Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo

КРОКОВЕЄ КОЛО для дітей та молоді 2019 р.

 

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Календар подій

Квітень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

Відділ дослідження та відродження декоративно-ужиткового мистецтва та виставкової діяльності

A+ R A-
Рейтинг статті:
( 2 шт. )

«Під небом блакитним є місто золоте»: виставка робіт в незвичайній техніці

e-mail Друк

Виставка Виставка незвичайних робіт двох майстрів - Олександра Каніщева і Сергія Філіппова відкрилася в обласному центрі культури і мистецтва. Перший представив незвичайну трактування традиційного левкасу, другий - нову орнаменталістіку. Об'єднали їх в одному виставковому залі сакральні знаки та символи, притаманні творчості обох.

Виникнення перших символів і знаків, зображення найпростіших геометричних фігур відносять до найдавніших часів, вони є першою відображеною абстрактною формою, свідченням розвитку у людини образного мислення. Найпершим в архаїчних суспільствах з'явилося коло. «Винахід» квадрата і прямокутника відносять до стародавньої шумеро-аккадської цивілізації. Виникненню «хреста», за версією вчених, ми зобов'язані давньоєгипетській культурі.

У сучасному суспільстві найпростішим стародавнім символам приписується сакральний зміст. Вивчення значення символів і знаків, їх впливу на людину стали для авторів нової виставки поштовхом до творчого пошуку, і з часом втілилися в неповторні роботи.

Олександр КаніщевОлександр Каніщев: все це витівка, фарс, але виглядає по-народному

Харків'янин і музикант Олександр Каніщев представив свою колекцію дерев'яних скульптур і панно, виконаних у техніці різьблення і розпису по левкасу (спеціальний грунт, який наноситься на дерево і зазвичай використовується в іконописі). Автор у своїх роботах розкриває образи древніх божеств, тотемних тварин, зображує культові символи, відтворює серію старовинних монет.

Секретами свого технічної майстерності Олександр Канищев ділитися не став, вважаючи, що публіці потрібно показувати тільки кінцевий продукт творчості.

«Я виставив чотири експозиції, чотири концептуальних об'єкта. Мої роботи - це сучасне мистецтво, яке виконується в архаїчній манері, для того, щоб надати йому вагу, - каже Олександр. - Мені завжди здавалося, що сучасним художникам не вистачає посидючості й поваги до публіки. Вони використовують примітивні способи вираження себе і більше говорять про свої роботи, чим створюють якісь цілісні твори. Я теж зараховую себе до сучасних художників. Мої роботи - по суті це свого роду витівка, фарс. Просто виглядає це все по-народному, і ні в кого не викликає відторгнення».

DSC 0652Сергій Філіппов: я - учень своєї підсвідомості

Сергій Філіппов, другий автор, чиї роботи представлені на виставці, позиціонує себе як художник, поет, езотерик і дослідник духовного світу людини. Він працює в авторській техніці знакової графіки. Його роботи представляють собою мандали - орнаментальні зображення, які потрібно споглядати в особливому стані свідомості, сприймати на інтуїтивному рівні. Тонкі лінії і філігранність зображення, надзвичайна скрупульозність у підході до справи і самовіддача (художник малює по 12 годин на день) викликає повагу до автора. Щоб краще розглянути всі зображені знаки та символи до картин на виставці додаються лупи.

«Спочатку я малював тушшю, потім перейшов на акрилові фарби. Тепер для роботи мені потрібні тільки акрил, звичайне перо учнівське, картон і трошки гелевої ручки», - розповів художник.

DSC 0669До експозиції увійшли роботи, які Сергій Філіппов малював протягом 10 років. Основною темою його творчості є людина. Він показує людину як загадку, як таємницю, зображуючи її духовну сутність. Всі роботи автора мають філософські назви, що відображають ті чи інші складові буття людини: «Простір і час», «Нескінченний простір», «Свобода» і т.п.

Ірраціональне ставлення до творчості, засноване на інтуїції і слідуванні за своїми глибинними прагненнями, заважає автору вчити інших людей своїй майстерності, проводити майстер-класи та виконувати роботи на замовлення.

«У мене є учитель - моя підсвідомість. Я вчуся у неї, я її учень, - пояснив Філіппов. - Мені іноді хочуть замовити портрет, але підсвідомість сама вирішує, що я намалюю. Багато людей пропонують мені проводити майстер-класи. Але я і сам не знаю, як проводити цей майстер-клас. Я не можу пояснити, як у мене виходить малювати свої картини».

В експозицію ввійшов і автопортрет, намальований в 2008 році. Художник називає його своїм «відображенням на енергетичному рівні». Робота називається «Пілігрим».

DSC 0641Традиційний левкас і нова орнаменталістіка: думки експертів

«Виставка, дійсно, дуже незвичайна. Аналогічної експозиції ніколи не було в Харкові, - підкреслила директор художнього музею Мизгіна Валентина Василівна - Два автора з'єднані почуттям декоративності, особливим ​​смисловим навантаженням, маючи при цьому свою власну авторську лінію. У виконанні Олександра Каніщева раніше відтворювані символи (пентаграми, єгипетські хрести життя, буддистський знак «ОМ» на санскриті) набувають зовсім іншого значення. Вони наповнюються силою дерева, левкасу, набувають велику монументальність і виглядають дуже стильно і цільно. Сергій Філіппов вражає приголомшливою працездатністю і образністю в орнаментиці. Ми звикли до того, що орнамент несе знайомі нам коди. Ми знаємо, що позначає чотирикутник, коло ... Ці символи складалися тисячоріччями, в тому числі, в українському мистецтві. Символіка нам зрозуміла. Тому коли ми дивимося на роботи сучасних або старих орнаменталістів, ми можемо їх розшифрувати. Роботи Сергія Філіппова нам розшифрувати дуже складно. Але ця краса, це ювелірне мистецтво, насичене сенсом, відомим тільки одному автору, без сумніву, викликає подив і замилування.

DSC 0616-2Дана виставка - це відкриття двох різних майстрів, двох індивідуальностей».

Своїми враженнями поділився і директор харківського центру китайської культури Олександр Галиця:

«З незвичайною людиною і талановитим художником - Сергієм Філіпповим я познайомився в 2009 році на семінарі в Гурзуфі, - розповів Олександр Миколайович. - Я звернув увагу, що скрупульозність і точність його техніки дуже схожа на манеру китайських майстрів. Кожен штрих художник виводить філігранно і точно. Сергій не знайомий з китайською технікою і нічого про неї не чув, але на інтуїтивному рівні знайшов спосіб виражати свій духовний світ подібним чином».

Виставка проходитиме з 6 грудня 2012 року з 19 січня 2013 за адресою: м. Харків, вул. Пушкінська, 62, виставковий зал 2-го поверху.
Години відвідування з 10.00 до 17.30, вихідний - неділя.

Автор: Маргарита Ізваріна

Фото: Валентина Бєлоусова

Виставка Виставка Виставка Виставка

Виставка Виставка Виставка Виставка Виставка директор центру культури і мистецтв Тетяна ІщенкоВиставка

e-max.it: your social media marketing partner

Виставки

Немає звітів для показу