Харьковский областной организационно-методический центр культуры и искусства

logo

Основні культурно-мистецькі заходи КЗ «Обласний організаційно-методичний центр культури та мистецтва» на  2020 рік
 
Обласний онлайн фестиваль  художнього слова «Чарівний світ Слобожанської казки».
 

New in the Virtual Gallery

Новая фотогалерея Центра

 

Новая фотогалерея Центра

Upcoming Events

No events

Calendar of Events

July 2020
M T W T F S S
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

All material on this site is intended solely for review purposes without commercial use. Created by: AnisLogo
Reprint articles permitted only when placing direct links https://www.cultura.kh.ua

Українська моваРусский языкEnglish (UK)

Division of Research and the revival of arts and crafts and exhibitions

A+ R A-
Article rating:
( 7 Votes )

Майстер-клас з Петриківського розпису від Тамари Вакуленко: старовинні секрети

E-mail Print


Петриківський роспис, майстер-клас Тамари ВакуленкоУ минулу суботу 27 жовтня 2012 року в Харківському обласному організаційно-методичному центрі культури і мистецтва відбувся майстер-клас з Петриківського розпису під керівництвом заслуженого майстра народної творчості України Тамари Олексіївни Вакуленко.

Майстер-клас почався з теорії: цікавого оповідання майстра про історію походження Петриківського розпису, адже художниця родом з села Петриківка на Дніпропетровщині - одне з небагатьох, де дбайливо зберігають традиції стародавніх народних промислів. Знаменитий Петриківський розпис давно став візитівкою України. Вона була заснована у XVIII столітті полтавським козаком Петриком.

Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко«... Все починалося з давньої традиції наших предків - розписувати білі хати-мазанки. Кожен малюнок відображав духовну єдність людини з природою. Багатий зміст закладався в кожен символ...», - розповідає Тамара Олексіївна.

В основі Петриківського мистецтва лежить образне сприйняття рідної природи, любов до української землі. Класичними елементами Петриківського живопису є рослини, що оточують художника, зображення яких не використовується ні в одному з існуючих видів розпису. Орнаментні мотиви, де переважають яскраві, насичені тони, привертають увагу не тільки колоритом, але й надзвичайною цілісністю творчої ідеї. А простота малюнка, яка здається на перший погляд, насправді приховує довгу й копітку роботу художника, що філігранно зображує дрібні деталі картини. Очевидно, саме так і повинно народжуватися диво, якому судилося сприйняття не очима, а душею та серцем. Основними мотивами розпису є польові квіти, гілки калини, мальви, півонії, айстри. Їх малювали пензлями, зробленими з котячої шерсті, сірниками, обмотаними м'якою матерією, або просто пальцями. Фарби розводили на яйцях і молоці, а кольори вибирали найяскравіші, під стать барвистій природі Придніпров'я.

Петриківський розпис. майстер-клас Тамари ВакуленкоДля розпису необхідний цілий перелік матеріалів, а саме:

- аркуші паперу;
- фарби гуашові;
- яєчний жовток;
- мастихін;
- піпетки;
- ватяні палички;
- баночка з водою;
- дитячі соски-пустушки (радянські);
- простий олівець і гумка для стирання;
- пальці майстра (замінюють дитячі соски-пустушки);
- саморобні пензлі з котячої шерсті;
- зубочистки (або гостро-заточені дерев'яні палички);
- білячі кисті (№ 3 і 4);
- шматок скла (для палітри).

Перед початком розпису треба розвести фарбу. На палітру мастихіном викладаємо невелику кількість гуаші, додаємо «на око» яєчний жовток, розмішуємо всі мастихіном і доводимо до густоти «магазинної» сметани.

Для перших тренувальних робіт достатньо розвести якусь одну фарбу.

1. «Цибульки».

Набираємо фарбу. Почавши мазок з тонкої лінії, натискаємо на пензель з плавним поворотом і, послаблюючи натиск, знову переходимо до тонкого кінчика. Повторюємо мазок, повертаючи пензель в інший бік. Такі напівкруглі мазки називаються "цибульки", ними можна намалювати листя і їх окремі елементи.

Цибульки, Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко

2. Перехідний мазок.

Для перехідного мазка знадобиться дві фарби. Беремо, наприклад, червону і жовту (або - зелену і жовту для листочка) фарби і розводимо на палітрі з жовтком. На кисть набираємо жовту фарбу, потім вмочаємо кінчик в червоний колір і виконуємо мазок. При цьому чим сильніше ми вмочаємо пензлик в червону фарбу, тим менше в мазку залишиться жовтого кольору і більше червоного.

Перехідний мазок, Петриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко

3. Робота з піпеткою.

Гумову частину піпетки натягуємо на скляний кінчик до такого рівня, щоб вона злегка пружинила, але не згиналася. Вмочаємо гумову частину піпетки в червону фарбу і вертикальним рухом робимо відбиток на папері. Виходить кругла ягідка. Багаторазовим повтором цієї операції створюємо групу ягідок і таким чином зображаємо кетяг калини або горобини.

Робота з пипеткою, Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко

 

Робота з пипеткою. Петриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко

Утворені квіти і листя оформлюються тоненьким пензликом більш темною фарбою, а маленькі жовті точки, що зображують тичинки, робляться зворотною стороною пензлика.

Далі Тамара Олексіївна видала всім учням хороший папір А4-формату і поставила завдання кожному скласти композицію на аркуші за допомогою вивчених раніше елементів.

Петриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачківПетриківський розпис. майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачківПетриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Петриківський розпис, майстер-клас Тамари Вакуленко, роботи новачків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Більш складні елементи, яким навчала майстер в другій половині заняття, Ви зможете освоїти на наших майстер-класах.

Попередній запис за тел.:

+38-066-189-00-97, (057)700-35-79.

Адреса центру: м.Харків, вул. Пушкінська, 62.

e-max.it: your social media marketing partner

Exhibitions

No records to display