Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo

КРОКОВЕЄ КОЛО для дітей та молоді 2019 р.

 

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Травень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

Відділ дослідження та відродження декоративно-ужиткового мистецтва та виставкової діяльності

A+ R A-
Рейтинг статті:
( 6 шт. )

У Харкові стирають межі між сценою і життям: відкрилася виставка театральних художників

e-mail Друк

Виставка Простежити весь цикл роботи театрального художника в процесі створення спектаклю можна на виставці сценографії «Театр. Сцена. Життя... », яка відкрилася 17 жовтня 2013 року в Обласному центрі культури і мистецтва.

До експозиції увійшли ескізи і макети декорацій, ляльок, костюмів, цільних образів-персонажів вистав харківських театрів. Тут представлені і історичні костюми для опери «Князь Ігор», і реквізит спектаклю «Тінь» за твором Є.Шварца, і декорації, ляльки та реквізит постановки «Лівша» за твором Е.Замятина у ляльковому театрі, - всього більше 70 експонатів. Кожен з них має самостійне художнє значення. Деякі ескізи окремих персонажів або оформлення сцени являють собою картини: живопис і графіку.

Процес створення декорацій, ляльок і костюмів завжди залишається «за кадром», але результат цієї роботи глядач оцінює в першу чергу. Значення театрального художника важко переоцінити, адже його творча діяльність повинна гармонійно поєднуватися з задумкою режисера-постановника, потребами акторів, диригента, враховувати технічні вимоги постановки.

«У нашій практиці бували неприємні випадки, коли приїжджий режисер-постановник працює з художником, а спільної мови та бачення майбутньої вистави не знаходять. Доводилося шукати іншого художника, - розповіла присутня на відкритті виставки директор Харківського національного академічного театру опери та балету ім. Лисенка Любов Морозко. - Декорації та костюми - це візитна картка будь-якої вистави. Особливістю професії театрального художника є те, що він ловить перший погляд глядача, а це завжди велика відповідальність. У нашому театрі перші оплески зриває саме художник, коли розсувається завіса, і публіка бачить результат його копіткої і творчої праці».

Виставка Художник- постановник «Театру 19» Катерина Колесніченко представила на виставці свої ескізи і жіночі костюми до вистави «Хулія славлю».

«Я присутня на читці матеріалу, потім на репетиціях, раджуся з режисером, пропоную своє бачення образу і кінцевого результату, - розповіла театральний художник Катерина Колесніченко. - Мені дуже пощастило, тому що до моєї думки завжди прислухаються, я нарівні з режисером беру участь в обговореннях. Також для моєї роботи над костюмами дуже важливі, перш за все, актори. Їм має бути комфортно. Костюм повинен допомагати актору розкрити свою роль».

Ляльки та реквізит Юлії Бабаєвої для вистави «Скупий лицар» надав на виставку Харківський університет мистецтв ім. І.П. Котляревського.

« У виставі «Скупий лицар» спочатку актори надягали справжні металеві шоломи, але в процесі репетиції стало ясно, що вони для них занадто важкі, - розповідає Юлія Бабаєва. - Довелося робити з пап'є-маше, зачищати, приклеювати ободок з товстого оксамиту, фарбувати серебрянкою, працювати з наждачним папером, щоб шолом виглядав як металевий. А от з піками була зворотна ситуація. Наконечники ми робили з картону, але під час вистави вони гнулися і падали, тому почали робити їх з жесті, щоб було обваження».

Харківський художник і культуролог Костянтин Зоркін представив на виставці 2,5-метрову композицію та ляльки з дерева і алюмінію для дипломного спектаклю свого друга Євгена Демещенко «Іван Царевич і Сірий Вовк». Прем'єра відбулася 24 вересня цього року в театрі ляльок ім. Афанасьєва .

Виставка Незважаючи на жорсткі матеріали, всі ляльки рухливі і включені в композицію декорацій з урахуванням їх ролі у виставі. Наприклад, король за сюжетом тільки водить рукою і, відповідно, тільки одна рука у нього рухлива. У самій конструкції багато секретів. Так, потягнувши за непомітну ручку внизу можна «позолотити» купола палацу або привести в рух дзьоб півня. Художник запевняє: тяжкість і незграбність конструкції і ляльок компенсується емоційною грою акторів і їх мімікою, так як їх видно під час вистави.

«Цінність виставки «Театр. Сцена . Життя...» полягає в тому, що кожен з нас у дитинстві виконував роль театрального художника і режисера, коли грав в кубики, солдатики, ляльки, - зазначив Костянтин Зоркін. - Треба було створити середовище, експлікувати себе на кожного персонажа, придумати сценарій гри. І дуже хотілося, щоб у ляльковому будиночку відбувалися події, коли ми в цьому не беремо участь, щоб ляльки грали самі. Театр викликає те ж відчуття, коли відкривається завіса. На цій виставці не присутня завіса, ми бачимо декорації без режисерського втручання. Це дає можливість глядачеві самому побути режисером, придумати, що може відбуватися з цими ляльками, костюмами, декораціями».

Виставка «Харків - культурне, інтелектуальне, інтелігентне, наукове місто з приголомшливим потенціалом творчості та любові до життя, до своєї батьківщини, - зазначила заст. директора департаменту культури та туризму Тетяна Іщенко. - І ініціатива створити таку виставку - дуже цікава. Тут представлені всі головні харківські театри. У театрі ми бачимо акторів, ми знаємо, хто режисер постановки, але дуже важливе місце в житті будь-якого театру займає художник, автор декорацій, автор костюмів. Театральний художник - це обличчя театру. Завдяки почуттям, які він вкладає в колір, у форму тканини, в текстуру, в оформлення сцени, залежить, які емоції отримують глядачі, як вони сприймають виставу. Чудово, що є можливість представити ці експонати особистісно, зі знанням того, хто дає нам таку радість зорових і емоційних вражень у момент відвідування нами театру. Сподіваюся, що надалі вдасться більш предметно і розгорнуто представити творчість кожного з цих авторів».

В експозицію включені ескізи, макети, ляльки, декорації, костюми, створені художниками Наталією Денисової, Костянтином Зоркіним, Юлією Бабаєвою, ескізи і макети Марини Кужелевої, Ірини Борисової, Тараса Шигимаги, Аркадія Чадова, Тетяни Пасічник, Надії Швець, Тетяни Ведмідь, Катерини Колесніченко, Альони Супрун та Єгора Мартиненка, Сергія Чепура, Ганни Крюкової, Кіри Семенової та Григорія Батія.

Експонати виставки надані Харківським державним академічним театром ляльок ім. В. Афанасьєва, Харківським національним академічним театром опери та балету імені М. В. Лисенка, Харківським академічним театром музичної комедії, Харківським театром для дітей та юнацтва, навчальним театром Харківського університету мистецтв ім. І.П.Котляревського, Харківським державним академічним українським драматичним театром ім. Т. Г. Шевченка, театром 19.  

Виставка працює до 5 грудня 2013 року.

Вхід вільний.

Час роботи виставки з 10.00 до 18.00 , вихідний - неділя .

Адреса: м. Харків , вул. Пушкінська , 62 , виставковий зал 1- го поверху.

Довідки за тел. : ( 057 ) 700-35-79 . E - mail : Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

e-max.it: your social media marketing partner

Виставки

Немає звітів для показу