Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Червень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Лекція Вікентія Пухарева «Сучасне мистецтво України. Частина 3 - Куратори і проекти»

e-mail Друк

 DSC 0071 copy copy copy copy copy

30 серпня  в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з історії мистецтв з циклу лекцій «Простір і час українського мистецтва (XIX - ХХ ст.)». Тема: «Сучасне мистецтво України. Частина 3 - Куратори і проекти.» Лектор - мистецтвознавець Вікентій Пухарев.

Лектор детально розкрив, як з’явилися у 1990-ті роки в Україні перші інституції сучасного мистецтва, перші куратори, діяльність яких докорінно змінила вітчизняну художню ситуацію.

Відкриття в Києві Центру сучасного мистецтва Джорджа Сороса (ЦСМС) стало часом прориву в українське мистецтво західних медіа-технологій. Молодий ЦСМС представив в кінці 1993 року в Медичній бібліотеці проект "визнаного світового лідера відео-арту" Вуді Васулка, американця чеського походження. Відкрився шлях до нового розуміння створення і існування предмета мистецтва. Відтепер дорогі кураторські проекти українських художників чергувалися з не менш масштабними просвітницькими експозиціями "передових художників Заходу".

Мистецтвознавець Вікентій Пухарев розповів про те, що Марта Кузьма, ставши на початку 90-х років першим директором київського Центру сучасного мистецтва Джорджа Сороса, фактично одноосібно виводила українське актуальне мистецтво на орбіту глобального художнього процесу. Її багато критикували у нас, але з плином часу виявилося, що для вітчизняного сучасного мистецтва професійна діяльність Кузьми була одним з визначальних чинників його розвитку.

Лектор зупинився на головних фігурантах художньої сцени того часу, якими стали вчорашні трансавангардисти (Василь Цаголов, Арсен Савадов, Олег Тістол, Олександр Гнилицький та ін.) Сформувалося коло молодих кураторів-мистецтвознавців, вихованих діячами актуального мистецтва, виникли спеціалізовані галереї, фінансувалися некомерційні проекти на міжнародних Арт-ярмарках.

Ці обставини спонукали багатьох українських митців звернутись у власній творчості до соціально-критичного мистецтва, до чергових експериментів з новими формами візуальності.

Довідка: Вікентій Вікторович Пухарев, мистецтвознавець, художник-графік, аспірант Харківської державної академії дизайну і мистецтв.

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

e-max.it: your social media marketing partner