foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:
( 4 шт. )

Універсальність тону в малюнку і музиці: секрети створення графіки розкрив художник Денис Чернов

Четвер, 13 лютого 2014 р. Коментарів: 0
Друк

Денис Чернов мастер-классМайстер-клас - творча зустріч харківського художника Дениса Чернова пройшов у галереї «Мистецтво Слобожанщини» 6 лютого 2014. Присутні змогли побачити фотографії основних етапів створення графіки Дениса Чернова, яка відома любителям малюнка простим олівцем далеко за межами України.

Традиційно графіка залишається в тіні живопису, який для середньостатистичного глядача є більш виразним і зрозумілим. Ці стереотипи віртуозно руйнує Денис Чернов, чия графіка вражає своєю технічністю, вишуканістю і реалістичністю.

Про матеріали

Прості на перший погляд матеріали, що використовуються для малюнка олівцем, вимагають певних знань особливостей того чи іншого виробника, специфіку підготовки до роботи матеріалів .

Денис Чернов мастер-класс«Процес створення графічної роботи тривалий і виснажливий. У середньому 40-50 годин живого часу йде на один малюнок, і це без урахування підготовчого періоду (збір вражень, ескізів). Незважаючи на те, що графіка за витратами на матеріали значно дешевше (по суті потрібен тільки олівець і папір), зазвичай, я оцінюю її в 2-3 рази дорожче живопису через трудомісткість процесу, - зазначає художник. - У роботі над живописом можна взяти великий пензель і відразу закласти основні відносини, в графічному малюнку теж можна визначити великі тональні плями м'яким олівцем, але тут з'являється так званий «опір матеріалу». Я маю на увазі те, що не гостро заточений олівець не зможе дати бажаний тон, він буде ковзати по поверхні паперу, давати ефект рихлості, що не завжди доречно. Своїм учням я завжди кажу, що призначення гумки для художника - це не витирання чогось, а малювання, створення світла, обсягу, фактури. Вона так само, як і олівець, повинна бути підготовлена до роботи, тобто бути чистою і заточеною з тією ж гостротою, що і олівець».

Натура чи фантазія?

Денис Чернов вважає себе представником академічної школи образотворчого мистецтва , тому робота з натури є невід'ємною частиною його творчих пошуків і довгого шляху професійного становлення.

«Натура дає ні з чим незрівняний досвід, фотографія не здатна передати глибину тональних відносин і того трепету, що відчуваєш при натурних замальовках, етюдах. Сьогодні я можу вже працювати з папером як скульптор, тобто сідаючи перед чистим аркушем паперу, я «виліплюю» в ньому простір і образи, ґрунтуючись на своєму життєвому досвіді. Вважаю помилковою думку, що у дорослих фантазія гірша, ніж у дітей. Діти вільні від стереотипів і кордонів, а дорослі здатні комбінувати, інтерпретувати свій досвід і знання, що в результаті може дати більш цікавий результат», - вважає Денис Чернов.

Симфония кирпичей1Симфония кирпичей2Симфония кирпичей3

Називали «ксероксом» за фотографічну точність

Dyatlov YurijЗа плечима Дениса Чернова - навчання в Харківському художньому училищі та Харківській академії дизайну і мистецтв. Серед плеяди знаменитих художників, які були в числі його вчителів, особливе місце займає Юрій Дятлов, якого добре знають випускники Харківського художнього училища як талановитого педагога пластичної анатомії і малюнка.

«Я рекомендую подивитися роботи Юрія Дятлова, їх не так багато, але вони вражають своєю тонкістю, якістю. Мене раніше часто називали «принтером», «фотографом», «ксероксом», за натуралізм робіт, я думаю, що роботи Юрія Леонідовича більш вражаючі в плані вміння передати форму, фактуру. Сьогодні я навмисно ввожу в роботи стилізовані елементи, щоб глядачеві було зрозуміло, що все-таки це не фотографія», - зазначає художник.

Рекомендації

В образотворчому мистецтві існує класична схема розподілу тону: біле - сіре - темне. У будь-якій хорошій академічній роботі можна виокремити ці тональні об'єм, змінюються лише співвідношення їх мас.

Мастер-класс Дениса Чернова«В процесі роботи потрібно визначити з самого початку найтемнішу пляму, найсвітліше - це папір. Якщо працюєте м'яким матеріалом, то можна використовувати, наприклад, сірий папір, і тоді крейда або пастельний олівець дасть найсвітліші тони. Через закладений в самому початку темний тон, потрібно дивитися на всі інші, - ділиться рекомендаціями Денис Чернов. - Коли навчають, намагаються пояснити на різниці чого-небудь з чимось, звертаючи увагу на те, що в світі є півтони, а в тіні є рефлекс, при цьому часто пропадає просте пояснення про те, що існують великі тональні плями, і фактично їх можна звести до трьох: біле, сіре, чорне. Той чи інший півтон повинен ставитися до більш глобальної тональної плями. Твір образотворчого мистецтва має будуватися на музикальності співвідношень між світлим, сірим і темним тоном. Ці співвідношення приблизно такі ж за принципом, як і в музичній октаві. Потрібно ще раз відзначити, що не повинно бути в рамках основних трьох тонів більше семи локальних градацій, що відповідає семи нотах. Якщо в роботі не буде суворої «музичності» (перебування у межах гармонійних співвідношень тону), то робота, швидше за все, буде сірою».

Як в графічних, так і в живописних роботах Денис Чернов дотримується академічних традицій і законів класичної школи образотворчого мистецтва. Він виробив свій стиль і знайшов свою аудиторію, яка, можливо, не завжди сприймає концепти contemporary art, але завжди сприйнятлива до мови гармонії і краси.

Ознайомитися з роботами Дениса Чернова можна на його персональному сайті: http://chernov-art.com/

Підготувала організатор екскурсій галереї «Мистецтво Слобожанщини»

Шелковіна Аліна

-  copy copy copy

e-max.it: your social media marketing partner