foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:

Виставка народної творчості Олени Кічкіної «Мальовничо!»

Вівторок, 26 липня 2016 р. Коментарів: 0

DSC 0059 copy

Нещодавно, в стінах мистецької галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного центру культури і мистецтва відкрилась виставка Олени Кічкіної «Мальовничо!». Художниця представила свої роботи, виконані в техніках Петриківського, Жостовского розписах і китайського живопису Гохуа.

Петриківський розпис є справжнім надбанням не тільки України, а й усього світу. Він отримав велику популярність в Україні і країнах колишнього СНД, в першу чергу завдяки високій майстерності її творців, а також – бажанням зберегти давні традиції наших предків. Останнім часом високу цінність і важливість Петриківського розпису стало відзначати і міжнародне співтовариство. Наприклад, в 2013 році Петриківський розпис був включений до Списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО, що є доказом вищевказаного факту.

Незважаючи на визнання Петриківського розпису на світовому рівні, цьому виду народної творчості загрожує небезпека. По-перше, майстрів і зберігачів оригінальної техніки петриківського розпису в наш час – одиниці. А по-друге, багато в чому – через масове виробництво, традиційні особливості розпису часто зникають або спотворюються.

Однією з небагатьох людей, які займаються і популяризують техніку Петриківського розпису, є молода харківська художниця Олена Кічкіна.

У роботах Олени Кічкіної присутні головні особливості Петриківського розпису: використання флористичних композицій з квітами, характерними для території України, в поєднанні з казковими рослинами і птахами, «розгорнутий» тип малюнка із заповненням практично всього простору площини; використання єдиної осі, якою найчастіше виступає стебло рослини, і навколо якої наносяться основні елементи орнаменту. Всі деталі виводяться за допомогою одного мазка. Є і так званий перехідний мазок, коли пензлик занурюють в два різних кольори, які на поверхні плавно переходять з одного в інший.

Візуально всі роботи є гармонійними: яскравий, насичений колорит врівноважується плавними лініями і колірними переходами.

Але, зберігаючи головні риси традиційної техніки, художниця інтерпретує її з урахуванням власного бачення і творчого досвіду, а також – сучасних тенденцій образотворчого мистецтва. Наприклад, часте використання нетипового або рідкого кольору в елементах малюнка (рожевий, фіолетовий, бузковий) і тлі (чорний, блакитний, бузковий, зелений, жовтий), більша «тягнучість» і менша контрастність.

В одному із залів галереї присутні роботи, виконані в стилістиці Жостовського розпису – російського художнього промислу, яким розписувалися підноси. Для Жостовского розпису характерне чергування великих і дрібних квітів і тонкі світлотіньові переходи.

Також на виставці був представлений ​​традиційний китайський живопис Гохуа, в якому використовуються туш і китайські мінеральні фарби на рисовому папері.

Але роботи цих двох стилів художниця доповнила і українськими елементами. Наприклад, роботи, виконані в стилі Жостовского розпису стали більш яскравими і об'ємними, а композиція придбала типову для українського народного живопису форму. Ці риси, разом з більшою заповненістю простору, можна виявити і в декількох роботах, виконаних в техніці китайського живопису Гохуа.

В цілому, для робіт Олени Кічкіної характерна висока технічність в поєднанні з легкістю, гармонією і позитивним енергетичним зарядом.

Метою виставки, за словами художниці, є виявлення спільних рис між народним мистецтвом різних країн, і разом з цим – єдиного джерела, єдиних життєвих прагнень, і єдиних душевних станів.

Афанасьєв О.