foto


foto 61002, Україна, м. Харків, вул. Пушкінська 62 foto +380 (57) 700-26-62  foto info@cultura.kh.ua foto www.cultura.kh.ua


Рейтинг статті:

Лекція з мистецтвознавства Коваля О. В. «Пленерне мистецтво»

Понеділок, 29 лютого 2016 р. Коментарів: 0

DSC 0314 26 лютого - у галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва  відбулася лекція «Пленерне мистецтво» з циклу  «Предмет у мистецтві, взаємодія знаків». Лектор – мистецтвознавець Коваль Олег Володимирович

Лектор поділився своїми дослідженнями витоками стану і перспективами розвитку пленерного живопису як в західноєвропейському мистецтві, так і в українському, як в ХІХ і ХХ столітті, так і в наші дні.

Пленер (від фр. еn plein air «на відкритому повітрі») - «на відкритому повітрі ») - мальовнича техніка зображення об'єктів при природному світлі і в природних умовах. Цей термін також

використовується для позначення правдивого відображення барвистого багатства натури, всіх змін кольору в природних умовах, при активній ролі світла і повітря.

Живопис на пленері одержав розвиток із середини 19-го століття й докорінно вплинув на розвиток образотворчого мистецтва. Пейзаж стає самостійним жанром мальовничого мистецтва, здатним виразити філософські, естетичні та емоційні погляди та почуття художника. Пейзажний живопис збагачує знання художника про природні явища й форми, є безпосереднім учителем художника, виховує жвавий інтерес до вивчення миру природи, допомагає знайти щирі цінності.

Пленер можна розглядати як самостійний вид образотворчого мистецтва. Багато художників надають перевагу у своїй творчості пленерному живопису ніж роботі в майстерні. Пленер характеризується свіжістю виконання, передачею живих, швидких вражень з натури. Зразки кращих добутків пленерного живопису прикрашають всі колекції образотворчого мистецтва.

Пейзаж у творчості імпресіоністів займає, мабуть, центральне місце. Адже саме імпресіоністи, покинувши свої майстерні, одними з перших серед художників стали працювати на пленері.

Олег Володимирович Коваль зупинився на творчості таких художників, як Поль Сезанн, П'єр Боннар, Густав Курбе, Едуард Мане, Клод Моне, Каміль Коро, Джон Констебл, Жан Мілле, Ежен Делакруа, Поль Гоген, Вінсент Ван Гог, Сергій Васильківський, Петро Левченко, Володимир Труш та інших.

Окрему увагу мистецтвознавець Коваль Олег Володимирович приділив харківській пленерній традиції.

Довідка. Олег Володимирович Коваль - мистецтвознавець, культуролог, семіотик, лінгвіст, член Національної спілки художників України (секція мистецтвознавство). Основна область його наукових інтересів - семіотика культури, мови та мистецтва. Займається також проблемами лінгвістики дискурсу і лінгвоестетікі. Автор понад 100 статей з питань загального мовознавства, теорії мистецтва і культури. Працює над дисертаційним дослідженням, присвяченим вербально-візуальному синтезу в теорії і практиці візуального мистецтва 20-21-го століть. Зараз Олег Коваль є зав. кабінету історії мистецтва, викладачем історії мистецтва Харківського художнього училища. Шеф-редактор журналу прикладного мистецтва та антикваріату «Anima Rerum / Душа речей».

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

Фотогалерея: