Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

Найближчі події

Немає подій

Календар подій

Червень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:
( 3 шт. )

Організація та керівництво виставковим процесом на прикладі виставки живопису «Золота»

e-mail Друк

Методичний матеріал

Тема: Організація та керівництво виставковим процесом

на прикладі виставки живопису жіночого портрету харківських художників «Золота»

 

Сьогодні виставкова діяльність є однією з найбільш актуальних сфер сучасної світової економіки, культури та розвитку суспільства. А художні виставки крім своєї естетичної, культурної і в індивідуальних випадках філософської місії несуть ще й важливий фактор визнання робіт того чи іншого автора.

Одна з основних цілей проведення виставки - виставка повинна запам'ятатися, залишити емоційний відгук, змусити замислитися про тему виставки, пробудити дослідницький інтерес .

Для виконання цієї мети можна впливати на всі органи сприйняття людини: зір, слух, нюх, дотик, смак, - через різні прийоми використання виставкового простору, інсталяцій і перформенсів, залежно від можливостей і завдань, які ставить ідея - головний фактор у кураторському процесі виставки.

Народження ідеї виставки

На цьому етапі необхідно чітко виділити мету виставки і глядацький контингент, на який розрахована майбутня виставка, бо засоби емоційного впливу на школярів і на відвідувачів старшого віку різні. Якщо виставка проводиться в шкільному музеї, і її відвідувачі - в основному школярі, то колористичне рішення виставки має бути насиченим. Це пов'язано з біологічним сприйняттям кольору: у дитячому віці запам'ятовується все яскраве, барвисте, що дає можливість розвитку дитячої фантазії. І навпаки, якщо глядацький контингент старшого віку, використання насичених кольорів може викликати роздратування сітківки ока, що сприяє швидкому стомленню і відторгненню виставки на підсвідомому рівні. Якщо виставка розрахована на різновікових відвідувачів, то тут необхідно шукати золоту середину, виділяти за допомогою кольору тільки найбільш значущі моменти виставки, при цьому фоновий колір стін має бути нейтральним.

Виставка жіночого портрета «Золота» розрахована на різний контингент, так як експонується в галереї комунального закладу, і, перш за все, спрямована на популяризацію сучасного мистецтва та підвищення культурного рівня мешканців та гостей міста і області.

Перш ніж народилася ідея виставки «Золота» , її організатори проаналізували такі фактори як час року, перелік виставок в основних галереях Харкова і загальну лінію виставкової діяльності безпосередньо галереї «Мистецтво Слобожанщини». Виходили з того, що виставка планується в жовтні 2013 року, в пору золотої осені, теплих днів бабиного літа, а портрет, рідкісний для виставкової діяльності нашого міста та в цілому цікавий і складний жанр в живописі, як не можна краще став близький до теми виставки. Таким чином, виникла ідея виставки «Золота»: уособлення осені в жіночому образі.

Образотворче мистецтво на всіх етапах свого існування нерозривно пов'язане з репрезентацією жінки як об'єкта обожнювання, поклоніння, жадання. Жіночий образ трансформується в часових і стилістичних рамках, але незмінно залишається бажаним для пензля художника і погляду глядача.

Фемінний початок у більшості культур світу традиційно пов'язують з родючістю, м'якістю, мінливістю, легковажністю, примхливістю. Ці ж риси характеризують і осінню пору року. Жінка в очах художника завжди залишається непередбачуваною і прекрасною у своїх проявах, як і осіння стихія. Вічне бажання зрозуміти жіночу природу подарувало світові безцінні образи - від Мадонни до Одаліски.

Експозиція «Золота» демонструє сучасне бачення і розуміння представниками різних поколінь художників природності, жіночності і гармонії. Романтична і різка, спокійна і схвильована, яскрава і приглушена осінь, побачена живописцями через різноманітні прояви в образах жінок, постає перед глядачем, щоб показати незламну силу краси.

Проект «Золота» репрезентує осінь в стилістичному і колористическом розмаїтті жіночих портретів, відкриваючи двері для зустрічі «золотого» періоду в житті природи.

Комунікація з авторами та відбір робіт

Після чітко сформовану ідеї починається наступний етап в організації виставки. Існує кілька методів організації експозиції:

1. Створення конкурсів з підсумковою виставкою, в яких автори вирішують брати участь і надсилають фотографії робіт з анкетами учасників. Після чого створюється комісія з відбору робіт. Один з необхідних чинників для створення такого методу роботи - це фактор часу.

2. Відбір та керування куратора виставки з авторами через літературу, інтернет та особисті контакти. У разі використання такого методу можливий чинник - відсутність часу.

3. Бажання експонування виставки безпосередньо автором, але за наявності якісних робіт і цікавою концепцією виставки.

При організації виставки «Золота» використовувався 2 - й метод відбору авторів куратором через каталоги, інтернет та особисті контакти . Після чого сформувалася плеяда авторів як вже з широко відомими іменами, так і початківців: Юрій та Костянтин Савченко, Валерій Заліщук, Василь Ганоцький, Віктор Чаус, Ніна Вербук, Олександр Мосін, Олег Омельченко, Олег Станично, Сергій Кондратюк розкривали дух осені через жіночі образи .

Рекламна діяльність та висвітлення інформації про проведення виставки

Після зборів інформації про авторів, створення прес - релізу, макетів афіш і запрошень, анотацій з біографіями авторів, по можливості, каталогів про проект, інформація розсилається такими способами:

- Електронна розсилка на адреси ВНЗ, музеїв, культурних установ та ін;

- Освітлення інформації на офіційному сайті;

- Освітлення в соціальних мережах;

- Смс - розсилка;

- Освітлення на спеціалізованих інтернет- порталах;

- Передача інформації в ЗМІ для анонсування;

- Запрошення представників ЗМІ на відкриття виставки;

- Рознесення афіш і запрошень;

- Особисті дзвінки.

Для кожного з пунктів необхідно створення списків , які будуть розділяти запрошених гостей і представників ЗМІ за ним властивим критеріям.

Прийом робіт та монтаж експозиції

Дана частина організації виставки ділиться на творчу і технічну . До технічної відноситься правильне і уважне складання актів прийому-передачі та акуратне і дбайливе ставлення з предметами мистецтва, в даному випадку, з полотнами, а також правильний монтаж .

До творчої ж частини відноситься безпосередньо архітектурно - просторова розстановка експозиції для її максимальної виразності і передачі глядачеві ідеї виставки .

На цьому етапі відбувається обговорення з авторами виставки, при необхідності, вносяться необхідні корективи, художники за бажанням вносять свої пропозиції щодо архітектурно - колористическому рішенням експозиції:

1. Вибираються основні кольори виставки, їх має бути не більше трьох . Два кольори основних, як правило, контрастних один одному і один колір додатковий, нейтрального відтінку, але обов'язково поєднується з основними кольорами. Треба врахувати поєднання обраних кольорів з колоритом виставкового залу, якщо, звичайно, немає можливості підібрати до кожної виставки свій тон стін. Кольори повинні бути асоціативно пов'язані з темою виставки.

2. В якості фону експозиції чудово можуть служити і банери з фотографіями, що розкривають тему виставки, але потрібно пам'ятати, що банер, який служить фоном для виставки повинен бути досить блідим, бажано монохромним, так як фон не повинен перебивати увагу глядача, відволікати глядача від експоната.

3. Вибирається шлях виставки. Традиційно експозиція будується за годинниковою стрілкою, але якщо композиційне простір не поєднується з цим шляхом, організатори виставки має право вибрати будь-який відповідний їм шлях побудови композиційно - екскурсійного простору виставки.

4. Визначаються основні моменти виставки, експонати, на яких необхідно загострити увагу.

Існує кілька способів акцентування уваги глядача:

1) Виділення кольором. Експонат можна помістити на більш яскравому тлі, або на тлі, контрастному по відношенню до решти експонатів.

2) Виділення простором. Можна відокремити експонат від інших, залишивши навколо нього вільного простору більше, ніж навколо інших експонатів, тим самим підкреслюючи його значущість.

3) Виділення світлом. Експонат висвітлюється яскравіше , ніж інші предмети виставки.

4 ) Виділення об'ємом. Експонат потрібно підняти над іншими або втопити вглиб.

Організація відкриття

Складність такого заходу, як відкриття виставки, полягає в тому, що воно обмежене за часом і насичене імпровізацією через специфіку спрямованості роботи і людського фактора.

Головне завдання, як для організаторів, так і для художників, - це створення позитивного настрою. Для досягнення даного ефекту використовується підходяща ідеї виставки музика, запрошуються поети, музиканти або танцюристи, організовується невеликий фуршет для більш розкутого спілкування, але важливо не перевтомити гостей, це, по-перше, а по друге, не відвернути від головного - від полотен, що експонуються на виставці.

На відкритті виставки «Золота» відома поетеса Лариса Французова прочитала свій вірш «Сентябрь», спеціально написаний для відкриття цієї виставки в подарунок авторам, грала приємна інструментальна музика, був організований невеликий фуршет, що створювало теплий, осінній, затишний настрій.

Виконала: Лагутіна В.А.

зав. відділом сучасного мистецтва

галерея « Мистецтво Слобожанщини»

 

e-max.it: your social media marketing partner