Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2019 рік

dovgenkofest

New in the Virtual Gallery

Новая фотогалерея Центра

Upcoming Events

No events

Calendar of Events

September 2019
M T W T F S S
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)
A+ R A-
Article rating:

Лекція Вікентія Пухарева «Одеська школа живопису»

E-mail Print

DSC 0179 18 лютого - у галереї «Мистецтво Слобожанщини» Харківського обласного організаційно-методичного центру культури і мистецтва відбулася лекція з мистецтвознавства «Художній процес в Україні 1960 - 1980-х років. Частина 4: Одеська школа живопису» з циклу лекцій «Простір і час українського мистецтва (XIX - ХХ ст.)». Лектор - мистецтвознавець Пухарев Вікентій.

Одеська школа живопису – так сьогодні називають плеяду видатних майстрів пензля, що творили у цьому місті від 1960-х років. Їх діяльність була головним чином пов’язана із найстарішим в Україні Одеським художнім училищем: багато хто у ньому викладав, майже усі – навчались.

Необхідно відзначити, що кількість надзвичайно талановитих художників, які одночасно працюють у Одесі в 60-80-і роки, просто вражає. Цього «загону» вистачило б середній європейській державі для створення власної історії мистецтв.

Дослідники одеської школи говорять про безперервну художню традицію, що тягнеться від Товариства південноросійських художників кінця ХІХ століття до покоління одеських живописців 1960 – 1980-х років, дехто продовжує цей умовний зв’язок і у наш час. Серед них Асманчук Олександр Павлович, Ломикін Костянтин Матвійович, Токарев В'ячеслав Васильович, Філатов Костянтин Володимирович, Божий Святослав Михайлович, Попов Олексій Олексійович, Павлюк Георгій Миколайович, Власов Володимир Григорович, Фрейдин Олександр Борисович, Єгоров Юрій Миколайович, Спешінскій Орест Володимирович, Литвиненко Володимир Миколайович, Лоза Адольф Іванович і інші.

Лектор провів максимально можливе історико-культурне дослідження мистецького життя Одеси періоду 60-80-х XIX століття по збереженим документальним і архівних джерел, а також визначив можливості візуалізації складних процесів у розвитку мистецтва Одеси в конкретиці діяльності художників того часу і безпосередньо створених ними творів.

Мистецтво Альберта Лози - це, перш за все соковитий колорит, всеперемагаюча барвистість і непогрішиме почуття форми і кольору. Народний художник України, він був надзвичайно різнобічним, але всі його полотна, навантажені пастозним шаром фарб, несуть опуклі живі та емоційні образи.

«Фірмова» особливість живопису Ореста Слешинського, - «попеляста» приглушеність фарб. Для пейзажів цього художника характерне серпанок. Якщо зображений ясний день, то в мареві. Найчастіше - хмарність. Ранні сутінки. Хмарний день благодатний багатством півтонів, переливами відтінків. Його живопис з її чуйним сприйняттям і здатністю дивуватися кожній миті, бачити в ньому відображення світлої краси навколишнього світу, не залишає байдужим будь-якого глядача.

Одним з перших в Одесі став працювати в новому - «суворому» стилі Олександр Ацманчук, викликавши критику влада та ідеї владоможців. На щастя, високий професіоналізм та авторитет художника, визнані всіма, не дали цькування розвернутися в повній мірі.

Точний малюнок і внутрішній драматизм лежать в основі робіт Олександра Фрейдіна, талановитого учня і товариша О. Ацманчук. На противагу імпресіоністичній південноросійської школи колорит його робіт заснований на поєднанні стриманих за кольором великих мас, іноді майже локальних колірних плям.

Філософським складом розуму і блискучою ерудицією відрізнявся Володимир Власов. Паралельно зі створенням тематичних творів з елементами «суворого стилю», чудових пейзажів, витриманих в класичній манері, художник успішно застосовував деформацію форми і лаконізм кольору, властиві кубізму.

Сила і значення творчості одеських художників полягала не в тому, що вони точно зображували життя. Видимість зображення притаманні багатьом, а найважливіша особливість одеситів завжди полягала в дивну здатність передавати різноманіття і яскравість життя, її динамічність через зображення однієї, досить камерної події або моменту, надаючи їм символічність і багатогранність.

Учні Ацманчук і Лози, Слешинського і Власова, різні в стилях і поглядах, але, в той же час, об'єднані Одесою, продовжили одеську легенду і традиції.

Довідка: Вікентій Вікторович Пухарев, мистецтвознавець, художник-графік, аспірант Харківської державної академії дизайну і мистецтв.

Наша адреса: Держпром, 4-й під'їзд, 1-й поверх (вхід з боку площі Свободи). Тел. / Факс: (057) 717-10-40

Фотогалерея:

e-max.it: your social media marketing partner