Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

folk
 
Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Обласний онлайн фестиваль  художнього слова «Чарівний світ Слобожанської казки».
 

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

 

Новая фотогалерея Центра

 

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Вересень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Лекція з мистецтвознавства Вікентія Пухарева «Одеський нонконформізм»

e-mail Друк

 DSC 012716 березня - у галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з мистецтвознавства з циклу лекцій «Простір і час українського мистецтва (XIX - ХХ ст.)». Тема: «Художній процес в Україні 1960 - 1980-х років. Частина 5: Одеський нонконформізм». Лектор - мистецтвознавець Пухарев Вікентій.

Нонконформізм в мистецтві в цілому, і в образотворчому зокрема, пов'язан найчастіше з поняттям «неофіційне мистецтво радянського часу».

Говорячи про нонконформістського русі в образотворчому мистецтві Одеси 1960-1980-х рр., треба відмітити, що мистецтвознавці нерідко розходяться в думках, коли намічають або намагаються окреслити поле явища, аж ніяк не однозначно визначаючи його зовнішні і внутрішні кордони, як хронологічні, так і змістовно -смислові.

Перш за все, це п'ять художників: А. Ануфрієв, В. Стрельников, В. Басанець, В. Маринюк, Л. Яструб, які, власне, «починали», невеликою групою молодих друзів-однодумців формуючи, як сьогодні б сказали, експериментальний майданчик модерністського мистецтва на одеському грунті. Значимість і своєрідність їх положення в тому, що вони творчо протиставили себе офіційному мистецтву, створюючи живу середу вільного від зовнішніх примусів художнього інакомислення.

Нонконформісти піддавалися нападкам і опрацювання різних інстанцій - від Спілки художників до органів ГБ.

Шлях до офіційних виставкових зал таким художникам був закритий. Вихід з ситуації, що склалася було знайдено в акціях "квартирних виставок".

Вікентій Пухарев розповів про основних учасників таких виставок. Ними були, звичайно, художники нонконформісти. Людмила Ястреб демонструвала свої експерименти зі світлом і трансформацією форми і, як лідер групи, задавала загальний рівень експозиції. Істотне інтелектуальне і естетичне навантаження ніс Володимир Стрельников, розвиваючи ідеї "міського" мистецтва. У роботах Віктора Маринюка мінімалізм тем і сюжетів поєднувався з акцентами і дисонансами, що забезпечують візуальний зміст картини. Постійно виставлялися вже популярний, непередбачувано різнобічний Валентин Хрущ; експресіоністсько філософічний Станіслав Сичов; експериментує Олександр Ануфрієв; поєднує абстракцію і етнічне світосприйняття Володимир Цюпко; творець незбагненних світів Євген Рахманін; світлий і гармонійний романтик Олег Волошинов; тонкий і вишуканий Валерій Басанець. Брали участь в квартирних виставках сумний і, часом, занурений в сюреалістічное задзеркалля Мойсей Черешня; демонстрували: розробки знаків і символів - Володимир Наумець; умовні композиції і пейзажі - Ігор Божко та Валентин Мацкевич, дослідження народного міфу і містицизму Андрій Антонюк. Особливе місце в квартирних виставках належало Олегу Соколову, він був першим одеським абстракціоністом.

Довідка: Вікентій Вікторович Пухарев, мистецтвознавець, художник-графік, аспірант Харківської державної академії дизайну і мистецтв.

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

Фотогалерея:

e-max.it: your social media marketing partner