foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:

Виставка за результатами міжнародного конкурсу ім. Зінаїди Серебрякової «НЮ. Живопис. Графіка. Скуль

Четвер, 15 грудня 2016 р. Коментарів: 0

 DSC 0203 copy

1 грудня 2016 в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулося відкриття виставки за результатами міжнародного конкурсу ім. Зінаїди Серебрякової «НЮ. Живопис. Графіка. Скульптура », що був проведений Неформальним товариством друзів Зінаїди Серебрякової. Після відбору робіт художньою радою в виставку увійшли 135 робіт, серед яких живопис, графіка, скульптура від 72 авторів з Харкова, Одеси, Львова, Сєвєродонецька, Москви.

Мистецтво ню (малювання оголеної натури) з'явилося ще в первісні часи, розкрилося в античності і пережило повернення в епоху Ренесансу, а пізніше склалося в певну класичну і академічну систему. І в наш час ню є важливою складовою світового мистецтва і культури, ставши більш вільним від стильових та інституційних рамок.

Зінаїда Серебрякова - художниця, доля якої тісно пов'язана з Харківщиною, особливу увагу приділяла жанру ню, наслідуючи ту ж, сформовану століттями традицію, але і привносячи свій власний індивідуальний погляд, який, втім, змінювався протягом всього її життя. Мабуть, з цієї причини вона вступила до мистецького об'єднання «Мир искусства», яке протиставляло себе строгості академізму, а також сюжетним і естетичним рамкам передвижників, було відкрите до нових віянь мистецтва, які відбувалися в світі, і декларувало можливість синтезу різних стилів.

DSC 0183

У 21 столітті різноманітність напрямків в мистецтві і художніх технік значно розширилась. Цю різноманітність ми можемо бачити і на виставці «НЮ. Живопис. Графіка. Скульптура».

Представлений ​​на виставці живопис переважно успадковує академічну школу, яка в Харкові має давню історію. Особлива увага приділяється малюнку, композиції, гармонії колірних і світло-тіньових нюансів, з яким, однак, багато художників сміливо експериментують, пропускаючи через призму свого творчого погляду і манери. Але присутні і відхилення від класики, виражені у впливі імпресіонізму, постімпресіонізму, сюрреалізму, символізму, авангардного і примітивістського живопису.

DSC 0267

Високою майстерністю відрізняється графіка. Лінія, яка є головною особливістю даного виду мистецтва, надає ню значної виразності і відкритості, найбільш правдиво передаючи всі форми і вигини зображених людей, а властива графіці контрастність додає роботам експресії. Присутні як традиційні академічні малюнки, велика увага в яких приділяється техніці, так і більш мінімалістичні «силуетні» роботи, націлені на передачу певних рис або образів.

Незважаючи на те, що металева скульптура Володимира Кочмара, представлена ​​на виставці, невелика за розміром, вона створює враження цілісності і монументальності. А в скульптурах зі скла Святослава та Дмитра Вовчуків можна побачити нотки гумору та іронії.

Крім жанрового і стильового розмаїття, який найбільш повно показує зріз сучасного образотворчого мистецтва ню, специфікою виставки є те, що на ній поряд із творами визнаних майстрів (М. Попова, Н. Вербук, О. Шила, О. Шеховцова, О. Лисенка, С. Вовчука, В. Кочмара, О. Омельченка, Р. Агасяна, Г. Кавтарадзе, В. Колтуна, В. Шандиби, В. Корягіна, В. Алієва...) експонуються роботи молодих, але талановитих і перспективних художників (О. Станічнова, Т. Шендрик, Т. Середи, А. Худякової...). Також на виставці присутні музейні роботи кінця XIX - початку ХХ століття (художників М. Пестрикова і П. Горобця) з колекції С. Решетило.

DSC 0223

Деякі твори перегукуються з живописом Зінаїди Серебрякової, деякі контрастують, але загальним об'єднуючим моментом є інтерес до внутрішнього і відвертого, того, що, приховане, того, що не завжди можна побачити з першого погляду, а також - велика і щира любов до людей. Ню - жанр, який оголює не тільки форми тіла, а й душі художника, моделі і глядача.

Зараз, через 100 років від творчого розквіту Зінаїди Серебрякової, в мистецтві відбулися значні зміни. Виникло безліч нових течій і парадигм, які часом кардинально відрізняються одна від одної, формально і концептуально. Але жанр ню як і раніше актуальний, оскільки оголена і неприхована щирість завжди будуть цікавити небайдужих до мистецтва і людського життя.

Афанасьєв Олександр