Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo ms ukr

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

dovgenkofest

New in the Virtual Gallery

Новая фотогалерея Центра

Upcoming Events

No events

Calendar of Events

September 2019
M T W T F S S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Article rating:

Художник Віктор Бєліченко: «Люди хочуть ловити рибу в каламутній воді і не бачать, що риба вгорі»

E-mail Print
Article without translation

Belichenko 2Харків'янин Віктор Бєліченко вважає себе представником реалістичної школи, але як тільки він приступає до роботи над новою картиною, то відчуває, що рамки реалізму сковують його, і він дає волю фантазії і власному світосприйняттю. В результаті у художника виробився власний напрямок у мистецтві. Переконатися в цьому можна на персональній виставці художника Віктора Бєліченка, що відкрилася 17 листопада в обласній художній галереї «Мистецтво Слобожанщини» обласного центру культури і мистецтва.

1 057Біографія художника Віктора Григоровича Бєліченка досить тривіальна: з 1964 року навчався на відділенні живопису в Харківському художньому училищі, потім вступив до харківського худпрому, і вже з 1972 року активно брав участь у виставках, з 1995 року викладав в тому ж училищі і вузі. Він отримав класичну реалістичну школу, застав ще старих маститих майстрів-викладачів. Однак, як тільки починав писати картину, розумів, що рамки реалістичної школи для нього тісні, хоча він стверджує, що лише відображає життя.

«Реалістична школа дала мені майстерність, професіоналізм, але з іншого боку вона і сковує, оскільки людина втягується в реальність, яка, по суті, є однобокою, адже життя різностороннє, в ньому є місце не тільки матеріальним речам, але і духовним, і фантазіям. Ось я це і намагаюся з'єднати»,– пояснює Віктор Беліченко.
На запитання, що ж виходить у результаті, до якого напрямку в мистецтві можна віднести його роботи, він відповідає з гумором:

Belichenko 1«В результаті напрямок такий (записуйте): я малюю те, що мені подобається і так, як мені подобається».

Майстер працює в різних техніках і жанрах. Тут можна побачити і живопис, і пастельну графіку. Цикл «Пори року» все ж тяжіє до реалістичного напрямку, хоча і в ньому більше проступають відчуття, сприйняття пейзажу. У серії «Фрукти» більше проглядається декоративний підхід. Решта робіт – це особисте світосприйняття художника. Навіть музику він бачить у кольорі. Картина «Звуки роялю» містить чорно-білі клавіші, що перемішуються в просторі, а на них накладаються пастельні тони музичного ряду.
1 042«Це не стільки клавіші, скільки ритм, в якому звучить рояль. Ось скрипка, наприклад, буде вже зовсім в іншому ритмі – там лінії будуть більш плавні, ніжні, а в роялі це все ж удари молоточками по струнах»,– пояснює автор.

Якщо у живопису Віктора Бєліченка – більше польоту для фантасмагорій, то в пастельній графіці – його бачення реальних життєвих проблем. Наприклад, картина «Рибалка» зображує людей різних епох і соціальних класів, всі вони зібралися закидати вудки з крутого берега вниз, але вони не бачать, що величезний сом знаходиться нагорі – на небі.

1 061 1«А нагорі у нас що? Духовність, можливо, якісь вищі сили. Люди хочуть ловити рибку в каламутній воді і їх устремління спрямовані вниз замість того, щоб поєднати «верх» і «низ» у своїй свідомості (до речі, у християнській символіці риба – образ Христа – прим. авт.),– пояснює свій задум автор.– А ось поруч картина, на якій зображений чоловік, що постійно перебуває в мережах технічного прогресу. Обидві ноги його стоять на автомобільчиках, а перед очима – ноутбук. Це образ молоді. Так живуть мої діти – вийшли з машини – сіли за комп'ютер. Але хіба це життя? Недарма над ними стеля. Це обмеженість. Хіба людина, яка занурена у техніку, в Інтернет, вільна? Вона не вільна».

Ще одна цікава деталь на цій картині – під колесами автомобіля перекинута чаша, з якої вилилося вино – як символ втраченої духовності. А ось ще одна картина, на якій видно, як художник сприймає похід до супермаркету. На ній чітко видно лише набори продуктів, образи людей же розмиті.

1 066«Ми всі ходимо до супермаркету. Я не дивлюся на людей, я дивлюся, що вони кладуть у свої кошики, що викладають на прилавок біля каси, і ось цей набір продуктів, не дивлячись на людину, викликає асоціацію – якою може бути ця людина, як вона може виглядати»,– розповідає автор.

Роботи Віктора Бєліченка не тільки відображають сучасні проблеми соціуму, а й вражають свіжістю погляду на навколишню дійсність і філософські проблеми.

1 071«Роботи різні за технікою виконання, але їх об'єднує певне бачення автором життя, відкриття незвичайних сюжетів і цікава кольорова гамма. Особливо вражає те, що такий зрілий автор постає перед нами абсолютно юною душею, він настільки по юному, жваво сприймає це життя, з таким теплом і з такою добротою, які можливі тільки в юності,– наголосила під час відкриття виставки директор обласного центру культури і мистецтва Тетяна Іщенко.– Віктор Бєліченко давно не виставлявся, останній раз виставка його графіки проходила три роки тому в Будинку вчених, а живопис виставлявся ще раніше. І ми вирішили заповнити цю прогалину, адже така виставка – це яскрава подія для нашого міста».

В цьому дійсно переконалися усі, хто прийшов на відкриття виставки і мали змогу не лише поринути у дивний світ Віктора Бєліченка, але й почерпнули оптимизму від спілкування з ним.

А виставка працювала до 3 грудня 2011 року. Нагадаємо, що галерея «Мистецтво Слобожанщини» розташована за адресою: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх. Галерея працює з вівторка по суботу з 11.00 до 19.00 без перерви.

e-max.it: your social media marketing partner