foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:

У галереї «Мистецтво Слобожанщини» пройшла лекція «Дозволене мистецтво»

Четвер, 04 лютого 2016 р. Коментарів: 0

 DSC 00193 лютого - у галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з мистецтвознавства «Художній процес в Україні 

1960 - 1980-х років. Частина 2: Дозволене мистецтво» з циклу «Простір і час українського мистецтва (XIX - ХХ ст.)». Лектор - мистецтвознавець Пухарев Вікентій.

Дозволене мистецтво - порівняно новий термін у вітчизняному мистецтвознавстві, введений відносно тієї частини образотворчого мистецтва пізнього радянського періоду, головною худ

ожньою особливістю якого була театралізація. Мистецтво цього типу, по суті, було контркультурою, однак заснованої на високих духовних принципах, класичних зразках.

У вересні 2013 року в Національному художньому музеї України проходила виставка, присвячена феномену українського мистецтва 70-х років ХХ століття – "Тихий протест".

Експозиція відкрила глядачеві один з найменш вивчених періодів в історії української культури.

Лектор наголосив на думку організаторів виставки, яке дало можливість "випробувати почуття ностальгії, і зрозуміти, чим жило покоління 70-х".

Багаті на події у внутрішній і зовнішній політиці 1960-і, надія на суспільно-політичні зміни в СРСР і подальше жорстоке розчарування породили новий тип світогляду, притаманний сімдесятникам.Сімдесяті - знаковий час в українській культурі, пов'язаний з іменами Сергія Параджанова і Василя Стуса, час всесоюзних будівництв - ЧАЕС, БАМу і індустріалізації Сибіру.

DSC 0020Інтелігенція більше не намагалася активно висловлювати протест проти ідеології зрівнялівки і сірості. Художники звернули свої погляди на власні переживання і роздуми, сфокусувалися на дослідженні індивідуальності, що виділяється з сірої маси. Це покоління створило нову естетику: експерименти з формою і технікою малюнка, а також використання кольору для передачі відчуття предмета, стали новим підходом до відображення навколишнього світу, а не способом його фотографічного зображення.

Лектор детально зупинився на творчості українських художників київської школи. Це творчі союзи Юрій Павлович Луцкевич і Зоя Наумівна Лерман, Галина Олександрівна Неледва і Віктор Іванович Рижих, Ада Федорівна Рибачук і Володимир Володимирович Мельниченко, художники Валентина Гаврилівна Виродова-Готьє, Галина Василівна Бородай, Михайло Ісакович Вайнштейн, Іван-Валентин Феодосійович Задорожний, Євген Всеволодович Волобуєв, Яким Давидович Левич, Владислав Олександрович Мамсиков. Також представники одеської школи - Андрій Данилович Антонюк, львівської - Любомир Мирославович Ведмідь і Карл Йосипович Звіринський, художник з Донецька Юрій Валентинович Зорко і інші.

Довідка: Вікентій Вікторович Пухарев, мистецтвознавець, художник-графік, аспірант Харківської державної академії диза

DSC 0006 copy

йну і мистецтв.

Відео лекції:  https://www.youtube.com/watch?v=2jASawrQek8

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40