Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

folk
 
Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Обласний онлайн фестиваль  художнього слова «Чарівний світ Слобожанської казки».
 

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

 

Новая фотогалерея Центра

 

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Вересень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Виставка кераміки "Яскраві миті творчості", 20 листопада - 19 грудня 2012 року

e-mail Друк

Виставка кераміки20 листопада відкрилася виставка харківських керамістів «Яскраві миті творчості». Скульптури, ліхтарики, вази, віяла, шкатулки, панно, декоративні келихи, традиційний народний посуд – чого тільки не створили з глини майстри.

Виставка керамікиХудожня кераміка як вид мистецтва на Слобожанщині має давнє коріння. Українська земля багата глинами різного складу, що впливає на різноманітність художніх прийомів художників.

На виставці представлені роботи шести професійних художників керамістів, які працювали в період розквіту керамічної промисловості Радянського Союзу, і зовсім молодих, що сформувалися за час кризи керамічного виробництва. Серед метрів керамічного мистецтва: Лариса Антонова, Олександр Андрієнко, Юрій П'яніда. Серед художників нового покоління: Вікторія Бойко, Олександр Жовновський, Олександр Мірошниченко.

Різні техніки, кольори і візерунки

Всі автори працюють у різних техніках та з різними формами. Юрій П'яніда робить блюда, вази, декоративну плитку в техніці розпису солями, фарбами, аерографом. Лариса Антонова створює керамічні скульптури, плитку, декоративні келихи, чайники, шкатулки, розписує їх фарбами.

Тут можна побачити і розписні панно Олександра Андрієнко, і віяла з японськими мотивами, авангардні вази, ліхтарі, фігурки Вікторії Бойко.

Виставка керамікиНаймолодший учасник виставки Олександр Мірошниченко представив незвичайні панно: рамки зроблені з дерева, а керамічна плитка, на яку нанесено зображення, втримується в рамці часто за допомогою великих цвяхів.

«Я використовую різні техніки розпису, експериментую з глазурями, фарбами, режимами випалення,– говорить Олександр Мірошниченко.– Робота над кожною плиткою починається з її формування з сирої глиняної маси, і на кожному етапі я вношу якісь зміни в зображення. Визначити якоюсь однією технікою мої роботи не можна. Це комбінації відбитків, процарапування, подглазурного та надглазурного живопису, кольорових емалей, солей, металів, глазурі».

Виставка керамікиОлександр Жовновський на гончарному крузі виготовляє традиційну українську народну начиння. На виставці він провів майстер-клас.

Майстер-клас з гончарної справи
Будь-який бажаючий міг відчути, що таке робота з глиною: прямо в виставковому залі був встановлений гончарний круг.

«Сьогодні ми використовували сіру глину, однак для виготовлення горщиків, мисок, тарілок, глечиків, чашок, чайників краще всього використовувати пластичну глину, але не занадто м'яку,– говорить Олександр Жовновський.– Працюючи на гончарному крузі, руки треба постійно змочувати – глина не повинна розкисати».

Ще до того, як покласти глину на гончарний круг, її треба ретельно змочити і розім'яти. За порадою майстра, це самий відповідний момент для того, щоб «зарядити» матеріал своєю позитивною енергетикою.

Виставка керамікиПотім глина вибивається (або за допомогою гончарного кругу або руками) для того, щоб в ній не залишалося порожнеч. Після цього матеріал кладеться в середину гончарного круга і починається процес центрування. З глини потрібно виліпити конус і крутити гончарний круг, рівняючи вершину по центру до тих пір, поки візуально вона не перестане обертатися.

Потім пальцем у вершині конуса робиться вм'ятина і продавлюється до утворення глибокого отвору. Тут головне не переборщити, щоб дно майбутнього горщика було досить товстим.

Виставка керамікиПісля цього слідує процес витягування краю горщика з внутрішньої і зовнішньої сторони. Це потрібно робити теж дуже обережно, щоб стінки скрізь були однакової товщини.

Після цього горшечку надається потрібна форма: звужується основа внизу і «шийка» вгорі, «розкриваються» краї. Декорується виріб в самому кінці. Кругові візерунки робляться спеціальною зазубреною паличкою, загинаються краї, малюється найпростіший орнамент і так далі.

З гончарного кола горшочек знімається за допомогою товстої лески або дроту. Після цього виріб можна піддавати випалу в печі. Олександр Жовновський поділився секретами техніки молочного випалу.

«Після першого випалу в печі виріб поміщається в молоко, вимочується там якийсь час, потім сушиться і поміщається на повторний випал в піч,– розповідає майстер.– У давні часи, коли не було ні глазурі, ні емалі, гончарі на Україні користувалися такою методикою – молочного випалу. Це дозволяє судині придбати певні естетичні властивості: підпалини, локальні переходи кольорів. Крім того, це функціонально. Коли молоко проникає в пористу структуру черепка, воно повністю закриває всі пори. І посуд стає водонепроникним, водовідштовхувальним».

Твори мистецтва або ширвжиток?

Багато представлені на виставці експонати є справжніми витворами мистецтва, а не ширвжитком, куди все більше скочуються сучасні керамісти.

«Побут зараз так влазить у творчість ... Це виражається в бажанні зробити такі роботи, щоб вони продавалися. Доводиться працювати на потік. Мало залишилося людей, які розуміють кераміку,– нарікає Олександр Андрієнко.– Був я кілька разів на виставці в PinchukArtCentre в Києві. Відчуття таке, що критики приходять туди лише для того, щоб продемонструвати своє красномовство. «Випендрос» – інакше не назвеш. Приходять дами, які вигулюють свої наряди. І ніякого поняття про мистецтво. Дивишся в очі – ніхто не розуміє керамічне мистецтво».

Урочисте відкриття виставки супроводжувалося виступом майстрів і танцювальним номером дуету «Імпровіз» «Марення». З вулиці гостей на виставку зазивав запальною музикою народний ансамбль «Ярмарок».

Виставка працює з 20 листопада по 19 грудня 2012 року за адресою: м. Харків, вул. Пушкінська 62, виставковий зал на 1-му поверсі.

Час відвідування з 10.00 до 17.30, вихідний – неділя.

Протягом виставки відбуватимуться майстер-класи Олександра Жовновського. Попередній запис за тел.: +38-050-402-42-13, (057) 700-35-79.

e-max.it: your social media marketing partner