Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo ms ukr

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Вічне слово Кобзаря
 
ІV Обласний фестиваль малих сценічних форм «Колібрі»
 
XІХ ВІДКРИТОГО ФЕСТИВАЛЮ ТРАДИЦІЙНОЇ НАРОДНОЇ КУЛЬТУРИ „КРОКОВЕЄ КОЛО” для дітей та молоді

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Червень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

karantin 22.06

A+ R A-
Рейтинг статті:

Вічні етичні закони - основа популярності толкіністики в сучасному світі

e-mail Друк

Badaev rolevikiЗаключна лекція історика Дмитра Бадаєва «Толкін +»: творчість професора в сучасному сприйнятті» пройшла 17 жовтня 2014 року в галереї «Мистецтво Слобожанщини» Обласного центру культури і мистецтва. Шоста зустріч підвела підсумок циклу «Фантастичний світ Дж. Р. Р. Толкіна». Лектор розповів про одну з версій причин популярності толкіністики сьогодні.

Жанр героїко-фантастичної епопеї ряд читачів і критиків пов'язують з ескапізмом в його негативному контексті як прагненні особистості до відходу від дійсності у світ ілюзій, фантазій в кризовий період. У такому контексті секрет популярності цього жанру вбачають в пуарелізмі ряда читачів. Дослідники, що займають протилежну позицію, апріорі розглядають твори Толкіна як «дорослі», написані для серйозних читачів, і не стільки для їх розваги, скільки для навчання і роздумів.

Dmitrii BadaevВ есе «Про чарівні історії» Толкін аналізує явище ескапізму через категорію «визволення». Так, по-перше, це втеча від потворності сучасної цивілізації, по-друге, від нещасть світу – хвороби, смерті, голоду, які наздогнали людство в період світових воєн, коли створювалися твори Толкіна, і, по-третє,Великий Втеча – Втеча від Смерті, що теж є післявоєнним синдромом автора.

Наприкінці 90-х років ХХ ст. у вітчизняній культурі набирають популярності рольові ігри. Часто їх основою стають твори Дж. Р. Р. Толкіна. Це явище захоплює величезна пострадянський простір. З'являються все нові інтерпретації і продовження творів Толкіна в літературі, в музиці, образотворчому мистецтві. Все це поєднується в рольових іграх, які виходять за межі театральної постановки, і стають невід'ємною частиною життя їх учасників.

Alina NemirovaАліна Володимирівна Немирова – письменниця, автор книг в жанрі «фентезі», одна з перших перекладачів знаменитої трилогії Джона Рональда Руела Толкіна «Володар кілець», організатор і постійна учасниця рольових ігор, присутня на лекції Дмитра Бадаєва, зазначила, що основна цінність ігор лежить в їх етичній стороні.

«Рольові ігри сьогодні це дороге задоволення. Пошити костюми, доїхати до місця зустрічі – це великі матеріальні витрати, але люди все одно на них йдуть. Чому? Такого спілкування, як на іграх, ви більше ніде не зустрінете, тому наші учасники, погравши у віці 18-25 років, роблять перерву, обзаводяться сім'ями, а потім повертаються, приїжджають з дітьми, які, граючи, освоюють морально-етичні принципи життя. Естетика трансформується, етика постійна, вона залишається непорушною тисячоліттями»,– каже Аліна Немірова.

Badaev roleviki2Таким чином, смута, невизначеність, втрата орієнтирів, що обрушилися на людину в новому соціально-економічному порядку 90-х, компенсувалися для деяких участю в субкультурних рухах. Люди, що знають суть толкіеністікі, не вбачають у цьому втечі від реальності, оскільки основні принципи і цілі рольових ігор, по Толкіну, є не дезертирство від проблем. Це форма опору бездуховності і самотності, на які часто приречені сучасна людина. Мрії про життя в гармонійному світі, побудованому за законами етики, які не здаються учасникам рольових ігор чимось далеким і протиприродним. Для людини нормою є бажання собі та своїм близьким щастя і радості. У запропонованій інтерпретації Толкіна Дмитром Бадаєва ці бажання і прагнення пов'язані з жагою свободи, гармонії і із зверненням людини до витоків традиційної культури.

Нагадаємо, що в галереї «Мистецтво Слобожанщини» стартує новий цикл лекцій з історії мистецтва Вікентія Пухарева. Перша лекція запланована в рамках персональної виставки Віктора Чауса «Пастельне «па». Слідкуйте за нашими анонсами.

e-max.it: your social media marketing partner