Персональна виставка гобеленів Олега Слєпцова «Архітектурний пейзаж» | Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Персональна виставка гобеленів Олега Слєпцова «Архітектурний пейзаж»

 DSC 0039 copy

10 листопада 2016 року в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулось відкриття персональної виставки гобеленів Олега Слєпцова «Архітектурний пейзаж» (м. Київ).

Архітектор, художник, музикант, композитор, викладач, вчений, винахідник, художник і майстер декоративно-ужиткового мистецтва – таким багатогранним є талант автора.

Олега Слєпцова з повною впевненістю можна назвати універсальною людиною, яка розвивається не в одному, а в декількох видах діяльності, при цьому, досягаючи помітних успіхів у кожному з них.

Будучи відомим українським архітектором світового масштабу (що підтверджує виграний міжнародний конкурс, і реалізований проект масштабної резиденції Kempinski Palm Jumeirah в Дубаї), Олег Слєпцов продовжує реалізовувати себе і в інших сферах творчості, відкриваючи її нові грані. Однією з таких сфер став гобелен.

Створення гобеленів – дуже трудомісткий процес. Виготовляються вони вручну, і вимагають високої майстерності, особливої уважності і великої кількості часу. Безумовно, вплив на роботи автора виставки справила його основна професія. Але гобелени Олега Слєпцова не є лише документально-реалістичним відображенням архітектури, а передають його внутрішнє бачення, яке відображається в певних естетичних рішеннях. В його гобеленах архітектура немов оживає, наповнюючись енергетикою теплоти, інтимності, казкової таємничості, набуваючи нових смислів.

Багато подорожуючи по Україні та світу, автор прагне показати різноманітність і багатство класичного і сучасного зодчества. У витканих композиціях автор втілює і панорамні, загальні плани примітних архітектурних домінант і ансамблів, і характерні деталі, виявляючи їх естетичність: башточки, сходи, арки, вікна, димарі, різні елементи декору. Гобелени Олега Слєпцова позбавлені навмисної декоративності, яка досить часто зустрічається в цьому жанрі. Помітна «по-архітекторськи» точна і вивірена робота і в композиції, і в колориті.

В експозиції виставки «Архітектурний пейзаж» присутні як монохромні, так і поліхромні гобелени. Монохромні і двоколірні гобелени відрізняються своєю графічністю, великою увагою до ліній, грою на контрастах і насиченості. Поліхромні роботи більш лаконічні, але й більш мальовничі; в них помітний експериментальний підхід в роботі з колористичною гамою. Відмінною особливістю гобеленів Олега Слєпцова, як архітектора, є об'ємність зображення, перспектива і світлотіньове пророблення, що є досить нетиповим явищем для творів даної техніки. Архітектура і природа на творах автора не вступають у конфлікт, а навпаки - доповнюють одна одну, виступаючи єдиним гармонійним ансамблем.

Люди досить рідко зображені на гобеленах Олега Слєпцова, але скрізь відчувається їх незрима присутність, у тому числі – через архітектурні витвори, в які вони вкладали частинку своєї душі, створюючи їх, або просто існуючи в їх просторі, тим самим формуючи певне соціальне середовище і атмосферу.

Олег Слєпцов на своєму прикладі доводить, що і в 21 столітті, столітті непростому і дуже прискореному, можна розкривати себе у багатьох сферах діяльності і осягати всю багатогранність людських можливостей, поєднуючи в собі такі протилежні якості, як вивірену раціональну жорсткість і м'яку ліричну чуттєвість. Важливу роль в цьому з'єднанні відіграє творчість, так як саме воно дозволяє найбільш повно і насичено відчувати життя, з допомогою творчого процесу проникаючи в саму її суть, і постійно ставлячи перед людиною два головних питання: «Хто я?» і «Навіщо я?

Мистецтвознавець Олександр Афанасьєв

Сховати метелика