Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Червень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

Відділ дослідження та відродження декоративно-ужиткового мистецтва та виставкової діяльності

A+ R A-
Рейтинг статті:
( 2 шт. )

50-60 годин занять достатньо, щоб навчитися виготовленню авторської ляльки

e-mail Друк

Творча зустріч з лялькарямиТворча зустріч з майстрами-учасниками виставки «Її Величність лялька» пройшла 20 червня 2013 року в обласному центрі культури і мистецтва. На зустріч приїхали 4 автора-художника по лялькам: Олена Шуміліна, Світлана Дубровська, Ольга Венжега і Марія Добриніна. Учасників зустрічі найбільше цікавили техніки виготовлення авторських ляльок і те, як можна навчитися робити їх самостійно.
Автори працюють у різних техніках, з різними матеріалами, у кожного з них - свої секрети лялькової майстерності.

Поліуретанові ляльки

Марія Добриніна розповіла, що використовує в якості основного матеріалу непопулярний у середовищі лялькарів поліуретан. Це високоміцний застигаючий полімер, з яким працювати досить складно і шкідливо. У роботі лялькарка обов'язково надягає спеціальні рукавички і маску, щоб не вдихати випари. Тим не менш, при застиганні цей матеріал стає дуже міцним і довговічним, зручний для фарбування.

Творча зустріч з лялькарямиПроте форми тіла для ляльки відливають з поліуретану тільки в середині роботи. Спочатку потрібно придумати образ, зробити замальовки. Потім з пластиліну ліпиться модель ляльки. Марія Добриніна робить своїх ляльок рухливими, здатними набувати різні пози. Це означає, що згини в колінах, ліктях, кистях потрібно ретельно виліпити і продумати окремо. Часто майстри-лялькарі користуються анатомічним атласом для того, щоб правильно розрахувати пропорції, зробити ляльку найбільш реалістичною. Пластилінову модель Марія заливає гіпсом, а коли він застигне, використовує силікон.

Необхідні матеріали лялькарки знаходять в основному через інтернет, замовляють за кордоном, так як знайти що-небудь в магазинах або художніх салонах виходить украй рідко.

Техніка пап'є-маше

Творча зустріч з лялькарямиОлена Шуміліна на прикладі своєї ляльки, яка експонується на виставці, розповіла про техніку пап'є-маше. Це одна з найбільш складних технік, тому що матеріал (газетний папір і клейстер з додаванням клею ПВА) дуже крихкий. Це означає, що для початку майстру необхідно зробити дротяний каркас, в тому числі для найбільш дрібних і тонких деталей, таких, як пальці на руках і ногах, зап'ястя та інші. Олена виготовляє з пап'є-маше голову і шию до лінії декольте, руки до ліктя і ноги від коліна. Тулуб, ноги до коліна і руки від плеча до ліктя лялькарка шиє з тканини, набиваючи середину синтепоном.

Така лялька (у техніці пап'є-маше і з м'яким тулубом) виготовлялася майстрами з 19-го століття. Звичайно, з тих пір вже створено безліч матеріалів, які користуються серед лялькарів більшою популярністю. Наприклад, сьогодні більше використовують папер-клей - матеріал, що виготовляється на основі целюлози, замінник пап'є-маше. Пап'є-маше, каже Олена, добре розфарбовується акриловими фарбами або аквареллю, які потім фіксуються лаком.

Мода на репліканти

Творча зустріч з лялькарямиМайстриня з Донецька Ольга Венжега розповіла про сучасні тенденції в мистецтві авторської ляльки. Наприклад, зараз набирає популярносты виготовлення реплікантів, тобто копій старовинних ляльок, виготовлених у відповідній техніці з використанням традиційних матеріалів.

Цікаво, що майже ні в кого з майстринь-лялькарок немає спеціальної художньої освіти, з чотирьох учасників творчої зустрічі лише Світлана Дубровська закінчила спеціалізований майстер-клас, після чого продовжила займатися лялькою самостійно. Всі автори запевняють, що достатньо 50-60 годин занять за умови закріплення знань надалі вже самостійно, щоб стати справжніми майстрами авторської ляльки.

Благо, всю необхідну інформацію про техніки, матеріали й етапи роботи зараз можна знайти в інтернеті. Бажаючим навчитися вистачить її з лишком, а ті, хто не відчуває «впевненості в пальцях» можуть домовитися про навчання у майстрів. Наприклад, Ольга Венжега проводить приватні заняття у своїй майстерні в Донецьку.

Творча зустріч з лялькарямиУчасники зустрічі й автори обмінялися контактами та корисною інформацією про сайти, присвячені ляльковій майстерності.

Нагадаємо, що зустріч проходила в рамках виставки «Її величність лялька».

Виставка працює до 22 червня.

Час роботи виставки: з 10.00 до 17.30, вихідний - неділя.

Вхід - 15 гривень; студентам, пенсіонерам і школярам - 10 гривень.

Також в рамках виставки була проведена серія майстер-класів харківської лялькарки Валентини Яковлевої.

e-max.it: your social media marketing partner

Виставки

Немає звітів для показу