Грекова Емілія — печворк | The Regional Organizing and Methodic Center of Culture and Arts

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Article rating:

Грекова Емілія — печворк

Article without translation

Грекова Емілія

Грекова Емілія Олександрівна– майстриня з клаптикового шиття (печворку).

Практикує клаптикове шиття у техніках «аплікація», «ручна стібка», «клаптиковий живопис» (клаптикова збірка), «віддзеркалення».

Проживає у місті Харків.

Здобула освіту архітектора у Харківському національному університеті будівництва та архітектури. Деякий час працювала за спеціальністю. Аж ось, у 1991 році пані Емілія вирішила змінити життя: полишивши кар’єру архітекторки. організувала дитячу студію декоративно-прикладного мистецтва «Чарівниці», де займалась з дітьми вишиванням, плетінням з соломи, аплікацією і багатьма іншими видами творчості. Але на справу життя, авторку надихнула виставка, що проходила тоді у Будинку народної творчості (Харківському обласному організаційно-методичному центрі культури і мистецтва). Саме тоді, у 1998 році у Будинку творчості, вперше в Харкові експонувалась виставка печворку Тамари Шполянської. Пані Емілія познайомилася з майстринею та її роботами, і була надзвичайно вражена результатом того, як з різноманітних клаптиків можна було створити таку красу. Ця подія запалила у мисткині бажання доторкнутися до нових шляхів втілення власних творчих задумів.

Майстриня самотужки опанувала техніки клаптикового шиття, що можна було назвати справжнім випробуванням для неї, адже у ті часи майже не було тематичної літератури та Інтернету. Це достатньо кропітка робота, з якою довелося зіткнутися майстрині й сама вона зізнається, що «була думка, що закінчу свій перший квілт (стьобане полотно) і більше не буду цим займатися. Але цей вид творчості був таким цікавим і різноманітним, що займаюсь роботою з текстилем і дотепер…» Невдовзі після початку історії клаптикової творчості вона зібрала першу студію з печворку у себе в школі, де працювала. Майстриня починала з традиційного печворку, але арттекстиль давав набагато більше простору для експериментів з кольором, фактурою тканин, стьобанням тощо. Першою роботою пані Емілії у цій техніці стала ковдра з блоками «зірка», яка є доволі популярним візерунком у клаптиковому шитті.

На творчість пані Емілію надихає те, що вона любить: подорожі, природа та особливо квіти. Саме любов до квітів нерідко відображається у роботах майстрині в техніках клаптикового живопису, що виконується з легких тканин з органзи. Завдяки поєднанню різних напівпрозорих елементів створюється гра відтінків, кольори змішуються і нашаровуються. Через таку візуальну схожість техніки, авторка називає свій клаптиковий живопис акварельним, і його можна побачити на панно «Півонія» та «Улюблена квітка». Прихильникам творчості майстрині найбільше подобаються у її колекції панно з будиночками, на які саму мисткиню надихають споглядання старовинних будинків у подорожах. У мрійливих пейзажах у техніці «аплікація» майстриня віддає перевагу різним фактурам, принтам та щільності тканин, що використовуються. До того ж авторка чудово володіє техніками художнього стібка та вистьобуванням, які часто можна зустріти у її роботах. А панно «Пізні Ягоди» та «Зима» не лише фантазійно поєднують у собі аплікацію, плетіння та ручний стібок, а ще й відрізняються абстрактними й сміливими формами. Окрім того, що мисткиня володіє різними традиційними техніками печворку, вона ще й має свій авторський підхід у клаптиковому шитті, який чудово відображено у роботі «Сонцестояння». Тут не можливо не помітити різноманіття палітри, яку використовує майстриня: яскраві кольори у неї гармонійно поєднуються з ніжними й світлими відтінками.

Майстриня неодноразово брала участь у виставках на початку своєї творчої кар’єри. Як згадує сама авторка: «Перша виставка печворку, що об'єднала майстрів Харкова, відбулась у Будинку народної творчості у 2003 році. Тоді ж я познайомилась з талановитими майстринями Шуміліною Оленою та Іриною Фоміною. З цієї події почався розвиток печворку у нашому місті…» З виставок, в яких брала участь пані Емілія, слід відзначити Культурно-мистецький проєкт «Військово-польовий АРТ» (м. Харків, КЗ «ООМЦКМ», 2018 р.), Виставка клаптикового шиття «Чарівний світ жіночої душі» (м. Харків, КЗ «ООМЦКМ», 2019 р.), виставки еко-арту «ПереТворення» (м. Харків, КЗ «ООМЦКМ», 2018 – 2021 рр.). Вона небайдуже ставиться до сучасних екологічних проблем, тому із задоволенням бере участь у щорічному виставковому проєкті «Еко-арт «ПереТворення» у Харківському обласному організаційно-методичному центрі культури і мистецтва. Роботи мисткині також можна зустріти на експонуванні в інших містах України, і навіть за кордоном.

Сьогодні майстриня продовжує втілювати свої креативні ідеї у текстилі, поєднуючи цю діяльність з волонтерством: вона всіляко підтримує волонтерські збори для захисників України, а також намагається бути корисною для людей, що втратили свої домівки і потребують допомоги.

Побажання від майстра:

«Я дуже про розвиток і поширення клаптикового шиття не лише у Харкові, але й по всій Україні. Але над цим потрібно дуже багато працювати. Дуже раджу шукати для себе наставника у творчості, мені, наприклад подобається майстриня Лисак Наталія, бо в неї точно є чому повчитися!».

Професійні поради початківцям:

«Заняття печворком – це прекрасний шлях для того, щоб знайти гармонію у душі. І в кожного цей шлях свій. Не треба порівнювати себе з кимось. Робіть те, що підказує вам ваша душа, що дає вам задоволення. А для того, щоб втілити в життя будь-яку мрію, зараз все є!»

Охочих дізнатись більше про її творчість, пані Емілія запрошує слідкувати за її творчістю у соціальній мережі Instagram:  https://www.instagram.com/grekova.emiliia/ та у Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100004537873353.

Сховати крашанки