У день відкриття IV Міжнародного фестивалю «Харьковская сирень» 10 травня 2012 року на фестивальній алеї слави в саду ім. Шевченка з'явилися нові експонати: до відбитків долонь кінематографічних знаменитостей додалися руки французького кіноактора Алена Делона, а також народного артиста Росії Родіона Нахапетова, спеціаліста зі спецефектів, володаря призу Американської кіноакадемії «Оскар» харків'янина Юджина Мамута і художника-постановника анімаційних фільмів, власниці студії «Animagic» (США), харків'янки Ірини Борисової.
Під час церемонії залишення відбитків на Алеї Слави пішов рясний дощ, але це на якість відбитків не вплине,запевняють організатори. Матеріал, у якому залишилися відбитки, був прикритий поліетіленом. А всі творчі особистості, що були присутні на цій церемонії, сприйняли зливу як добрий знак.
Кожна іменита долоня, що відтискається у спеціальному цементі, з часом оформлюється на своєрідний пам'ятник, відбиток як би вдруковується у стилізований кадр фільму.
Першою залишила відбиток своєї долоні в Харкові Почесний голова фестивалю французька актриса Мілен де Монжо. Тут же можна помилуватися долонями учасників фестивалю «Харьковская сирень» в різні роки французьких кіноакторів П'єра Рішара, Жан-Поля Больмондо, російського актора, режисера Володимира Фокіна.
Довідка. Вперше відбитки своїх рук і ніг в бетоні кінозірки залишили в Голлівуді, у Китайського театру 30 квітня 1927 року. Згідно з легендою, поклала початок цій традиції американська кінозірка Норма Толмедж. Готуючись до відкриття театру, запланованого на 18 травня, і оглядаючи споруджуваний будинок, вона оступилася і випадково вляпалася у свіжий бетон. Помітив це власник театру Сід Граумана і відразу зрозумів, що такими слідами можна залучити публіку. Спочатку він умовив Мері Пікфорд та її чоловіка Дугласа Фербенкса залишити відбитки, а вмовити зробити це інших вже не становило жодних проблем. Відтоді в Голлівуді немає вищої почесті, ніж «віддрукуватися» на Алеї Слави, з якою не можна порівняти ні зірку на Алеї Слави, ні навіть премію «Оскар». Зірок на Алеї вже майже 2300, рахунок лауреатів «Оскара» також давно пішов на тисячі, а свої відбитки на бетоні залишили всього близько двохсот чоловік.
Знаменита алея Голлівуду зберігає не тільки сліди рук і ніг, а й більш екзотичні відбитки. В рожевому бетоні віддруковані сліди носів, лобів, колін, сигар і навіть кінських копит. У 1927 році, через п'ять місяців після відкриття алеї, там з'явився відбиток окулярів коміка Гарольда Ллойда, а в кінці 30-х років - сліди ковзанів актриси і прославленої фігуристки Соні Хені. Знаменита Вупі Голдберг замурувала в цементі свої локони.
Є на алеї і відбиток перетинчастої лапки - на честь діснеївського каченяти Дональда. З чуток, свого часу сама Мерилін Монро хотіла залишити на «Алеї слави» відбиток своєї попи, але їй цього не дозволили. Зате точку над "i" в своєму імені вона зробила з величезного фальшивого діаманта. Одному туристу одного разу вдалося виковирнути його - собі на пам'ять, а вставляти новий на його місце не стали - вирішили, що його все одно унесуть.
Серед «записаних в історію» Шварценнегер і Сталлоне, Джуді Гарланд і Джонні Депп. Кажуть, що існує негласне правило: чоловіки для «запису в історію» своїх відбитків приходять у взутті на два розміри більше, а жінки, навпаки, в маленьких-маленьких туфельках на височенних підборах.
Автор: Євгенія Мішкіна, спеціально для сultura.kh.ua