foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:

Пройшла лекція Вікентія Пухарева на тему «Художній процес в Україні 1960-1980-х років. Частина 2»

П'ятниця, 15 січня 2016 р. Коментарів: 0
Друк

 DSC 0002 1

12 січня 2016 року у галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція на тему «Художній процес в Україні 1960-1980-х років. Частина 2: Оновлення художньої мови» з циклу «Простір і час українського мистецтва (XIX-ХХ ст.)». Лектор − мистецтвознавець Вікентій Пухарев.

Важливою відмінною рисою художнього процесу 1960-1980-х років на Україні є оновлення художньої мови, подія головним чином у творчості художників нового покоління, який заявив про себе в кінці 1950-х − початку 1960-х років. Зміни в художній мові вітчизняного живопису зазначеного періоду спричинили за собою появу нових тем та героїв.

Художники нового покоління, суворого стилю, найбільш послідовно відобразили сенс змін, що відбулися в живописі. Найбільш помітними з художників цього кола були брати Смоліни − Олександр і Петро, Микола Андронов, Павло Ніконов, Віктор Попков, Віктор Іванов.

Спільні роботи братів Олександра та Петра Смоліних демонструють суворий романтизм характеру, причому дана індивідуальна риса зливається із загальною тенденцією мистецтва того часу до монументалізації життєвих вражень. Їх полотно «Полярники» (1961) в цьому відношенні дуже характерно. Зображення характеризується абстрагованістю, внеконкретностью. Тому люди тут сприймаються як всі пролетарі перед першим спільним кроком в історію.

Павло Ніконов у своїй творчості теж дотримувався проблематики суворого стилю, одночасно поєднуючи «мужнє, суворе сприйняття дійсності з ліричним, індивідуально-психологічним характером оповіді». Одне з перших популярних полотен художника − «Наші будні» (1960). Це робочі будні, зображення втомлених робітників, але при цьому «істинну значущість і монументальність сенсу звичайних буднів грандіозного будівництва» автор виявляє художніми засобами − гострими, різкими пересічними ритмами, контрастами силуетів, стриманим колоритом.

Віктор Попков виділявся навіть серед художників свого специфічного кола громадянською, творчою активністю. Його творчість відрізняється вічним неспокоєм, відсутністю благополуччя, самозадоволення. Самим значним етапом в його творчості стали середина і кінець 1960-х років. У 1960 написана його відома «Будівельники Братська». Темі єднання людей у праці присвячена картина «Бригада відпочиває» (1965), ідеї любові − «Двоє» (1966), «Літо. Липень» (1969), «Мій день» (1968). Значною серією у творчості Попкова став цикл, присвячений вдовам-солдаткам: триптих «Ой, як усіх мужів побрали на війну» («Спогади», «Одна», «Північна пісня», 1966-1968), написаний експресивно.

Віктор Іванов присвятив свою творчість селу воєнних і повоєнних років. У 1960-ті він створює цикл «Російські жінки», з'єднавши ліричне ставлення до світу з чіткою, ясною композицією. Взагалі, звернення Попкова та Іванова до сільської темі не випадково: багато живописців 1960-70-х років любили сільське життя за природність і просту красу.

Представниками суворого стилю є також художники Юрій Щербатенко, Дмитро Жилінський, Віктор Шаталін, Данило Довбошінскій, Вілен Чеканюк, Юрій Сиротенко, Євген Трегуб, Бенціон Вакс, Асхат Сафаргалін і багато інших.

Довідка: Вікентій Вікторович Пухарев, мистецтвознавець, художник-графік, аспірант Харківської державної академії дизайну і мистецтв.

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

Фотогалерея:

e-max.it: your social media marketing partner