 шт. )

Світ, створений з глини: в Харкові відкрилася виставка керамістів

e-mail Друк

DSC 017720 листопада відкрилася виставка харківських керамістів «Яскраві миті творчості». Скульптури, ліхтарики, вази, віяла, шкатулки, панно, декоративні келихи, традиційний народний посуд - чого тільки не створили з глини майстри.

Художня кераміка як вид мистецтва на Слобожанщині має давнє коріння. Українська земля багата глинами різного складу, що впливає на різноманітність художніх прийомів художників.

Харківські керамістиНа виставці представлені роботи шести професійних художників керамістів, які працювали в період розквіту керамічної промисловості Радянського Союзу, і зовсім молодих, що сформувалися за час кризи керамічного виробництва. Серед метрів керамічного мистецтва: Лариса Антонова, Олександр Андрієнко, Юрій П'яніда. Серед художників нового покоління: Вікторія Бойко, Олександр Жовновський, Олександр Мірошниченко.

Різні техніки, кольори і візерунки

DSC 0159Всі автори працюють у різних техніках та з різними формами. Юрій П'яніда робить блюда, вази, декоративну плитку в техніці розпису солями, фарбами, аерографом. Лариса Антонова створює керамічні скульптури, плитку, декоративні келихи, чайники, шкатулки, розписує їх фарбами.
Тут можна побачити і розписні панно Олександра Андрієнко, і віяла з японськими мотивами, авангардні вази, ліхтарі, фігурки Вікторії Бойко.

Олександр МірошниченкоНаймолодший учасник виставки Олександр Мірошниченко представив незвичайні панно: рамки зроблені з дерева, а керамічна плитка, на яку нанесено зображення, втримується в рамці часто за допомогою великих цвяхів.

«Я використовую різні техніки розпису, експериментую з глазурями, фарбами, режимами випалення, - говорить Олександр Мірошниченко. - Робота над кожною плиткою починається з її формування з сирої глиняної маси, і на кожному етапі я вношу якісь зміни в зображення. Визначити якоюсь однією технікою мої роботи не можна. Це комбінації відбитків, процарапування, подглазурного та надглазурного живопису, кольорових емалей, солей, металів, глазурі».

учасниця майстер-класу Оксана та гончар Олександр ЖовновськийОлександр Жовновський на гончарному крузі виготовляє традиційну українську народну начиння. На виставці він провів майстер-клас.

Майстер-клас з гончарної справи
Будь-який бажаючий міг відчути, що таке робота з глиною: прямо в виставковому залі був встановлений гончарний круг.

DSC 0183«Сьогодні ми використовували сіру глину, однак для виготовлення горщиків, мисок, тарілок, глечиків, чашок, чайників краще всього використовувати пластичну глину, але не занадто м'яку, - говорить Олександр Жовновський. - Працюючи на гончарному крузі, руки треба постійно змочувати - глина не повинна розкисати».

DSC 0198Ще до того, як покласти глину на гончарний круг, її треба ретельно змочити і розім'яти. За порадою майстра, це самий відповідний момент для того, щоб «зарядити» матеріал своєю позитивною енергетикою.

Потім глина вибивається (або за допомогою гончарного кругу або руками) для того, щоб в ній не залишалося порожнеч. Після цього матеріал кладеться в середину гончарного круга і починається процес центрування. З глини потрібно виліпити конус і крутити гончарний круг, рівняючи вершину по центру до тих пір, поки візуально вона не перестане обертатися.

DSC 0196Потім пальцем у вершині конуса робиться вм'ятина і продавлюється до утворення глибокого отвору. Тут головне не переборщити, щоб дно майбутнього горщика було досить товстим.

Після цього слідує процес витягування краю горщика з внутрішньої і зовнішньої сторони. Це потрібно робити теж дуже обережно, щоб стінки скрізь були однакової товщини.

Після цього горшечку надається потрібна форма: звужується основа внизу і «шийка» вгорі, «розкриваються» краї. Декорується виріб в самому кінці. Кругові візерунки робляться спеціальною зазубреною паличкою, загинаються краї, малюється найпростіший орнамент і так далі.

З гончарного кола горшочек знімається за допомогою товстої лески або дроту. Після цього виріб можна піддавати випалу в печі. Олександр Жовновський поділився секретами техніки молочного випалу.

гончар Олександр Жовновський«Після першого випалу в печі виріб поміщається в молоко, вимочується там якийсь час, потім сушиться і поміщається на повторний випал в піч, - розповідає майстер. - У давні часи, коли не було ні глазурі, ні емалі, гончарі на Україні користувалися такою методикою - молочного випалу. Це дозволяє судині придбати певні естетичні властивості: підпалини, локальні переходи кольорів. Крім того, це функціонально. Коли молоко проникає в пористу структуру черепка, воно повністю закриває всі пори. І посуд стає водонепроникним, водовідштовхувальним».

Твори мистецтва або ширвжиток?

Багато представлені на виставці експонати є справжніми витворами мистецтва, а не ширвжитком, куди все більше скочуються сучасні керамісти.

зліва-направо: Л.Антонова, О. Андрієнко, В. Бойко, О. Мірошниченко«Побут зараз так влазить у творчість ... Це виражається в бажанні зробити такі роботи, щоб вони продавалися. Доводиться працювати на потік. Мало залишилося людей, які розуміють кераміку, - нарікає Олександр Андрієнко. - Був я кілька разів на виставці в PinchukArtCentre в Києві. Відчуття таке, що критики приходять туди лише для того, щоб продемонструвати своє красномовство. «Випендрос» - інакше не назвеш. Приходять дами, які вигулюють свої наряди. І ніякого поняття про мистецтво. Дивишся в очі - ніхто не розуміє керамічне мистецтво».

Урочисте відкриття виставки супроводжувалося виступом майстрів і танцювальним номером дуету «Імпровіз» «Марення». З вулиці гостей на виставку зазивав запальною музикою народний ансамбль «Ярмарок».

Виставка працює з 20 листопада по 19 грудня 2012 року за адресою: м. Харків, вул. Пушкінська 62, виставковий зал на 1-му поверсі.

Час відвідування з 10.00 до 17.30, вихідний - неділя.

Протягом виставки відбуватимуться майстер-класи Олександра Жовновського. Попередній запис за тел.: +38-050-402-42-13, (057) 700-35-79.

Вікторія Бойко, віялоЮрій П'яніда, блюдоЮрій П'яніда, блюдоОлександр Мірошниченко, панноОлександр Мірошниченко, панноВікторія Бойко з власним виробомЮрій П'яніда, блюдо

e-max.it: your social media marketing partner

Виставки

Немає звітів для показу