foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:
( 2 шт. )

Культура роздільного навчання дівчаток і хлопчиків психологічно виправдана,вважають у жіночому клубі

Вівторок, 18 червня 2013 р. Коментарів: 0
Друк

Women Club412 червня галереї «Мистецтво Слобожанщини» обласного центру культури і мистецтва пройшла чергова зустріч у рамках Жіночого клубу (ведуча психолог Антоніна Демидова). Спілкування було присвячено темі особливостей виховання дівчаток (на історичному прикладі інститутів благородних дівчат).

Чи існують відмінності у вихованні хлопчиків і дівчаток, якщо так, то на чому вони засновані, і які причини цього поділу? Багато інтуїтивно розуміють, що відмінності є, але де їх витоки і чому вони необхідні?Women Club

«Поділ дітей за статевою ознакою в процесі навчання і виховання є культурною практикою яка йде своїм корінням ще в архаїчний період, - розповідає Антоніна Демидова. - Тоді це була необхідність, зумовлена ​​різними фізичними даними і їх призначенням, пов'язаним з виживанням роду. З ходом часу така диференціація закріпилася в рамках патріархального суспільства як культурна традиція, яка нещадно відсуває жінку на периферію освітнього і наукового процесу, але щедро ділилася з нею побутовими «мудрощами». Суспільство очікує від жінки, так само як і від чоловіка, певного набору умінь, без яких під сумнів ставиться можливість «нормальної» соціалізації».

Фемінізація і емансипація ХХ століття майже звела нанівець аргументи на користь доцільності поділу освіти за статевою ознакою. Виняток у Західній Європі складають тільки кілька престижних і дорогих приватних гімназій. Поділ на класи для хлопчиків і для дівчаток збереглося в релігійних державах Сходу, де гендерна диференціація є базовим принципом існування релігійної, державної, сімейної системи, яка складалась століттями і практично не піддається змінам. Говорячи про психологічні причини такого поділу, Антоніна Демидова підкреслює:

Women Club3«Чоловіки і жінки мають розбіжності у функціонуванні вищої нервової діяльності. Як наслідок цього, дівчатка більш емоційні, менш агресивні, для них не так важливий процес суперництва, перемога не є сенсом дій, для них важливіший процес, ніж результат. Я вважаю, що поділ класів за статевою ознакою з точки зору протікання психологічних процесів цілком виправдано. Сьогодні повернення до такого поділу - швидше, виняток, ніж правило. Нам необхідно розуміти особливості розвитку дівчаток і хлопчиків, насамперед, для того, щоб виростити щасливих дітей ».

Сучасна система шкільної освіти будується на правилах, створюваних чоловіками-педагогами, а втілювати їх у життя часто доводиться жінкам. Учень - це безстатева категорія, а на виході зі школи суспільство бажає бачити жіночних дівчат і мужніх юнаків. Виховання цих якостей, з усіма похідними, є обов'язком сім'ї, де основним «уроком» є особистий приклад батьків.

«Звалюючи на себе весь тягар відповідальності за сім'ю, жінка не може сподіватися на те, що її дочка в майбутньому не повторить її долю. Така модель поведінки друкується для неї як норма, - зазначає психолог. - Ви повинні визначити для себе ті якості і уміння, яким жінка повинна навчити свою дочку, тому що система освіти відмовилася від практики розрізнення статей. У цьому є як свої «за», так і «проти». Для нас же важливо підтримувати контакт з дитиною на всіх етапах її становлення і розуміти, що їй дійсно необхідно. Ми, дорослі, можемо і повинні допомагати дитині гармонійно розвиватися ».

Завершальним етапом зустрічі стала вправа. На аркуші паперу за одну хвилину учасниці записали ті якості, яким мати повинна навчити дівчинку. «Домашнім завданням» був запропонований аналіз написаного та визначення, яких з вказаних якостей не вистачає учасницям для відчуття гармонії з собою, і хто вплинув на формування цих якостей в їх житті.Women Club1

«Сучасні жінки отримали можливість повноцінної освіти, але базовим завданням сім'ї залишається формування особистості, яка змогла б реалізувати свій потенціал в кар'єрі, родині, творчості. Існує безліч методик навчання, але головним для дитини є живий приклад, у своєму повсякденному житті ми завжди повинні пам'ятати про це », - підсумувала Антоніна Демидова.

Почути думки інших жінок, розширити своє коло спілкування, зануритися в приємну атмосферу невимушеної розмови, висловити свою точку зору з різних питань, з якими ми стикаємося щодня, але часто потребуємо підтримки або спростуванні оточуючих, можуть усі бажаючі в рамках «Жіночого клубу».

Women Club2Довідка. Антоніна Демидова - дипломований психолог. Працює в напрямку гештальт-терапії, проводить приватні консультації, автор і ведуча тренінгу «Бути жінкою - мистецтво».

e-max.it: your social media marketing partner