foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:

Лекція Олега Коваля «Ню: природа і можливості жанру»

Субота, 14 січня 2017 р. Коментарів: 0

 kov01 copy

9 грудня 2016 року в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з мистецтвознавства з циклу лекцій «Предмет в мистецтві, взаємодія знаків», тема: «Ню: природа і можливості жанру». Лектор — мистецтвознавець Коваль О. В.

За допомогою історико-хронологічного і стилістичного підходу, Олег Коваль розглянув у лекції ключові питання формування жанру ню і його природи.

Мистецтво ню цікавило людство починаючи зі стародавніх часів. В античну епоху найбільш повно оголена натура проявила себе в скульптурі. Хоча, повсякденне публічне оголення не було характерно для греків, а здійснювалося в основному тільки під час спортивних змагань, в мистецтві йому приділялася важлива увага, як безпосередньому прояву фізичної сили і могутності. З куросов і кор, для яких була характерна деяка умовність, давньогрецька пластика переросла в прекрасні зразки класики та еллінізму, з великою увагою до індивідуальних або ідеалізованих особливостей людини,  більш реалістичним і вільним трактуванням.

У Середньовіччі ню не отримало великого розвитку через суворі релігійні канони. Хоча, не дивлячись на це, у Візантії мистецтво ню не викликало засудження.

Актуальність оголеної натури, як форми, повернулася в епоху Відродження. Мистецтво того часу орієнтувалося на античні ідеали. Часто, маючи міфологічний підтекст, в ню велика увага приділялася фізичним особливостям, які зображувалися з високою майстерністю і опрацюванням.

Поступово ню стало вільніше від прив'язок до міфологічних і релігійних тематик. У мистецтві бароко, і особливо – рококо, головним об'єктом стала краса оголеного тіла як така, та виступала як об'єкт насолоди.

В епоху класицизму художники знову повернулися до зразків античності. В цей же час ню склалося як важлива частина художньої академічної освіти.

На початку 20 століття, в період різких змін, коли в мистецтві панували авангардні напрямки і сюрреалізм, оголеність візуально не завжди показувалася в буквальному сенсі, а могла усвідомлюватися абстрактно, асоціативно і символічно, часто будучи не об'єктом, а інструментом.

На думку лектора, ню може продовжити свій розвиток, не замикаючись виключно в самому собі, а поєднуючись з іншими жанрами. Як приклад такого поєднання, О. Коваль привів творчість художника Костянтина Сомова, в картинах якого  оголена натура часто вписана в детально зображений інтер'єр, і знаходиться поруч з натюрмортними і пейзажними мотивами. У цьому плані його творчість перегукується з творчістю Зінаїди Серебрякової, яка як і він, також була у складі об'єднання «Світ Мистецтва».

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40