Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

portal info

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

 

Календар подій

Січень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:
( 2 шт. )

В обговоренні проекту децентралізації влади в Україні взяли участь працівники культури області

e-mail Друк

krugliy stol2Круглий стіл на тему «Порівняльний аналіз статей діючої Конституції України та статей проекту змін до Конституції щодо децентралізації державної влади» для директорів та працівників закладів культури області відбувся 17 червня 2014 року на базі Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва. Приводом для засідання стала розробка Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України відповідного проекту змін та подання його на розгляд до «Венеціанської комісії». Учасники засідання обговорили перспективи децентралізації державної влади, проблеми та переваги розширення повноважень місцевих громад.

Чи допоможе децентралізація уникнути протистояння в регіонах?

Круглий стіл відкрився доповіддю «Історія конституційного процесу в незалежній Україні 1991-2014 років» завідувача сектору 2-го науково-експозиційного відділу ОКЗ «Харківський історичний музей» Людмили Глазкової.

«Розпад СРСР та отримання Україною незалежності відкрило новий етап державотворення. Діючої залишилась Конституція 1978 року, куди були внесені певні зміни, зумовлені політичними перетвореннями, а в парламенті активно розпочався процес розробки нової Конституції України, який був досить складним і розтягнувся на п'ять років. В результаті Україна останньою з країн колишнього СРСР прийняла свою Конституцію», - наголосила Людмила Глазкова.

Період з 1996 по 2004 роки став часом реалізації Конституції України, а з 2005 року почався процес внесення змін та доповнень, конституційної реформи, який також позначився масштабною конституційною кризою 2008-2009 років та пошуком легітимних шляхів оновлення Основного закону.

«Від початку 2014 року, на фоні кризи владної вертикалі, в політичному просторі України активізувалися пропозиції «повернутися до Конституції 2004 року», тобто до практики обрання парламенту за пропорційною системою та позбавлення президента значної частини сильних повноважень, що і було зроблено 21 лютого, - нагадала Людмила Глазкова. – Навесні на тлі сепаратистських заворушень у східних областях України постало питання розширення прав місцевого самоврядування, що, на думку багатьох політиків, дозволить суттєво знизити градус протистояння в регіонах. Наразі вже підготовлені пропозиції щодо змін до Конституції та направлені на розгляд у «Венеціанську комісію».

krugliy stolПлюси і мінуси передачі кола повноважень місцевим громадам

Наступна доповідь «Проблеми і ризики децентралізації влади в Україні» заступника директора з наукової роботи ОКЗ «Національний літературно-меморіальний музей Г.С. Сковороди» Олени Рибки окреслила проблемне поле відповідних змін у Конституції.

«Децентралізація державної влади в країні ґрунтується на принципі субсидіальності, який означає, що всі організаційні рішення приймаються на рівні місцевих громад. Переваги такого розподілу влади в тому, що він відповідає соціальній затребуваності, інтересам громади, яка зможе самостійно і ефективно реалізовувати свої інтереси. Це призведе до формування суспільства соціальної відповідальності, тобто громадянського суспільства, підвищить ефективність адміністративної діяльності та ініціативність рядового працівника сфери культури. Щоправда, на мою думку, деякі регіони ще не готові до таких змін, в тому числі, Харківська область, бо прагнення децентралізації повинно йти знизу по вертикалі влади, а не насаджуватися згори», - підкреслила Олена Рибка.

Серед можливих негативних наслідків розширення повноважень місцевих громад доповідачка виділила відсутність спільної політичної мети держави, ускладнення координації прийняття єдиних рішень, а також ризик реалізації одиничних амбіцій, тобто утворень незаконних «індивідуальних князівств».

Причина непідготовленості до децентралізації – інертність і незнання

«Децентралізація державної влади передбачає ряд реформ. Сутність адміністративної реформи – у чіткому розділенні повноважень робітників культури, що унеможливлює делегування функцій керівника іншим керівникам; у збільшенні чисельності сільських, селищних та міських громад; в об'єднанні декількох районів області в один. Економічна реформа передбачає створення чіткої системи розподілення державного фінансування в залежності від конкретних факторів, наявних в районі, - зазначила під час вільного обговорення теми директор КЗ «Художньо-меморіальний музей І.Ю. Рєпіна» Світлана Бучаста. – Наразі перед українським суспільством стоїть цивілізаційний вибір, який має завершитися переходом до свідомої демократії. Громади повинні зрозуміти, що вони можуть впливати на ситуацію в своєму регіоні. Нинішня непідготовленість кадрів до децентралізації державної влади ґрунтується виключно на інерції та незнанні».

Ознайомитися з Проектом змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) та Концепцією реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні можна на сайті Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

e-max.it: your social media marketing partner