Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

portal info

КРОКОВЕЄ КОЛО для дітей та молоді 2019 р.

 

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ: ЗБЕРЕЖЕННЯ АВТЕНТИЧНОСТІ ТА РОЗВИТОК КРЕАТИВНИХ ІНДУСТРІЙ

Традиційна культура європейських країн

Нове у віртуальній галереї

Новая фотогалерея Центра

 

Календар подій

Березень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Всі матеріали на даному сайті призначені виключно для ознайомлення без цілей комерційного використання.
Розробка та супровід сайту: AnisLogo
Передрук публікацій дозволяється тільки при розміщенні прямого посилання на сайт https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Рейтинг статті:
( 1 шт. )

Виставка народної творчості Олени Кічкіної «Мальовничо!»

e-mail Друк

 DSC 0059 copy

Нещодавно, в стінах мистецької галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного центру культури і мистецтва відкрилась виставка Олени Кічкіної «Мальовничо!». Художниця представила свої роботи, виконані в техніках Петриківського, Жостовского розписах і китайського живопису Гохуа.

Петриківський розпис є справжнім надбанням не тільки України, а й усього світу. Він отримав велику популярність в Україні і країнах колишнього СНД, в першу чергу завдяки високій майстерності її творців, а також – бажанням зберегти давні традиції наших предків. Останнім часом високу цінність і важливість Петриківського розпису стало відзначати і міжнародне співтовариство. Наприклад, в 2013 році Петриківський розпис був включений до Списку нематеріальної культурної спадщини ЮНЕСКО, що є доказом вищевказаного факту.

Незважаючи на визнання Петриківського розпису на світовому рівні, цьому виду народної творчості загрожує небезпека. По-перше, майстрів і зберігачів оригінальної техніки петриківського розпису в наш час – одиниці. А по-друге, багато в чому – через масове виробництво, традиційні особливості розпису часто зникають або спотворюються.

Однією з небагатьох людей, які займаються і популяризують техніку Петриківського розпису, є молода харківська художниця Олена Кічкіна.

У роботах Олени Кічкіної присутні головні особливості Петриківського розпису: використання флористичних композицій з квітами, характерними для території України, в поєднанні з казковими рослинами і птахами, «розгорнутий» тип малюнка із заповненням практично всього простору площини; використання єдиної осі, якою найчастіше виступає стебло рослини, і навколо якої наносяться основні елементи орнаменту. Всі деталі виводяться за допомогою одного мазка. Є і так званий перехідний мазок, коли пензлик занурюють в два різних кольори, які на поверхні плавно переходять з одного в інший.

Візуально всі роботи є гармонійними: яскравий, насичений колорит врівноважується плавними лініями і колірними переходами.

Але, зберігаючи головні риси традиційної техніки, художниця інтерпретує її з урахуванням власного бачення і творчого досвіду, а також – сучасних тенденцій образотворчого мистецтва. Наприклад, часте використання нетипового або рідкого кольору в елементах малюнка (рожевий, фіолетовий, бузковий) і тлі (чорний, блакитний, бузковий, зелений, жовтий), більша «тягнучість» і менша контрастність.

В одному із залів галереї присутні роботи, виконані в стилістиці Жостовського розпису – російського художнього промислу, яким розписувалися підноси. Для Жостовского розпису характерне чергування великих і дрібних квітів і тонкі світлотіньові переходи.

Також на виставці був представлений ​​традиційний китайський живопис Гохуа, в якому використовуються туш і китайські мінеральні фарби на рисовому папері.

Але роботи цих двох стилів художниця доповнила і українськими елементами. Наприклад, роботи, виконані в стилі Жостовского розпису стали більш яскравими і об'ємними, а композиція придбала типову для українського народного живопису форму. Ці риси, разом з більшою заповненістю простору, можна виявити і в декількох роботах, виконаних в техніці китайського живопису Гохуа.

В цілому, для робіт Олени Кічкіної характерна висока технічність в поєднанні з легкістю, гармонією і позитивним енергетичним зарядом.

Метою виставки, за словами художниці, є виявлення спільних рис між народним мистецтвом різних країн, і разом з цим – єдиного джерела, єдиних життєвих прагнень, і єдиних душевних станів.

Афанасьєв О.

 

e-max.it: your social media marketing partner