Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo ms ukr

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

dovgenkofest

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Вересень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:

Вічні етичні закони - основа популярності толкіністики в сучасному світі

e-mail Друк

Badaev rolevikiЗаключна лекція історика Дмитра Бадаєва «Толкін +»: творчість професора в сучасному сприйнятті» пройшла 17 жовтня 2014 року в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного центру культури і мистецтва. Шоста зустріч підвела підсумок циклу «Фантастичний світ Дж. Р. Р. Толкіна». Лектор розповів про одну з версій причин популярності толкіністики сьогодні.

Жанр героїко-фантастичної епопеї ряд читачів і критиків пов'язують з ескапізмом в його негативному контексті як прагненні особистості до відходу від дійсності у світ ілюзій, фантазій в кризовий період. У такому контексті секрет популярності цього жанру вбачають в пуарелізмі ряда читачів. Дослідники, що займають протилежну позицію, апріорі розглядають твори Толкіна як «дорослі», написані для серйозних читачів, і не стільки для їх розваги, скільки для навчання і роздумів.

Dmitrii BadaevВ есе «Про чарівні історії» Толкін аналізує явище ескапізму через категорію «визволення». Так, по-перше, це втеча від потворності сучасної цивілізації, по-друге, від нещасть світу – хвороби, смерті, голоду, які наздогнали людство в період світових воєн, коли створювалися твори Толкіна, і, по-третє,Великий Втеча – Втеча від Смерті, що теж є післявоєнним синдромом автора.

Наприкінці 90-х років ХХ ст. у вітчизняній культурі набирають популярності рольові ігри. Часто їх основою стають твори Дж. Р. Р. Толкіна. Це явище захоплює величезна пострадянський простір. З'являються все нові інтерпретації і продовження творів Толкіна в літературі, в музиці, образотворчому мистецтві. Все це поєднується в рольових іграх, які виходять за межі театральної постановки, і стають невід'ємною частиною життя їх учасників.

Alina NemirovaАліна Володимирівна Немирова – письменниця, автор книг в жанрі «фентезі», одна з перших перекладачів знаменитої трилогії Джона Рональда Руела Толкіна «Володар кілець», організатор і постійна учасниця рольових ігор, присутня на лекції Дмитра Бадаєва, зазначила, що основна цінність ігор лежить в їх етичній стороні.

«Рольові ігри сьогодні це дороге задоволення. Пошити костюми, доїхати до місця зустрічі – це великі матеріальні витрати, але люди все одно на них йдуть. Чому? Такого спілкування, як на іграх, ви більше ніде не зустрінете, тому наші учасники, погравши у віці 18-25 років, роблять перерву, обзаводяться сім'ями, а потім повертаються, приїжджають з дітьми, які, граючи, освоюють морально-етичні принципи життя. Естетика трансформується, етика постійна, вона залишається непорушною тисячоліттями»,– каже Аліна Немірова.

Badaev roleviki2Таким чином, смута, невизначеність, втрата орієнтирів, що обрушилися на людину в новому соціально-економічному порядку 90-х, компенсувалися для деяких участю в субкультурних рухах. Люди, що знають суть толкіеністікі, не вбачають у цьому втечі від реальності, оскільки основні принципи і цілі рольових ігор, по Толкіну, є не дезертирство від проблем. Це форма опору бездуховності і самотності, на які часто приречені сучасна людина. Мрії про життя в гармонійному світі, побудованому за законами етики, які не здаються учасникам рольових ігор чимось далеким і протиприродним. Для людини нормою є бажання собі та своїм близьким щастя і радості. У запропонованій інтерпретації Толкіна Дмитром Бадаєва ці бажання і прагнення пов'язані з жагою свободи, гармонії і із зверненням людини до витоків традиційної культури.

Нагадаємо, що в галереї «Мистецтво Слобожанщини» стартує новий цикл лекцій з історії мистецтва Вікентія Пухарева. Перша лекція запланована в рамках персональної виставки Віктора Чауса «Пастельне «па». Слідкуйте за нашими анонсами.

e-max.it: your social media marketing partner