foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto [email protected] foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:
( 1 шт. )

У Харкові готуватимуть мистецтвознавців і застосовуватимуть в навчанні взаємопроникнення мистецтв

Субота, 15 червня 2013 р. Коментарів: 0

krugliistol411 червня 2013 в галереї «Мистецтво Слобожанщини» обласного центру культури та мистецтва відбувся круглий стіл для працівників культурно-освітніх установ на тему: «Перспективи розвитку структурованої освіти в системі естетичного виховання дітей».

Методисти, мистецтвознавці, вчителі та директори шкіл естетичного виховання підвели підсумки 2012/2013 навчального року.

«Ми провели масштабну роботу по диференціації програм та підвищення кваліфікації вчителів з різних напрямків образотворчого мистецтва, - зазначила методист обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культурно-освітніх установ Ірина Толочко. - Тепер ми окремо працюємо з учителями з живопису, малюнку, композиції, розділені навчальні програми для підготовки вчителів декоративно-прикладного мистецтва, в залежності від напрямку їх роботи. Одним з головних досягнень я вважаю активну роботу в напрямку підвищення кваліфікації вчителів з історії мистецтва ».

З тим, що ситуація з викладанням історії мистецтв поступово змінюється в кращу сторону, погодився і мистецтвознавець, глава циклової комісії з історії мистецтва Харківського художнього училища, член спілки художників Олег Коваль.krugliistol2

«Харків потребує мистецтвознавців, а значить і в грамотному викладанні дисципліни історії образотворчого мистецтва. За останній рік у нас в місті відкрилося 8 нових галерей та виставкових центрів, які потребують кваліфікованих фахівцях. Ще одним аспектом даного питання є те, що без теоретичної бази неможливе створення дійсно висококласних творів у будь-якому напрямку і жанрі образотворчого мистецтва. На жаль, зараз часто доводиться зустрічати відсутність рефлексії - це катастрофічно знижує значимість творів художників », - констатував Олег Коваль.

Учасники круглого столу погодилися, що історію мистецтва повинні викладати фахівці в цій галузі, а не йти в навантаження викладачам з інших дисциплін, як це робилося раніше. На сьогоднішній день в Харкові практично вирішена ця проблема, триває робота в школах області, де відчувається нестача кваліфікованих кадрів.

krugliistol6Директор обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культурно-освітніх установ Тамара Самоварових акцентувала увагу присутніх на необхідності координації роботи методичного центру з директорами та вчителями на місцях для розуміння реальних потреб усіх сторін освітньо-виховного процесу: учнів та їх батьків, вчителів, керівництво шкіл та методистів, які складають програми, але часто опосередковано стикаються з реальними бажаннями і потребами дітей.

Наступний напрямок розглянутих проблем, над яким зараз активно працюють методисти, стосувалося використання в навчальному процесі ефекту взаємопроникнення різних видів мистецтв. Фахівці відзначають, що розвиток дітей проходить значно успішніше в разі інтегрованих занять, на яких музичне, хореографічне, театральне, образотворче мистецтво переплітаються і йдуть в комплексі, що дозволяє створити умови для всебічного освіти дітей. Наприклад, малювання під музику сприяє розвитку уяви і вихованню у дітей як художнього, так і музичного смаку.

Майбутній навчальний рік проходитиме в контексті святкування двохсотлітнього ювілею з дня народження знакової особистості для української культури Тараса Григоровича Шевченка. Серед запланованих методичним центром заходів з нагоди цієї знаменної дати будуть проведені конкурси, олімпіади, виставки, присвячені пам'яті великого Кобзаря.krugliistol3

Серед проблемних питань, які як і раніше не втрачають своєї актуальності, в ході круглого столу були названі: брак приміщень для музейної та виставкової діяльності, оформлення робіт і їх транспортування з районів в місто на різні конкурсні заходи, нестача грамотної методичної бази.

Незважаючи на великий ряд існуючих проблем, і представники системи освіти, і методисти прийшли до розуміння і згоди з базовими напрямами роботи.

krugliistol5«Художники - це люди, які звикли до відкриттів, ми не боїмося змін, тому всі інновації приймаємо позитивно», - за результатами зустрічі висловила свою думку директор Харківської дитячої художньої школи № 1 ім. І.Є. Рєпіна Ірина Безрук