Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

folk
 
Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Обласний онлайн фестиваль  художнього слова «Чарівний світ Слобожанської казки».
 

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

 

Новая фотогалерея Центра

 

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Жовтень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

В галереї «Мистецтво Слобожанщини» пройшла лекція Вікентія Пухарєва про західноукраїнське мистецтво

e-mail Друк

 DSC 0104

   13 жовтня 2015 року в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури та мистецтва чергова лекція харківського мистецтвознавця Вікентія Пухарєва з циклу «Простір і час українського мистецтва» знову зібрала тих, хто цікавиться історією мистецтва та бажає розширити свої знання про українське мистецтво. Темою лекції було «Мистецтво на західноукраїнських землях у міжвоєнний період (20-30-ті роки). Частина 2: Закарпаття».

   Як зазначив лектор, до періоду 1920-30-х років на Закарпатті українська художня культура була не розвинутою. У цей період склалася живописна школа, що отримала назву закарпатської школи живопису, й професійна художня освіта – відкривається Публічна школа малювання (засн. 1927), яка була згодом перетворена на Ужгородське художньо-промислове училище (засн. 1946).

   Лектор розповів про творчість та продемонстрував роботи ключових для мистецького життя Буковини 20-30-х років ХХ століття художників: патріархів школи − Адальберта Ерделі та Йосипа Бокшая, покоління учнів − Золтана Шолтеса, Федора Манайло, Андрія Коцкі, Гаврили Глюка, Антона Кашшая.

   Закарпатська живописна школа, як зазначив Вікентій Пухарєв, переважно пейзажна. Для полотен Йосипа Бокшая характерні такі мотиви – міський пейзаж й місто Ужгород як мотив, селянський труд, річки й озера Закарпаття, весняне цвітіння, дерев’яні церкви. Для живопису Адальберта Ерделі характерним є концентрація на поєднанні відтінків одного кольору. Постійним мотивом його полотен є дзеркальні поверхні – дзеркало, скло, лаковані меблі, поверхня водоймища. Для живописних робіт Золтана Шолтеса, який був вже представником другого покоління художників Закарпатської живописної школи, характерними є традиції реалізму, які він успадкував від свого вчителя Йосипа Бокшая. В його творчості майже немає міських пейзажів, а переважають пейзажі Карпат, дерев’яні села, натюрморти. Для Андрія Коцки головними стали жанри пейзажу та портрету. Його живописний стиль характеризується декоративністю.

Фотогалерея:

e-max.it: your social media marketing partner