foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto [email protected] foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:
( 4 шт. )

Як ефективно руйнувати стіну між сценою та глядачем: рекомендації фотографа Бориса Близнюка

Вівторок, 19 листопада 2013 р. Коментарів: 0

 Борис БлизнюкПро організаційні, технічні та художні особливості театральної фотозйомки розповів директор «Харківського фотоклубу » Борис Близнюк. Його творча зустріч пройшла 13 листопада 2013 в стінах галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного центру культури і мистецтва.

Борис Близнюк - висококласний харківський фотограф. Не випадково його думка вже другий рік поспіль є одним з вирішальних при підведенні підсумків конкурсу театральної фотографії « 5- та стіна». Зустріч з ним почалася з визначення того, що таке « 5- та стіна» і що з нею відбувається в тому випадку, якщо фотографу вдалося зробити гарний знімок.

«5 – та стіна - це ілюзорний простір, який ми сприймаємо не безпосередньо, як у випадку присутності на концерті або театральній виставі, а вже у вигляді додатково обробленого матеріалу. Це може бути динамічне зображення з монітора телевізора або статична картинка, якщо ми говоримо про фотографії, - зазначив Борис Близнюк. - Якщо фотографу вдалося передати настрій події, яка відбувається на сцені, то так звана 5- та стіна руйнується. Допомогти подолати цю перепону здатний фотограф , який включений в тему, тобто заздалегідь необхідно добути максимум інформації про подію, яку буде відзнято . Картинку робить фотоапарат , але саме фотограф повинен наповнити її емоційністю, сенсом і змістом».

встреча с Борисом БлизнюкомЗ чого ж починається театральна фотозйомка? Яку техніку краще використовувати в театрах і концертних залах? У що одягнутися і де краще стати? З цими та безліччю інших питань стикаються як досвідчені фотографи, які раніше не працюють у цьому напрямку, так і аматори , які хотіли б зняти для домашнього архіву значну для них подію.

«Необхідно розуміти , що у випадку якщо ви плануєте знімати прем'єру , то ви її не побачите. Ідеальний варіант: прийти перший раз без фотоапарата , а другий раз вже фотографувати , враховуючи всі особливості , які можна для себе відзначити в перший візит . Це стосується залу, його освітлення, можливості переміщення по ньому, особливості постановки і так далі», - підкреслив фотограф.

Борис Близнюк виділив наступні етапи підготовки до театральної або концертної фотозйомки:

1. Пошук інформації про акторів / виконавців, режисера, трупу, постановку - про все , що стосується заходу, який планується знімати. Необхідно бути всебічно проінформованим не тільки для того, щоб найбільш змістовно показати дійство на знімках, але і щоб процес переговорів про дозвіл на зйомку пройшов з позитивним результатом.

2. Отримання акредитації на зйомку. Найчастіше зйомка в театрах, на концертах, у клубах заборонена . Необхідно зустрітися з адміністрацією закладу , заздалегідь підготувавши портфоліо , яке включає в себе не більше 15-20 знімків, максимально яскравих і близьких темі виступу, який планується знімати. Для розташування до себе можна пообіцяти подарувати кілька найбільш вдалих знімків театру , проте пам'ятайте, що в цьому випадку головне - тримати слово.

организаторы выставкиУ разі якщо дозвіл не було отримано, можна спробувати вдачу і знімати без дозволу , але при цьому потрібно бути готовим до того, що в будь-який момент це можуть помітити й вигнати із залу.

Якщо дозвіл отримано, необхідно обговорити з організаторами організаційні моменти: можливість переміщення по залу, користування спалахом (у разі театральної зйомки однозначно спалахом користуватися не можна, оскільки це заважає і акторам , і глядачам).

3. Технічна підготовка апаратури і спорядження. Якщо зйомка проводиться на любительську фотокамеру для домашнього архіву , то головне тут - не забути вимкнути спалах , вогник автофокусу і звук клацання об'єктиву, тобто звести до мінімуму всі відволікаючі моменти. Один з головних законів театральної та концертної фотозйомки - це не заважати акторам, глядачам і колегам. Це ж стосується і професіоналів, але їм необхідна більш грунтовна підготовка.

Якщо ви щасливий володар кількох камер, то виберіть для роботи найбільш зручну для вас, ту, в якій максимально швидко зможете змінити настройки, замінити акумулятор.

Важливим є підготовка додаткового спорядження: запасні карти пам'яті , акумулятори , мініатюрний ліхтарик з локальним світлодіодом для підсвічування камери в разі технічної необхідності, серветка для очищення об'єктива.

Одяг для фотозйомки повинна бути максимально зручна. Борис Близнюк рекомендував обзавестися фотожилетом, в нього можна скласти все необхідне спорядження. Важливо визначити для кожної речі постійне місце в ньому, це дозволить прискорити роботу. У процесі зйомки необхідно швидко реагувати , тому що постійно змінюються світлові умови і руху дійових осіб.

4. Вибір оптимального місця зйомки. Ви можете бути поставлені в ситуацію, коли місце зйомки буде визначено домовленістю з адміністрацією. Якщо є можливість вибору, то оптимальне місце - прохід посередині. Тут можна змінити точку зйомки, схилившись у бік , не заважаючи при цьому іншим глядачам . Якщо є можливість переміщатися по залу, необхідно нею обов'язково скористатися, це велика перевага. Штатив зменшує мобільність, замість нього можна скористатися будь-який інший жорсткої опорою (стіна , спинка стільця).

5 . Залишається ще одне важливе питання: коли фотографувати? Для якості фотографії вдало буде зафіксувати момент завмирання, крім того, часто це моменти емоційного напруження, необхідно вловити емоцію, характер.

встреча с Борисом Близнюком«Театральна фотозйомка не обмежується виставою на сцені, можна зробити відмінні кадри в антракті, спробувати зняти за лаштунками домовившись попередньо і проявивши здорове нахабство « фотографа , як і вовка , ноги годують » , - ділиться досвідом Борис Близнюк.

Після того, як зйомка закінчена, настає момент відбору фотографій. Тут важливо, щоб знімки були зроблені в максимальній якості, це дасть більше можливостей для редагування. Грамотна додаткова обробка сприяє розкриттю смислів фотографії , підкреслення її настрій. Це може відображатися в композиційному, тональному, кольоровому доопрацюванні.

«У фотографії повинна бути начинка всередині, а не тільки зовнішні ефекти. Моє побажання для аудиторії - це робити розумні і грамотні твори, а не гнатися за одноденним враженням» , - рекомендує Борис Близнюк.

Нагадаємо, що виставка за підсумками конкурсу театральної фотозйомки «5 - та стіна» експонується в галереї « Мистецтво Слобожанщини» до 30 листопада 2013 року.

Фотографії творчої зустрічі