Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Червень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:
( 2 шт. )

Польський театр починається не з вішалки, а з афіші: у Харкові - польські театральні плакати

e-mail Друк

Якщо при слові Франція всім на думку приходить мода, то Польща асоціюється із мистецтвом виготовлення плакатів. 9 грудня 2014 року в центрі культури і мистецтва відкрилася виставка «Театральне есперанто: польський плакат» з колекції Генерального консульства Польщі у Харкові.

Польський театр у барвах Яна МлодожонцаВиставка є супутною акцією до прем'єрної вистави «Антигона у Нью-Йорку»,драматурга Януша Гловацького на сцені Харківського академічного театру ім. Т.Шевченка Відвідувачам експозиції пропонують ознайомитися з півсотнею експонатів колекції, яка є власністю консульства Польщі у Харкові. Плакати, що представлені на виставці, здебільшого створені у 70-80-ті роки кращими польськими художниками-оформлювачами, серед яких Генрих Томашевський, Анжей Понговський, Ян Млодоженць та інші.

Віце-консул Польщі у Харкові Якуб Коралевський, відзначив, що колекцію збирали майже 10 років, в результаті чого вона стала однією з найбільших у Європі. Навіть у Польщі немає подібних підбірок, відзначив пан Коралевський.

altКуратор виставки, доктор мистецтвознавства Світлана Рибалко зазначила, що успіх польського плакатного мистецтва зумовлений декількома факторами: «По-перше, це освіта авторів плакатів: всі вони є випускниками художніх академій великих міст: Варшава, Краків, Познань. По-друге, за часів соціалізму це була чи не єдина можливість митцю самовиразитися – завдяки відносній свободі театру, художник-плакатист мав змогу продемонструвати власний погляд, спираючись на театральну специфіку. Ну, і по-третє – після того, як у світі визнали польські плакати найкращими, керівництво республіки вирішило зробити їх брендом і усіляко заохочувало майстрів».

Якщо для поляків театральні плакати були засобом самовираження художників та певною «шпариною» у свободу творчості, то для радянських дизайнерів вони були певним еталоном.

« У 70- ті роки, коли я був студентом, польські плакати, які друкувалися у спеціалізованих виданнях, були для нас вікном у світ!» - пригадує гість виставки, професор Харківської академії дизайну та мистецтв Олег Векленко. – Можна сказати, що ми виросли на плакатах з Польщі».

Кожен з авторів театральних плакатів має свій неповторний стиль. Наприклад роботи Яна Млодоженца вирізняються гуашовими плакатними техніками, інші майстри використовують живопис та графіку. Художники ставилися до роботи над плакатами як до мистецтва, залишаючи власні автографи на кожній афіші.

Виставка працюватиме до 22 грудня 2014 року. Тож поспішайте подивитися на нестандартні афіші, які не залишають байдужими нікого та дозволять краще пізнати мистецьку культуру західних сусідів.

Відео з заходу можна переглянути тут

e-max.it: your social media marketing partner