foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:
( 3 шт. )

В доступності пісочної анімації переконалися учасники майстер-класу Світлани Тельбух

Субота, 18 лютого 2012 р. Коментарів: 0

Масйтер-клас Світлани Тельбух16 лютого відвідувачі художньої галереї «Мистецтво Слобожанщини» змогли доторкнутися до чарівливому мистецтву пісочної анімації. Таку можливість подарувала керівник студії «Art you» Світлана Тельбух.

10-хвилинний виступ готується 2-3 тижні

Майстер-клас почався з показу творів самої Світлани Тельбух. Глядачів підкорив чаруючий танець рук, які творять світи з піску і світла. Картина «Разом назавжди» зворушила тонкістю почуттів, безліччю емоційних відтінків і несподіваними образами.Щирість почуттів двох люблячих людей, які нарешті знайшли один одного, показана за допомогою низки асоціацій і настроїв. В іншому творі – «Пори року» картини відобразили мінливість і красу розмаїття природи: абсолютно природно серед долиних пейзажів виростали квіти, а в квітах, звичайно ж, живуть ельфи.Невловимими маніпуляціями художниця перетворює день у ніч, а ельфів – в букет квітів, і це не що інше, як метаморфози природи.

Пісочна анімація – своєрідний вид мистецтва: створювані картини живуть всього кілька секунд – щойно намальовані лебеді тут же перетворюються на фантастичну птицю. Художник не дає відпочинку вашій уяві, створюється відчуття, що картина виникає тільки завдяки співтворчості глядача і майстерності художника. Образи народжуються так легко і природно, що справляють враження експромту, здається, що Світлана вловлює думки і настрої глядачів і втілює їх у хитких картинах. Але ці відчуття свідчать про професіоналізм майстра.

Насправді виступу передує довга і копітка робота. Світлана роз'яснює: «10-хвилинний виступ я готую і репетирую 2-3 тижні. Кожен рух має бути відточен, адже один невірний помах і картина зіпсована».

Ельфи серед квітівЗа 10 хвилин зазвичай змінюється кілька десятків зображень. Інтерес глядача повинен постійно підігріватися новими образами. Технічно все просто: скляний стіл з підсвічуванням, над ним камера, яка транслює маніпуляції художника з піском на великий екран. Ця зовнішня простота і доступність підкуповує. Відразу хочеться спробувати створити свою картину. І така можливість з'явилася відразу після демонстраційної програми.

Якщо не навчитеся малювати, то заспокоїтеся

Кожен учасник майстер-класу під керівництвом Світлани Тельбух створив свою картину. І що дивно, абсолютно всі малюнки вийшли цікавими і виразними. Вразила різноманітність сюжетів і тем, що змінюють одна одну: підводний світ, морський пейзаж, пустеля, квіти біля вікна, українське село, середньовічне місто ...

Юні учасники не поступалися у вигадці дорослим: баранці під веселкою, залитий сонцем луг, міський пейзаж з монолітами багатоповерхівок і автомагістраллю,– все виявилося їм під силу. Цьому, напевно, сприяв і педагогічний талант Світлани. Як керівник навчальної студії вона багато працює з дітьми. Сьогодні це найбільша в Харкові постійно діюча навчальна студія.

Юні художники нічим не поступалися дорослимКрім створення незвичайних картинок, малювання має й інші переваги з точки зору педагогіки та особистісного розвитку. Незалежно від того, чи вмієте ви малювати чи ні, сам процес перебирання пальцями піску заспокоює і розслабляє. У дітей малювання піском розвиває дрібну моторику, фантазію, образне й просторове мислення. І зовсім не обов'язково приносити додому з пісочниці відерце піску. Можна розсипати на столі манку, каву, цукор, сіль ... До речі, Світлана в роботі з молодшою групою використовує не пісок, а різні крупи, адже у малюків все, що в руках, може швидко опинитися і в роті.

Світлана свої перші експерименти теж починала з манної крупи, але ці крупинки більше піщинок, і дрібні деталі малюнка виходять не так чітко. Шляхом довгих проб Світлана вибрала свій особливий пісок, але що це за матеріал і звідки він, художниця тримає в секреті: «Пісок у всіх художників різний, тому в кожного виробляється власний почерк. Місце, звідки взято пісок для малювання,– перша з професійних таємниць аніматорів ».

Зі своїми учнями Світлана бере участь в конкурсах і фестивалях. Зараз готується відразу до двох фестивалям в Харкові: «Дух дихає, де хоче» і «Салтівська Весна». Але найграндіозніша і масштабна задумка Світлани, яку вона почала реалізовувати – створення постійно діючого репертуарного театру. Такий поки існує тільки в Москві – це театр піску Сергія Назарова.

Мистецтво пісчаної анімації потребує від художника артистизмаЗ історії пісочної анімації

Пісочна анімація зародилася, завдяки канадській художниці Керолайн Ліф, яка зняла в 1969 році в такій техніці перший свій мультфільм – «Пісок, або Петя і вовк», поставлений за симфонічної казкою С. Прокоф'єва. Але більш помітною, яка отримала світове визнання, стала інша її робота – мультфільм «Сова, яка вийшла заміж за гусака» за ескімоською легендою.

В Європі з пісочної анімації вже навіть роблять великі шоу. Їх родоначальник – угорець Ферец Чако. Він малює свої пісочні картини під музику, в цей же час його анімацію знімають і проектують в режимі реального часу на величезні екрани в присутності тисяч людей – на закритті та відкритті фестивалів, вручення призів (наприклад, «Оскара»). Перший фільм-шоу Ференца Чако, створений в 1982 році, називався «Ad Astra». Він отримував призи на кінофестивалях у Берліні та Каннах. Світову популярність набула також ізраїльська художниця Ілана Яхав. Італієць Джо Кастільо використовує пісочну анімацію з вельми несподіваною метою – за допомогою піску проповідує. Все просто: він – пастор. Відомі біблійні сюжети в реальному часі малює піском.

Пізніше досвід європейських майстрів перейняли і радянські мультиплікатори.Український художник Євген Сивоконь, керівник «Укранімафільм», створив мультфільм «Засипле сніг дороги» (замість снігу було використано 3 кілограми солі), він отримав приз «Краща анімація» на найпрестижнішому в світі фестивалі короткого метра в Клермон-Феррані. У Москві Володимир Петкевич створив шедевр в стилі пісочної анімації «Казочка про козявочка», який також відзначений міжнародними преміями. А Наталія Антипова і Вероніка Федорова, студентки ВДІКу, спеціями намалювали мультфільм «Люлякі».

Глядачів підкорив чаруючий танець рукДо нас пісочна анімація прийшла лише кілька років тому, тому фахівців високого класу в цьому виді мистецтва небагато. Крім таланту і майстерності художника потрібні ще й артистичні здібності. Художнику потрібні довгі тренування, щоб відпрацювати техніку виконання пісочного живопису. Крім натхнення потрібна величезна витримка і точність рухів. Головна складність полягає і в тому, що зображення з'являється і зникає під пильним поглядом глядача, і будь-яке неточний рух руки не залишиться непоміченим.

Одна зі складових успіху – динамічність пісочного шоу. Швидкість малювання і частота зміни кадрів повинна бути високою, щоб у глядача не пропав інтерес. У мистецтві малювання піском важлива і виразність – зображення повинні бути ефектними, несподіваними, але в теж час начебто виростати один з одного.Справжній майстер не змахує зі столу попередній шар піску і не починає кожен новий кадр з «чистого аркуша».

Світлана Тельбух кращим в жанрі пісочної анімації називає московського художника Артура Кирилова. Для неї він є мірилом якісної та професійної анімації.

В Україні масове поширення жанр пісочної анімації отримав завдяки перемозі Ксенії Симонової в шоу «Україна має талант». У Харкові окремі художники почали працювати в цій техніці, починаючи з 2006 року. Світлана Тельбух професійно працює – 3 роки, але, як зізнається сама, матеріал вона повністю відчула тільки минулої осені.

Пісочні шоу стали не тільки модною розвагою, але і новим перспективним напрямком у мистецтві. У Харкові навчитися мистецтву пісочної анімації дорослі і діти можуть у студії «Art you». Детальна інформація на сайті sandart.in.ua або по телефону 097 867 16 65.